وزارت کشور و وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 289 عضو گروه طالبان و زخمی شدن 189 تن از آنان طی دو روز گذشته و در جریان عملیات نیروهای پلیس افغانستان خبردادند.
کد خبر: ۷۹۸۲۸۱
289 عضو گروه طالبان کشته شدند

وزارت کشور افغانستان روز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در عملیات نیروهای پلیس در استان های قندز، فاریاب، بدخشان، سرپل، قندهار، زابل، ارزگان، غزنی، پکتیکا، ننگرهار و غور 138 عضو گروه طالبان کشته و 83 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در این بیانیه افزوده شده است که در این مدت هفت عضو گروه طالبان بازداشت و تعدادی جنگ افزارهای سبک و سنگین و 55 دستگاه موتورسیکلت نیز بدست نیروهای پلیس افتاد. همچنین از هفت رویداد انفجاری نیز جلوگیری شد.

وزارت دفاع افغانستان نیز در بیانیه جداگانه ای اعلام کرد که در 48 ساعت گذشته 151 عضو گروه طالبان در درگیری با نیروهای افغان کشته و 100 تن دیگر نیز زخمی شدند.

در این بیانیه افزوده شده است که در این مدت 15 عدد بمب جاسازی شده در کنار جاده ای کشف و خنثی شد و تعداد سلاح و مهمات نیز بدست نیروهای ارتش افتاد.

در این بیانیه افزوده شده است که در 48 ساعت گذشته 16 سرباز ارتش نیز در درگیری با طالبان و انفجار بمب های کنار جاده ای کشته شدند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها