رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله (ص) دیروز با رژه نیروهای عملیاتی حاضر در این رزمایش پایان یافت

رئیس جمهور: قدرت نظامی ایران مایه آرامش و امنیت منطقه است

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که قدرت و توان نیروهای مسلح ایران نه‌فقط برای ملت بلکه برای کشورهای منطقه هم مایه آرامش، اطمینان و امنیت است، تصریح کرد: ایران در کنار کشورهای منطقه بخوبی می‌تواند از سرزمین خود و منطقه دفاع کند و هیچ نیازی به حضور نیروهای خارجی در این منطقه به هیچ بهانه‌ای وجود ندارد.
کد خبر: ۷۵۴۷۹۵

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی دیروز با حضور در عرشه ناوشکن جماران و بازدید از رژه یگان‌های دریایی و هوایی شرکت‌کننده در مانور محمد رسول‌الله(ص) در گفت‌وگویی با خبرنگاران، گفت: امروز روز بسیار خوبی برای بنده و هیات همراه بود. به دلیل این‌که می‌بینیم نیروهای مسلح ما بویژه نیروهای هوایی و دریایی با وجود تحریم طولانی‌ مدت از همیشه قدرتمندتر و تواناتر است.

رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که این مایه خرسندی است که با وجود بیش از ۳۵ سال تحریم نیروهای مسلح و ارتش ما بسیار قدرتمند است، افزود: نیروهای مسلح توانمند و مقتدر و بویژه نیروی دریایی توانمند به معنای آن است که اولین خط دفاعی کشور ما که مرزهای ساحلی دارند، امن بوده و از سوی نیروهای قابل اعتماد و قابل اتکایی مرزبانی و حراست می‌شود.

روحانی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران امروز قادر است در خلیج‌فارس، دریای عمان و اقیانوس هند، قدرتمندترین خط دفاعی از خود را داشته باشد، اظهار کرد: بسیار خوشحالم که امروز شاهد قدرت‌نمایی و نمایش دفاعی بسیار خوب شناورهای سطحی و زیرسطحی و پرنده‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران بودم و این توان دفاعی، هم برای ملت ایران و هم برای ملت‌ها و کشورهای منطقه مایه آرامش و اطمینان و امنیت است.

ایران قصد تجاوز به هیچ کشوری ندارد

رئیس‌جمهور تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیروهایی نیستند که قصد تجاوز به هیچ کشور دیگری را داشته باشند و معتقدیم جمهوری اسلامی ایران در کنار کشورهای منطقه بخوبی می‌تواند از سرزمین خود و منطقه دفاع کند و هیچ نیازی به حضور نیروهای خارجی در این منطقه با هیچ بهانه‌ای وجود ندارد. روحانی با قهرمانانه توصیف کردن تلاش‌های نیروهای مسلح کشورمان در دوران دفاع مقدس و بویژه افتخارآفرینی‌های نیروهای دریایی، گفت: از همه نیروهای مسلح کشورمان و بویژه نیروی دریایی توانمند کشورمان که در هر شرایطی به خوبی از کشور و منافع ملی در سراسر جهان دفاع کردند، تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران امروز نه فقط در آب‌های سرزمینی بلکه در آب‌های بین‌المللی نیز از منافع جمهوری اسلامی ایران و منافع کشورهای دیگر در برابر مهاجمان و دزدان دریایی دفاع می‌کند و بسیار خرسندم که از یک نیروی دریایی توانمند و مقتدر برخورداریم.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: امروز همه نیازمندی‌های نیروهای مسلح به دست خود آنان و صنعتگران و متخصصان داخلی تامین شده و همین ناوشکن جماران که بر عرشه آن ایستاده‌ایم نیز به دست متخصصان داخلی کشورمان طراحی و ساخته شده است.

روحانی با تاکید بر این‌که امروز موشک‌هایی که به دست متخصصان داخلی نیروهای مسلح تولید می‌شوند از سرزمین ایران دفاع قدرتمندانه می‌کنند، تصریح کرد: مردم می‌توانند کاملا اطمینان داشته باشند که مدافعانی بسیار غیور، توانمند و قوی از سرزمین و آب و خاک ایران دفاع می‌کنند.

پشتیبانی از نیروهای مسلح را وظیفه می‌دانیم

رئیس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که دولت چه کمک‌هایی به ارتقای توانمندی‌های نیروهای مسلح خواهد داشت، گفت: دولت همواره در خدمت نیروهای مسلح بوده و هست و خواهد بود و اساسا دولت و ملت در کنار نیروهای مسلح همه در کنار هم هستند و اگر این وحدت، اتحاد و یکپارچگی نبود هرگز نمی‌توانستیم اینقدر پیشرفت کنیم.

روحانی اظهار کرد: بزرگترین سرمایه‌ای که امروز در کشور داریم اعتماد مردم به نیروهای مسلح و تکیه نیروهای مسلح به مردم است و دولت نیز در کنار نیروهای مسلح و مردم به خدمات خود ادامه می‌دهد و پشتیبانی از نیروهای مسلح را وظیفه خود می‌داند، چرا که پشتیبانی از مدافعان جان‌ بر کف کشور، پشتیبانی از سرزمین و وطن ماست.

رئیس‌جمهور همچنین خطاب به نیروهای مستقر در ناوشکن جماران گفت: خداوند چند ویژگی به شما جان برکفان نیروهای مسلح کشورمان عطا کرده که در کمتر نیروی مسلح دیگری قابل مشاهده است که اولین این ویژگی‌ها ایمان و دیگری ارتباط صمیمانه بین نیروهای مسلح و مردم است و مردم ما امروز نیروهای مسلح سرزمین خود را به مثابه عزیزترین فرزندان خود می‌دانند که از ملت و سرزمین ما به خوبی دفاع می‌کنند.

روحانی، سومین ویژگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را برخورداری از رهبری دانست که مورد اعتماد و تکیه همه است و تصریح کرد: کدام نیروی مسلحی را سراغ دارید که فرمانده عالی آن فقیهی عادل، عالم و مورد احترام و اعتماد مردم است که از نوجوانی زندگی خود را وقف جهاد و مبارزه کرده و در این راه به درجه رفیع جانبازی رسیده باشد. وی اضافه کرد: چنین رهبر و فرمانده‌ای مایه افتخار همه ما، سرزمین و ملت ایران و همه نیروهای مسلح کشورمان است.

رژه بزرگ نیروهای عملیاتی سطحی، زیرسطحی و پروازی شرکت کننده در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران دیروز همزمان با حضور رئیس‌جمهوری بر عرشه ناوشکن سرفرماندهی جماران برگزار شد.

این رژه با شرکت بیش از 100 فروند شناور سطحی، هجومی، راکت‌انداز، شناورهای زیرسطحی، یگان‌های پروازی، هواناوها و شناورهای بومی با آرایش تاکتیکی منظم و عبور با شکوه دریایی برگزار شد و نیروهای شرکت‌کننده آمادگی رزمی و اقتدار دریایی خود را به نمایش گذاشتند. با پایان یافتن این رژه، رزمایش «محمد رسول الله(ص)» نیز پایان یافت.

این رزمایش از چهارم دی در منطقه‌ای به وسعت دو میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند و پایین‌تر از خلیج عدن آغاز شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها