معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت : شاخص کیفیت هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
کد خبر: ۷۵۴۵۱۱
حال هوای تهران باز هم خوب نیست

محمد رستگاری گفت: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 8 صبح امروز، در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

وی افزود:میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، نسبت به روز گذشته با پنج عدد کاهش همچنان فراتر از حد مجاز بوده و بر روی عدد 118 قرار دارد.

رستگاری با بیان اینکه میزان آلاینده منواکسید کربن تغییر نکرده، گفت: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نیز دراین مدت از 70 به 67 کاهش داشته است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران افزود: ایستگاه های پارک قائم(منطقه 18) با 171، فرمانداری شهرری (منطقه 20 ) با 170و شهرری (منطقه 20) با 156 آلوده ترین مناطق استان تهران ( در شرایط ناسالم ) در 24 ساعت گذشته بودند.

وی افزود: ایستگاه مسعودیه با 19، سرخه حصار با 20 و شهرداری منطقه 10 با 62 نیز به ترتیب سالم ترین مناطق تهران دراین مدت بودند.

رستگاری به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت های طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.

براساس مصوبه جلسه کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوای استان، به منظور کنترل افزایش میزان آلاینده های جوی، فعالیت معادن شن و ماسه و صنایع آلاینده امروز نیز متوقف است.

همچنین براساس مصوبه این کارگروه، فروش روزانه طرح ورود به محدود ترافیکی شهر تهران دراین مدت متوقف و زباله سوزی در محدوده شهر نیز ممنوع شد.

شاخص اندازه گیری استاندارد آلایندگی هوا (Pollutant Standards Index) یا (PSI) معیاری برای تعیین میزان آلودگی هوا در آن منطقه محسوب می شود.

بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم (زرد)، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (سیاه) می باشد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها