عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

حماسه 9 دی توطئه دشمنان برای براندازی نظام را خنثی کرد

مراسم‌های ویژه سالروز حماسه 9 دی در شهرهای مختلف ایران برگزار شد

رئیس‌جمهور: پیام 9 دی دلدادگی به انقلاب و رهبری بود

روز گذشته و همزمان با سالروز حضور حماسی مردم در راهپیمایی 9 دی، شهرهای مختلف ایران شاهد برگزاری مراسم‌های ویژه این روز بود.
کد خبر: ۷۵۴۳۹۵

در همین راستا رئیس‌جمهور دیروز و در جریان بازدید از اسکله شهید بهشتی در چابهار و در جمع شماری از دست‌اندرکاران پروژه‌های عمرانی و مدیران استان سیستان و بلوچستان، نهم دی را روز نشان دادن عشق مردم به خاندان رسالت بویژه حضرت سیدالشهدا (ع) دانست و تصریح کرد: پیام نهم دی و حضور مردم در این روز آن بود که همه باید تسلیم قانون باشیم و هر فردی حرف، نقد و یا اعتراضی دارد باید در چارچوب قانون و مقررات آن را بیان کند و مردم در این روز به یک سلسله حرکت‌هایی که زیبنده کشور نبود، پایان دادند.

روحانی افزود: پیام نهم دی برای مردم و جامعه، وابستگی و عشق به خاندان رسالت و دلدادگی و وفاداری به انقلاب، خط و راه حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بود. وی گفت: باید از حماسه حضور مردم در نهم دی در مسیر تحکیم وحدت، همدلی و قانون‌گرایی استفاده کنیم و نباید اجازه دهیم هیچ حادثه‌ای در تاریخ کشور تبدیل به وسیله‌ای برای ایجاد اختلاف و تفرقه شود.

به گزارش پایگاه ریاست جمهوری ، وی با بیان این‌که حضور مردم در نهم دی به معنای حمایت از یک حزب و جناح نبود، تصریح کرد: نهم دی به معنای بیعت مجدد با جمهوری اسلامی ایران، رهبری، انقلاب اسلامی، اصل ولایت فقیه و خاندان امامت و روز همدلی، اتحاد، انسجام و وحدت ملی است. رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز و در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و اتحاد داریم، نباید در داخل تفرقه و فاصله ایجاد شود و اگر فاصله‌ای نیز هست، باید تلاش کنیم تا آن را کم و کم‌تر کنیم.

رهبری و قانون، راهکارهای حل اختلافات

همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس، در جلسه علنی دیروز خانه ملت، یوم‌الله نهم دی را حرکت ماندگاری در تاریخ انقلاب دانست و گفت: در طول تاریخ انقلاب، حرکت انقلابی امت اسلامی همیشه در بزنگاه‌ها سرنوشت‌ساز بوده است. او یادآور شد: این بار قیام هنرمندانه ملت ایران در 9 دی طراحی دشمن را نقش بر آب کرد اما قیام 9 دی درس‌های گرانقدر برای امروز و آینده ایران دربر دارد.به گزارش ایرنا، عضو شورای عالی امنیت ملی افزود: در کوران حوادث سال 88 یکی از مسئولان غربی گفته بود که به نظر می‌رسد شرایط فعلی لحظه‌ای بسیار مهم در ایران است و منازعه شدیدی در ایران در جریان است و همچنین اختلاف جدی و عمیقی در داخل در حال وقوع است. وی بیان کرد: این سخنان نشان می‌دهد آنها روی اختلافات داخلی چقدر حساب باز کرده‌اند و این مساله باید مورد توجه دوستداران انقلاب باشد. رئیس مجلس ادامه داد: اما بعد از 9 دی تلقی آنان تغییر یافت، تحریک داخلی آنان ملت را هوشیارتر و از اقدامات آنان عصبانی کرد، بنابراین سیاست خود را فشار بیشتر اقتصادی قرار دادند. نمایندگان در پایان سخنرانی لاریجانی با شعارهای مرگ بر انگلیس، مرگ بر فتنه‌گر و مرگ بر ضدولایت فقیه سخنان رئیس مجلس را تائید کردند.

سردار سلامی: حماسه 9 دی انقلاب را بیمه کرد

سردار سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در مراسمی به همین مناسبت در حسینیه اعظم زنجان گفت: حماسه 9 دی انقلاب اسلامی را برای همیشه بیمه کرد. او با بیان این‌که دنیای استکبار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دنیای خیال خود شکست انقلاب اسلامی را همواره آرزو و تعقیب می‌کرد، ادامه داد: صدمات و ضربات مهلکی توسط فتنه‌گران بر این نظام مقتدر وارد شد که از ضربات جنگ تحمیلی که توسط ائتلاف قدرت‌های بزرگ به انقلاب ما وارد شده بود به‌مراتب خطرناک‌تر بود.

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری هم دوشنبه‌شب با حضور در ویژه‌برنامه ۹ دی که از شبکه خبر پخش شد، اظهار کرد: حضور قدرتمندانه و هوشمندانه مردم در برابر خط تفرقه و تجزیه و نقشه‌های دشمن را گرامی می‌داریم و ۹ دی روز افتخار و عزت ملت ماست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، او در این برنامه تلویزیونی یادآور شد: اگر تاریخ توطئه‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را شمارش کنیم، کتاب بسیار قطوری می‌شود، اما کشور ما در این فراز و فرودهای عظیم، با قدرت راه خود را ادامه داده است.

فتنه‌گران به‌دنبال جمهوری ایرانی بودند

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی، از مراجع تقلید شیعیان جهان نیز به همین مناسبت در دیدار با استادان و طلاب بسیجی مدارس علمیه قم، با بیان این‌که فتنه‌گران ۸۸ درصدد بودند «جمهوری ایرانی» را در کشور حاکم کنند، گفت: فتنه‌ای که در سال ۸۸ شکل گرفت در جهت از بین بردن انقلاب اسلامی ایجاد شد.

به گزارش تسنیم، او با اشاره به واقعه عاشورای 88 و اقدامات فجیع فتنه‌گران بیان کرد: فتنه‌گران به مکتب امام حسین(ع) حمله کردند و با اقدامات خود به عزاداران امام حسین(ع) و این روز عظیم اهانت کردند. وی با تاکید بر اهمیت بالای 9 دی عنوان کرد: 9 دی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همانند 22 بهمن است، اگر 9 دی مورد تاکید و توجه قرار نگیرد به فراموشی سپرده می‌شود و فتنه‌گران باز هم دست به اقدامات خویش می‌زنند.

ضرغامی: ۲۶ تیر ۸۸ قله شکست فتنه بود

عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق سازمان صداوسیما در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با بیان این‌که یوم‌الله تاریخی حماسه 9 دی به عنوان قله بلند شکست جریان استکباری ـ صهیونیستی فتنه تلقی می‌شود، گفت: ولی من معتقدم که خیلی زودتر از آن، در بیست و ششم تیرماه و در شهر تهران کاخ شیشه‌ای فتنه‌گران ویران شد. نمازجمعه بیست و ششم تیر که توسط آقای هاشمی‌رفسنجانی اقامه شد، فرصت مناسبی برای عرض‌اندام، مانور قدرت و اردوکشی خیابانی جریان فتنه بود که پروژه شورش‌های خیابانی را وارد عرصه جدیدی کند.

وی افزود: به رغم پیش‌بینی‌ها و انتظار جریان معارض برای حضور گسترده میلیونی و حداقل چند صد هزار نفری، حداکثر 15 الی 20 هزار نفر شرکت‌کننده خاص در نمازجمعه بیست و ششم تیر حاضر شدند که بخش عمده‌ای از آنان با ظواهر و رفتار خاص هیچ شباهتی با شعارهای منافقانه جریان مدعی تقلب نداشتند.

اجتماع عاشوراییان در کرمان

همزمان با سالروز نهم دی جمع عظیمی از مردم کرمان در اجتماع عاشوراییان شرکت کردند .

علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران سخنران این گردهمایی عظیم بود که گفت: یکی از نکات عبرت‌آموز فتنه 88 چند لایه بودن آن است. او توضیح داد: سه لایه روی صحنه، کف خیابان و پشت صحنه در فتنه است و پشت صحنه کسانی قرار دارند که فتنه و فکر براندازی نظام را طراحی و تقویت می‌کنند که باید دید این افراد چه کسانی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها