وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مصادیق فتنه گفت: رهبر انقلاب بارها به این نکته تاکید کرده‌ است که فتنه خط قرمز نظام است. کاملا روشن است که اتفاقاتی که سال 88 افتاد و عده‌ای با راهنمایی‌های افراد بیگانه دست به اقداماتی در کشور زدند، فتنه گر نامیده‌ می‌شوند. افرادی دستگیر و بازداشت شدند که در تحقیقات محرز شد با عناصر خارج از ایران ارتباط نزدیک داشته‌اند. از هرگونه فعالیت این افراد در دستگاه‌های مختلف جلوگیری خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۲۹۷۰
از فعالیت فتنه‌گران در دستگاه‌های دولتی جلوگیری می‌ کنیم

علی جنتی،‌ پس از نشست اختصاصی با اعضای کمیسیون فرهنگی و نماینده وزارت اطلاعات، در جمع خبرنگاران بیان کرد: قانون دسترسی آزاد به اطلاعات از سال 86 مطرح شد که قانون بسیار مهمی است.

وی افزود: این قانون اخیرا به دست دولت رسیده و بر اساس آن به هر شهروند ایرانی حق دسترسی آزاد به اطلاعات مربوط به دستگاه‌های مختلف داده شده است.

جنتی در ادامه بیان کرد: دولت الکترونیک که مد نظر ماست، در سه سال آینده به گونه‌ای تحقق خواهد یافت که مردم بدون مراجعه‌ی حضوری به دستگاه‌های مختلف،‌ تقاضای خود را مطرح و پاسخ را دریافت کنند.

وی با اشاره به محتوای جلسه‌ی امروز گفت: امروز نحوه‌ی دسترسی شهروندان ایرانی، اشخاص حقیقی و حقوقی به اطلاعات، مورد بررسی قرار گرفت و چگونگی پاسخگویی دستگاه‌ها نیز مورد بحث بود.

جنتی با بیان اینکه این آیین نامه باید به تصویب دولت برسد، گفت:‌پس از تصویب آیین نامه‌ی حق دسترسی آزاد برای شهروندان، برای تمام دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی در خصوص بودجه‌ی تئاتر بیان کرد: بودجه مسئله‌ی جدیدی نیست و مشکلات آن همیشه وجود داشت است. بودجه‌ی تئاتر،‌ حوزه‌ی سینما و همچنین کتاب همیشه با مشکلات اعتباری مواجه بوده و موضوع جدیدی نیست.

جنتی اظهار داشت:‌ معاونت هنری وزارت ارشاد برای جشنواره‌های پیش رو و همچنین جشنواره‌ی مد و لباس، تمهیدات لازم را تدارک دیده است. ممکن است در یک سال با افزایش بودجه مواجه باشیم و دست دولت برای اختصاص بودجه به حوزه‌ی فرهنگ و هنر باز باشد و گاهی نیز با محدودیت بودجه روبروییم و باید برنامه ریزی درست داشته باشیم.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها