نگاهی به ریشه اختلافات قلعه‌نویی و صادقی

خبرچینی که آتش راشعله‌ور کرد!

جام جم ورزشی: رابطه میان امیر قلعه نویی و امیر حسین صادقی از ابتدای فصل به تدریج به سردی گرایید و در این میان برخی با خبر بردن و خبر آوردن به این اختلاف دامن زدند.
کد خبر: ۷۵۲۹۳۹
خبرچینی که آتش راشعله‌ور کرد!

انتشار خبر خروج اسم امیر حسین صادقی از فهرست بازیکنان نیم فصل دوم استقلال، همه حواس ها را به خود معطوف کرده و بسیاری از کارشناسان و هواداران این باشگاه از خود می پرسند که چطور ممکن است کاپیتان تیم از فهرست خارج شود؟ به ویژه صادقی که حتی با امیر قلعه نویی تا تراکتورسازی تبریز هم رفت و به نوعی رفیق قافله سرمربی استقلال بود. پاسخ به این پرسش گزارشی می خواهد از اتفاقات ابتدای فصل تاکنون:

اول: پنجره تابستانی نقل و انتقالات
اولین جرقه اختلاف بین کاپیتان و سرمربی از تابستان شروع شد آنجا که صادقی با استقلال قرارداد بست اما پس از عقد قرارداد که بدون تست پزشکی منعقد شده بود مشخص شد صادقی دچار مصدومیت کهنه ای است که در ایام تمرینات جام جهانی به وجود آمده اما صادقی برای از دست ندادن جایگاه فیکس خود در جام جهانی و فرصت بازی مقابل مسی و آرژانتین با تمهیدات پزشکی در تیم ملی این درد را تا انتهای جام با خود حمل کرده و نهایتا پس از جام با استقلال قرارداد بسته بود آنهم در حالیکه نیازمند جراحی و البته طی کردن دوره نقاهت داشت.

این مهم البته همان پیش از پایان نقل و انتقالات تابستانی معلوم شد و با مصدوم شدن عمران زاده در اردوی آماده سازی ترکیه عملا امیر قلعه نویی هر دو مدافع وسط خود را از دست داد اما برای جذب یک مدافع دیگر اقدام نکرد تا در ابتدای فصل با مشکلاتی مواجه شود هرچند این تیم در هفت بازی اول خود 6 بازی را برد تا زمانی که صادقی و حنیف رسیدند و اتفاقا انگار از زمانی که این دو در دفاع وسط قرار گرفتند رکورد شکستهای استقلال هم اتفاق افتاد و استقلال از 10 بازی 10 امتیاز گرفت و در جام حذفی هم حذف شد و دربی را هم باخت.

دوم: درگیری با برادر داماد سرمربی
بازی باسایپا یکی از هیجان انگیزترین بازیهای لیگ برای استقلال بود و حریف تا دقیقه نود پا پس نمی کشید اما در حالی که نتیجه بازی دو بر دو مساوی بود استقلال گل سوم را هم زد و به این ترتیب بازی را برد، آن شب وقتی امیر حسین صادقی برای تبریک به رختکن استقلال رفت با برخورد نه چندان خوشایند امیر قلعه نویی مواجه شد چرا که سرمربی تیم دلیل سختی این پیروزی را از نبود صادقی می دانست و اعلام نکردن مصدومیتش. صادقی در حالیکه با ناراحتی از پله های وی آی پی بالا می آمد زیر لب علیه سرمربی غرولند می کرد که یک هوادار به سمت او حمله ور شد و برخورد فیزیکی شدیدی بین این دو در گرفت که بعد معلوم شد کاپیتان استقلال با برادر داماد امیر قلعه نویی درگیر شده بوده است! پس از این درگیری ناخواسته کاپیتان با فامیل دور سرمربی خیلی‌ها گفتند که کاپیتان صادقی از استقلال در اولین فرصت کنار گذاشته می شود.

سوم: درگیری با لیدرها
در مسابقات آخر نیم فصل روی یک صحنه صادقی به عنوان کاپیتان نکته ای را به فروزان متذکر شد که این تذکر به بگو مگو انجامید اما برخی لیدر های باشگاه شروع به توهین و سر دادن شعار به کاپیتان استقلال کردند، صادقی همانجا متوجه شد که ریشه اش در استقلال آنقدر کم رنگ شده که در مقابل بازیکنی که چند هفته بیشتر از حضورش نمی گذرد لیدر ها علیه وی شعار می دهند!

چهارم: اردوی تیم ملی
امیر قلعه نویی بارها در مصاحبه هایش علیه کی روش موضع گرفته بود و شاید توقع داشت ملی پوشان هم اگر موضعی علیه کی روش نمی گیرند لااقل به سود کی روش هم حرفی نزنند اما ملی‌پوشان این تیم تقریبا همگی به سود کی روش مصاحبه می کردند و تمرینات وی را مدرن و متنوع می خواندند و در این راه صادقی هم با دیگران تمایزی نداشت اما این دلیل دلخوری اصلی نبود بلکه می گویند در یک گردهمایی ملی پوشان استقلال آنها حرفهایی در مورد امیر قلعه نویی گفته اند که خبرش به گوش سرمربی استقلال رسیده گویا در آن جمع ملی پوشان معتقد بوده اند امیر قلعه نویی نباید مدام مصاحبه کند و خودش و دستیارانش بگویند استقلالی‌ها نباید به تیم ملی دعوت شوند. این حرفها ظاهرا توسط یکی از ملی پوشان که رابطه اش با صادقی خوب نیست به گوش امیر قلعه نویی می رسد و این سرمربی با خشم اعلام می کند هر کس که می خواهد برود وایبر بزند! در واقع خبرچین مورد نظر آتش را شعله ور کرد.

پنجم: شائبه ها
فیلم یک مدافع بوسنیایی به دست امیر قلعه نویی رسیده است، یک مدافع خارجی دیگر هم در اختیار سرمربی است و گویا این سرمربی در حال انتخاب بازیکن جدید در پست سرمربی است شاید هم سرمربی می خواهد در این پست تنها به تقویت تیم خود بپردازد و بقیه ماجراها برداشت های اطرافیان سرمربی باشند اما جذب طالب لو (که البته به مشکل برخورد کرد) برخی را به این فکر انداخت که سرمربی کاپیتانی را هم می خواهد از صادقی بگیرد، بازوبندی که در اصل متعلق به آرش برهانی بود اما امیر قلعه نویی بازوبند را بر بازوی صادقی بست.

جمع بندی: تکذیب های سیاسی
تا پایان نقل و انتقالات زمستانی نمی توان رفتن صادقی را تایید کرد اما به نظر می رسد صادقی تصمیم گیری در این رابطه را به پس از جام ملتهای آسیا منوط کرده است جایی که فرصت درخشیدن و رفتن به تیم دیگری را پیدا می کند. شاید هم با یک میانجیگری کل ماجرا حا و البته تکذیب شود هرچند همین امروز هم تمام دلخوری های طرفین تکذیب می شود و استقلال منتظر است ببیند می تواند بازیکنی جانشین برای کاپیتان پیدا کند یا نه؟

(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها