کریسمس امسال، کادیلاک از سدان اسپرت هولناک خود یعنی CTS-V مدل 2016 رونمایی کرد. این خودروی 640 اسبی فقط اندکی از شورولت کوروت ضعیف‌تر است.
کد خبر: ۷۵۲۵۶۸
رقابتی از جنس سوپر سدان‌ها + عکس

با این حال در برابر رقبای آلمانی خود یعنی BMW M5 و مرسدس بنز E63 AMG می‌تواند در جایگاه بالاتری قرار گیرد.

گفته شده که کادیلاک CTS-V جدید قادر است تنها در 3.7 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد.

نهایت سرعت آن نیز 322 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. با چنین ارقام دیوانه‌واری، آواز هماوردی با این خودرو به نظر شوخی می‌رسد. کافی است نگاهی به اعداد و ارقام رقبای آن نیز بیاندازیم.

مرسدس بنز E63 AMG و ب ام و M5 با فاصله ای زیاد تنها 575 و 577 اسب بخار نیرو تولید می‌کنند.

این یعنی موتور سوپرشارژر هشت سیلندر 6.2 لیتری آمریکایی از موتورهای هشت سیلندر با توربوشارژر دوقلوی آلمانی حداقل 63 اسب بخار نیروی بیشتری دارد. با این حال همه اتفاقات تنها در زیر کاپوت به وقوع نمی‌پیوندد.

طراحی بخش عمده ای از قسمت‌های فنی کادیلاک در این مدل، از نو انجام شده است. مقاومت پیچشی شاسی 25 درصد افزایش یافته و 23 کیلوگرم از سلف خود سبک‌تر است. با وزن 1880 کیلوگرم حتی از رقبای آلمانی خود نیز بسیار سبک‌تر می‌باشد.



یک سیستم تعلیق پیچیده، سیستم فرمان جدید الکتریکی، دیسک‌های ترمز برمبو و استفاده گسترده از آلومینیوم از دیگر نکات قابل ذکر در این مدل می‌باشند.



با وجود این سخت‌افزار خارق‌العاده، ب ام و که باید وزن 1990 کیلویی را جابجا کند، شتاب صفر تا صدی 3.7 ثانیه ای و مشابه کادیلاک دارد و مرسدس بنز با تکیه بر سیستم 4MATIC و انتقال نیرو به هر چهار چرخ می‌تواند وزن 2040 کیلوگرمی خود را در 3.4 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برساند.



در بخش ترمزها نیز BMW M5 با پکیج مسابقه ای از ترمزهای کربن سرامیکی بهره می‌گیرد که با وجود قیمت 9200 دلاری، تنها به 32.3 متر خط ترمز از سرعت 96 کیلومتر بر ساعت تا سکون کامل نیاز دارد.

اما علاوه بر دو رقیب بزرگ آلمانی، کادیلاک یک خودروی ارزان‌قیمت هم‌وطن را نیز باید به زانو دربیاورد.

دوج SRT چارجر هلکت با موتور هشت سیلندر سوپر شارژر 6.2 لیتری خود، 60 اسب بخار نیروی بیشتری از کادیلاک تولید می‌کند.

نهایت سرعت این مدل هم بیش از کادیلاک و 328 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. چارجر حتی از نظر وزنی هم از همه رقبای خود با وزن 2068 کیلوگرم، سنگین تر است. فرمان هیدرولیکی این خودرو نسبت به فرمان برقی رقبا، احساس بهتری را منتقل می‌کند.


در نهایت باید قیمت 62,295 دلاری چارجر هلکت را در برابر قیمت پایه 90,900 دلار M5 و 100,600 دلاری E63 AMG S قرار دهیم. قیمت کادیلاک نیز هنوز مشخص نیست اما حدود 80 هزار دلار پیش بینی شده است.


چهار خودروی یاد شده تفاوت‌های بسیاری در ویژگی‌های اساسی خود دارند. سطح امکانات و لوکس بودن مرسدس قابل مقایسه با چارجر نیست.

در عوض کادیلاک از چهره تازه‌تری برخوردار است. داج بالاترین ارزش را دارد و BMW بهترین دینامیک و لذت رانندگی را نصیبتان می‌کند.

اینجا، اعداد و ارقام برای تصمیم‌گیری کفایت نمی‌کنند و باید دید که کدام خودرو قلب شما را تسخیر می‌کند.(پدال)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها