تویوتا پریوس (Prius) یکی از مشهور ترین محصولات تویوتا است و در بسیاری از بازارهای بزرگ دنیا توانسته به فروش خوبی دست پیدا کند. چند وقتی بود که تویوتا روی نسل چهارم این خودرو کار می کرد و بر طبق برنامه قرار بود نسل جدید این خودرو در اوایل سال 2015 میلادی به صورت رسمی رونمایی شود.
کد خبر: ۷۵۲۰۴۳
رونمایی از مدل جدید تویوتا به تاخیر افتاد + عکس

اما گویا مهندسین این شرکت اعلام کرده اند که مشکلاتی در روند تولید این خودرو وجود دارد و رونمایی این خودرو ممکن است به ماه دسامبر موکول شود.

مشکلی که تویوتا را مجبور کرده نسل جدید پریوس را دیرتر از موعد رونمایی کند، مربوط به سیستم «TNGA» می شود که مخفف «Toyota New Global Architecture» است.

این سیستم ساختار طراحی ماژولاری است که تویوتا اخیرا از آن برای طراحی تمامی مدل های جدید محصولات خود استفاده می کند و به کمک آن با هزینه کمتر و کیفیتی بهتر یک خودرو طراحی می شود البته این تمامی ماجرا نیست و تویوتا قصد دارد ثابت کند که خودروهای هیبریدی و سلولی بهتر از خودروهای «Plug-in EV» است و این شرکت در حال کار روی باطری های جدید و تغییراتی روی موتور این خودرو است تا بتواند به مصرف سوخت بهتری دست یابد.

بر اساس مشاهده و مقایسه نسل های گذشته، احتمالا پریوس جدید باید 10 درصد از نظر مصرف سوخت عملکرد بهتری داشته باشد.

همچنین رییس بخش تحقیق و توسعه تویوتا گفته که طراحی اولی که برای این خودرو در نظر گرفته شده بود بسیار بد بود و شخص ایشان دستور داده تا نسل جدید را از اول طراحی کنند البته نباید از پریوس یک خودرو زیبا را انتظار داشت زیرا پریوس یک خودرو اقتصادی بوده و سعی شده تا با طراحی آیرودینامیکی خود بهترین مصرف سوخت را ارایه دهد.(خودروبانک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
۰
۰
سلام تازگیها می بینم هر روز یك گزارش از جدیدترین محصولات خودرویی را به نمایش می گذارید ! مخاطبتان كیست ؟ ما كه نه پولش را داریم و نه امكان ورودش به كشور هست فقط باید حرصش را بخوریم و سوار همین لگنهای ساخت داخل شویم

نیازمندی ها