کرمان همچنان در وضعیت قرمز

ماملو، تهران را از تنش آبی نجات داد

مشاور وزیر نیرو با اعلام اینکه کرمان هنوز هم در وضعیت قرمز آبی قرار دارد گفت: با ورود آب سد ماملو به تهران، تنش آبی پایتخت تا حدودی برطرف شده است.
کد خبر: ۷۵۲۰۶۲
ماملو، تهران را از تنش آبی نجات داد

حمیدرضا جانباز با اشاره به اینکه بارش های پاییز 25 درصد کل بارش های سال آبی را شامل می شود گفت: برای اظهار نظر زود است ولی بارش های اخیر عقب ماندگی های آبی را جبران نخواهد کرد.

مشاور وزیر نیرو اظهارداشت: باید منتظر وضعیت بارش ها در زمستان و بهار باشیم.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب جلساتی را با شرکت های استانی خود در زمینه بحران آب برگزار کرده تا در صورت بروز هرگونه مشکل غافلگیر نشود.

جانباز درباره شهرهای دارای تنش آبی گفت: وضعیت برخی از شهرها که در تابستان مناسب نبود در حال حاضر نسبت به تابستان تا حدودی بهتر شده است.

وی افزود: تنها استان کرمان در وضعیت قرمز قرار دارد که با اتخاذ تمهیدات مناسب از جمله حفر چاه ها، استان مذکور ظرف یکماه آینده از وضعیت قرمز خارج خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: استان تهران نیز با وجود بارش های اخیر و با ورود منابع آبی به سد ماملو، بخشی از مشکلات تنش آبی آن مرتفع شده است.

مدیرعامل آبفای کشور در خصوص کیفیت آب نیز گفت: مرجع رسمی اعلام آلودگی یا کیفیت آب وزارت بهداشت است که بر تولید آب سالم نظارت و کنترل مستمر دارد.

جانباز افزود: موضوع آلودگی آب تهران از گذشته نیز مطرح بوده که تلاش های زیادی در جهت خروج آلودگی از شبکه آب صورت گرفته و می گیرد و در حال حاضر نقطه ای از شهر تهران وجود ندارد که نیترات آن بیش از حد مجاز باشد.

مشاور وزیر نیرو گفت: کیفیت آب خط قرمز ماست و همواره تلاش ما این است که با همکاری ارگان های ذیربط شرایطی به وجود آید که آب با کیفیت بالا در اختیار مردم قرار گیرد. در صورت هرگونه بی توجهی در زمینه آلودگی آب و یا کاهش کیفیت آب خارج از استانداردهای تعیین شده، با مسئولان مربوطه برخورد خواهد شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها