پلیس استرالیا اجساد هشت کودک و نوجوان را که گفته می‌شود در پی چاقوکشی مخوفی در منزلی در شهر کایرنز در شمال ایالت کوئینزلند استرالیا کشته شده بودند، کشف کرد.
کد خبر: ۷۵۱۰۱۵
قتل ۸ کودک در استرالیا

پلیس روزگذشته هنگام بررسی یک خانه، اجساد این کودکان را که بین 18 ماه تا 15 سال داشتند، پیدا کرد.

مسئولان استرالیایی مرگ این افراد و همچنین زخمی شدن یک زن را که احتمالا مادر خانواده است در این درگیری تائید کرده‌اند. این حادثه برای مردم استرالیا بسیار تکان‌دهنده است، زیرا چند روز پیش نیز در یک گروگانگیری در شهر سیدنی چند نفر کشته یا زخمی شدند. این در حالی است که مردم استرالیا خودشان را برای ایام سال نو و کریسمس آماده می‌کنند. فقط یک فرزند این خانواده از این ماجرای هولناک نجات یافته، زیرا در زمان وقوع جنایت در خانه نبوده است. هشت قربانی این جنایت، برادر و خواهر بوده‌اند. ‌/ ‌واحد مرکزی خبر

سیل در موزامبیک جان 5 نفر را گرفت

مقامات موزامبیک اعلام کردند درپی جاری شدن سیل در ماپوتو، پایتخت این کشور پنج نفر جان خود را از دست دادند.

پس از چند روز باران‌های شدید و سیل‌آسا که به جاری شدن سیل منجر شد شهردار ماپوتو از پنج خانه که در این حادثه ویران شده بود دیدن کرد.

مشاور بهداشت و امور اجتماعی شهر ماپوتو نیز با اشاره به این مطلب خاطرنشان کرد افرادی که در مناطق سیل‌زده این شهر بندری زندگی می‌کردند اکنون به مناطق امن منتقل شده‌اند. با جاری شدن سیل در موزامبیک همچنین در شهر ماتولا در همسایگی پایتخت این کشور 19 خانه ویران شد و 370 خانه نیز آسیب دید که به بی‌خانمان شدن حدود 300 نفر منجر شد. در شهر دیگری در جنوب موزامبیک نیز صدها نفر خانه و کاشانه خود را از دست دادند. جاری شدن گل و لای در موزامبیک همچنین به دشواری در دسترسی به مناطق حادثه دیده منجر شده است. هنوز از میزان خسارات وارد شده گزارشی در دست نیست. ‌/‌ واحد مرکزی خبر

 

نجات 12 کارگر در ریزش تونل

به‌دنبال ریزش بخشی از یک تونل در ویتنام دست‌کم 12 کارگر زیر زمین محبوس شدند که با تلاش امدادگران نجات یافتند.

بنابر اعلام مقامات داخلی ویتنام، بخشی از این تونل به دلیل بارش شدید باران دچار ریزش شد و این حادثه برایشان رخ داد. نیروهای امداد و نجات ویتنام بلافاصله پس از وقوع حادثه به محل اعزام شدند و تلاش کردند با ایجاد منفذهایی به حادثه‌دیدگان اکسیژن‌رسانی کنند. همچنین نیروهای امداد در تلاش هستند با مستحکم کردن سقف بخش‌های دیگر تونل از ریزش بیشتر آن جلوگیری کنند. هرچند به گفته مقامات ویتنامی بارش شدید باران و وزش باد عملیات امدادرسانی را با مشکل روبه‌رو کرده بود آنها از نظر سلامت در شرایط خوبی قرار دارند. ‌/‌ ایسنا

3 سال زندان برای خلبان چینی

دادگاهی در چین مجازات سه سال زندان را برای خلبانی که چهار سال پیش 44 مسافر را در یک سانحه هوایی به کشتن داد، در نظر گرفت.

چی، یکی از خلبانان شرکت هواپیمایی چین متهم است چهار سال پیش هنگامی که هواپیمای مسافربری او دچار سانحه می‌شود، به وظایف حرفه‌ای خود را بدرستی عمل نکرده است. حادثه یاد شده در بیست و چهارم آگوست سال 2010 در یکی از شهرهای شمالی چین، هنگامی رخ داد که مه غلیظی منطقه فرود هواپیما را پوشانده بود. اشتباه در تعیین زاویه فرود هواپیما، عدم تخلیه صحیح مسافران و خروج از هواپیما پیش از انجام کامل ماموریت، اتهام وارده به این خلبان است اما درخصوص این‌که تکلیف 44 مسافر کشته شده در این بین چه خواهد شد، گزارشی منتشر نشده است. این حادثه در شهر یی چون واقع در استان هی لونگ جیانگ رخ داد که به لحاظ آب و هوایی یکی از سردترین استان‌های این کشور محسوب می‌شود. این سانحه هوایی پس از ماجرای سقوط یک فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی «چاینا ایسترن» در دریاچه‌ای در نوامبر سال 2004 که به کشته شدن 53 سرنشین آن و دو نفر روی زمین منجر شد، یکی از بدترین سوانح هوایی چین طی سال‌های اخیر بوده است. ‌/ ‌ایرنا

برف و کولاک در ژاپن 11 قربانی گرفت

برف و کولاک شدید در ژاپن 11 قربانی گرفته است و کارشناسان هواشناسی ادامه شرایط نامساعد جوی را در این کشور پیش‌بینی کردند.

ریزش برف و وزش بادهای شدید در بخش‌های شمالی و مرکزی ژاپن در چند روز گذشته سفر و رفت و آمد را مختل و ارتباط مناطق دورافتاده را با دیگر نقاط دچار مشکل کرده است. بر اثر برف و کولاک تاکنون 11 نفر جان باخته‌اند. قربانیان اغلب از میان سالخوردگان و ساکنان جزیره هوکایدو در شمال و مناطق نزدیک دریای ژاپن هستند.

بسیاری از قربانیان نیز در جاده‌هایی که شرایط سختی برای رانندگی دارد جان خود را از دست داده‌اند.

برف و کولاک شبکه‌های حمل و نقل عمومی را مختل کرده، صدها پرواز از جمله شماری از پروازهای داخلی لغو شده و برنامه حرکت قطارهای تندرو تاخیر داشته است.

سقوط بهمن نیز ارتباط بیش از 270 نفر را در مناطق کوهستانی نیگاتا و ناگانو با دیگر نقاط قطع کرده است.

سازمان هواشناسی ژاپن درباره خطر سقوط بهمن در بسیاری از مناطق این کشور هشدار داد.

سرعت وزش باد 140 کیلومتر در ساعت است و به ساکنان مناطق ساحلی درباره خطر امواج متلاطم هشدار داده شده است. بارش برف در اغلب مناطق اطراف دریای ژاپن ادامه خواهد یافت.

در برخی مناطق بیش از دو ‌متر برف باریده و ادامه این وضع پیش‌بینی شده است. ‌/‌ واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها