زن جوان با کشف سرنخ‌های پلیس به قتل هشت کودک در شمال استرالیا متهم شده است.
کد خبر: ۷۵۱۴۲۷
زن جوان متهم اصلی قتل 8 کودک در استرالیا

اجساد این کودکان روز جمعه در خانه‌شان در شمال استرالیا کشف شد. قربانیان بین 18 ماه تا 15 سال داشتند که هفت نفر آنها با هم خواهر و برادر بودند. پلیس پس از حضور در محل جنایت، با پیکر غرق در خون مادر این هفت کودک روبه‌رو شدند.

زن سی و هفت ساله با ضربه‌های چاقو مجروح شده بود که سریع به بیمارستان انتقال یافت. برادر بیست ساله این هفت کودک وقتی به خانه آمده بود، با این صحنه هولناک روبه‌رو شده و موضوع را به پلیس اطلاع داده بود.

محقق ارشد پلیس این شهر از ذکر جزئیات این ماجرا خودداری کرده و تنها گفته است: «ما با یک مورد بسیار ناراحت‌کننده روبه‌رو هستیم، اما شرایط تحت کنترل است و خطری وجود ندارد.»

کارآگاه پلیس کوئیزلند هم در مصاحبه با خبرنگاران گفت: خفگی یکی از دلایل مرگ کودکان اعلام شده و در حال بررسی چند چاقو نیز که امکان دارد در قتل از آنها استفاده شده باشد، هستیم. در این خصوص از صد نفر تحقیق کرده‌ایم و تا زمان اعلام گزارش پزشکی قانونی نمی‌توان در این‌باره اظهار نظر کرد.

مادر هفت کودک در بیمارستان دوره نقاهت خود را می‌گذراند و پلیس با آزادی او بدون ضمانت مخالفت کرده و او را به قتل هشت کودک متهم کرده است. او متهم است علاوه بر فرزندانش، خواهرزاده خود را هم به قتل رسانده است.

این جنایت در استرالیا بازتاب گسترده‌ای داشته و باعث بروز موجی از ناراحتی و نگرانی میان شهروندان این کشور شده است.

امروز تعدادی از اهالی شهر بویژه کودکان در مقابل خانه محل قتل جمع شده و به یاد کودکان شمع روشن کردند.

تونی ابوت، نخست‌وزیر استرالیا هم گفت: این حادثه باعث ناراحتی همه پدر و مادرها شده. این یک جرم و جنایت غیرقابل توصیف است.

روزنامه‌های محلی همچنین نوشته‌اند پدر ناتنی این کودکان نیز در این خانه زندگی می‌کرده، اما محل اقامت کنونی او نامشخص است.

چهار روز قبل از این حادثه، روز دوشنبه پانزدهم دسامبر (بیست و چهارم آذر) فردی مسلح در کافه‌ای در مرکز شهر سیدنی، ۱۷ نفر را به گروگان گرفت. این گروگانگیری سرانجام پس از ۱۶ ساعت، با عملیات نیروهای دولتی خاتمه یافت. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها