رزمایش بزرگ محمدرسول‌الله(ص) در منطقه‌ای حدود 2 میلیون و 200هزار کیلومترمربع برگزار می‌شود

آمادگی ارتش برای بزرگ‌ترین رزمایش

رزمایش بزرگ محمدرسول‌الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران از پنجشنبه آغاز می‌شود و در این رزمایش، یگان‌های مختلفی از نیروهای دریایی، هوایی، زمینی و پدافند هوایی شرکت خواهند کرد.
کد خبر: ۷۵۰۹۹۴

به گزارش فارس، محوریت این رزمایش که تا چهارشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت با نیروی دریایی خواهد بود و گستره آن در منطقه‌ای حدود دو میلیون و 200هزار کیلومترمربع تا مدار 10 درجه در اقیانوس هند کشیده می‌شود.

در آستانه برگزاری رزمایش محمد رسول‌الله(ص)، امیر سیدعبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده پدافند هوایی، امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی و امیر حسین چیت‌فروش از فرماندهان نیروی هوایی ارتش در نشست خبری مشترکی، جزئیاتی از برنامه‌های این رزمایش را اعلام کردند. جانشین فرمانده کل ارتش در این نشست، از آزمایش تسلیحات جدید ارتش در رزمایش محمد رسول‌الله(ص)، خبر داد.

موسوی با بیان این‌که در این رزمایش پایگاه دریایی سپاه و یگان‌های احتیاط بسیج هرمزگان نیز در کنار ارتش حضور دارند، تصریح کرد: از وزارت دفاع هم برای نظارت بر سلاح‌ها و سامانه‌های جدید حضور خواهند داشت.

جانشین فرمانده کل ارتش، انطباق عملیات با تهدیدات پیش‌بینی شده و تمرین اقدامات فرماندهی مشترک و ستادی و ارزیابی یگان‌ها را از اهداف این رزمایش عنوان کرد و گفت: البته بخش‌های زیادی از رزمایش چون طبقه‌بندی دارد، رسانه‌ای نمی‌شود.

وی گفت: این رزمایش براساس تهدیدات واقعی و طرح‌ریزی قرارگاه «ذوالفقار» ارتش اجرا می‌شود و یگان‌ها به صورت واقعی وارد عمل خواهند شد.

فرمانده این رزمایش، یکی دیگر از ویژگی‌های آن را تشکیل قرارگاه‌های جوانان در کنار قرارگاه‌های اصلی رزمایش عنوان کرد.

موسوی شعار رزمایش را «نمایش اقتدار و صلح و دوستی پایدار در سایه وحدت اسلامی و منطقه» عنوان و اظهار کرد: آرامش و امنیت در منطقه باید ازسوی کشورهای منطقه ایجاد شود و تاکید می‌کنیم که با حضور بیگانگان در منطقه مخالفیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش‌هایی از این رزمایش، موضوع مبارزه با تروریسم را هم تمرین می‌کنیم.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی نیز در این نشست گفت: دو پایگاه دریایی سپاه در جاسک و چابهار تحت کنترل عملیاتی در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: توان موشکی ارتش با شلیک موشک‌های سطح به سطح، ساحل به دریا، زمین به هوا و هوا به سطح در رزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: منطقه‌ای را به عنوان منطقه تیراندازی مشخص کرده‌ایم که اژدر و موشک در آن شلیک می‌کنیم و اطلاعیه می‌دهیم که بیگانگان منطقه را ترک کنند. وی افزود: از ناظران خارجی برای حضور در این رزمایش دعوت نشده است.

امیر فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) نیز با بیان این‌که تمام پروازهای فرامنطقه‌ای در زمان رزمایش محمد رسول‌الله(ص) رصد می‌شود، گفت: قرارگاه پدافند هوایی در وسعت 133هزار کیلومترمربع زمینی و 162 هزار کیلومترمربع هوایی در رزمایش شرکت دارد و با همکاری پدافند هوایی سپاه اقدام می‌کند.

وی تاکید کرد: در این رزمایش 3000 نفر به‌صورت مستقیم از طرف پدافند درگیر و ده هزار نفر نیز اقدامات پشتیبانی را انجام می‌دهند.

امیر کیومرث حیدری، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش (نزاجا) نیز با بیان این‌که دستاورهای جدید را در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) آزمایش می‌کنیم، از حضور یگان‌های نزاجا در گستره 43هزار کیلومترمربعی در این رزمایش خبر داد.

حیدری افزود: هوانیروز تاکتیک‌های نوین متحرک هوایی را در این رزمایش نمایش می‌دهد و پهپادهای نزاجا نیز با تاکتیک‌های ویژه در رزمایش حضور دارد.

وی تصریح کرد: 27 رسته تخصصی نظامی نزاجا در قالب یک سامانه نظامی فرماندهی مستقل، توانمندی‌های خود را در رزمایش نشان می‌دهد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: انتقال سریع نیرو به محل حادثه از مهم‌ترین موارد در میدان نبرد است که در این رزمایش، تیپ 55 هوابرد را که از یگان‌های ویژه نزاجاست، با ناوگان هوایی پای کار می‌آوریم. همچنین یگان‌های ویژه کلاه سبز تیپ 65 عملیات‌های ویژه‌ای را در نبرد ساحلی، پدافند و هجومی انجام می‌دهند و رسته زرهی نیز تاکتیک‌های نویی را به نمایش خواهد گذاشت.

امیر خلبان حسین چیت‌فروش، سخنگوی نیروی هوایی (نهاجا) نیز با بیان این‌که تمامی پایگاه‌های نهاجا درگیر رزمایش محمد رسول‌الله(ص) هستند، گفت: در این رزمایش، 9 نوع از هواپیماهای نیروی هوایی حضور دارد و موشک‌های جدید و مختلفی آزمایش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها