جام جم آنلاین گزارش می دهد

داعش: گروگانگیر استرالیا شهید است

برخلاف اعلام مقامات و پلیس استرالیا درباره گروگانگیر کشته شده در کافه ای در سیدنی استرالیا مبنی بر اینکه شیخ هارون مونس یک تروریست صرفا روانپریش و منزوی بوده است، توییت های تروریست های داعش در توییتر در همدردی با وی و اطلاق عنوان «شهید» به او حکایت از واقعیتی دیگر دارد.
کد خبر: ۷۴۹۹۷۴
داعش: گروگانگیر استرالیا شهید است

به گزارش جام جم آنلاین در جریان گروگانگیری هارون مونس؛ فردی که گفته می شود پیشتر نام محمد حسین منطقی بروجردی را داشته و از ایران به استرالیا پناهنده شده بود، روز گذشته 17 نفر در کافه ای واقع در سیدنی به گروگان گرفته شدند که در نهایت این اقدام با 3 کشته از جمله خود هارون مونس و دو تن دیگر در حمله پلیس استرالیا به محل گروگانگیری به پایان رسید.

با این حال هنوز مشخص نیست که 2 کشته شده (یک زن وکیل 38 ساله و یک حقوق بگیر 34 ساله) به دست گروگانگیر مذکور کشته شده اند یا حمله پلیس، مستقیما به مرگ آنان منجر شده است.

با این حال نکته جالب در ماجرای گروگانگیری و اتفاقات پس از آن معرفی این فرد به عنوان یک «گرگ تنها» بود؛ اصطلاحی که معمولا به تروریست های مستقل و بدون وابستگی سازمانی به گروهی خاص اطلاق می شود.

به عنوان مثال، تونی ابوت نخست وزیر استرالیا می گوید این اقدام هارون مونس تروریستی بوده اما اشتباه خواهد بود اگر بگوییم او وابسته به گروه های تروریستی بوده است. او یک فرد بیمار و منزوی بود.

شاید این اظهار مقام ارشد استرالیایی با هدف مدیریت رعب به وجود آمده در جامعه کشورش در نتیجه این اقدام تروریستی باشد اما همچنان انتقادها متوجه دستگاه های نظارتی این کشور درباره نادیده گرفتن خطر تروریست هایی از این دست حتی با فرض مستقل و تنها بودن آنان است.

رسانه های محلی این مساله را مطرح می کنند که با توجه به سوابق فرد گروگانگیر، او باید هدف اولویت دار نیروهای امنیتی می بود و بعد از پیوستن به تکفیری ها تحت تعقیب و کنترل مداوم و از نزدیک قرار می گرفت.

از سوی دیگر و در حالی که مقام های استرالیایی می گویند سوابق و شخصیت گروگانگیر کشته شده را به خوبی می شناسند، صفحات مربوط به تروریست های داعش در توییتر او را مانند یک عضو ارشد خود تکریم کردند.

العربیه در این باره گزارش داده است که تصویر هارون مونس در یکی از صفحات داعشی ها با لباس معمول اهل سنت منتشر شده است.

این در حالی است که برخی رسانه ها مانند بی بی سی او را با لباس روحانیت شیعه به تصویر کشیدند.

در یکی از توییت های داعش آمده است: «هارون شهید از دنیا رفت و برایش آمرزش را از خدا می خواهیم، به ویژه اینکه بعد از کفر به راه هدایت درامد...»

جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رویا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
مسلمانان ازاین ... و طرفداراش بیزارن ،لعنت خدا به داعش و اونهایی كه داعشو به وجود اوردن ، اصلا بیان توضیح بدن ، توی منطقه ما چه غلطی میكنن ،گمشن برن همون سرزمین خراب شده خودشون ،غربیهای ....

نیازمندی ها