معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 5 میلیون نفر در کشور که عمدتا دارای مشاغل غیررسمی هستند، فاقد بیمه کار هستند، گفت: دولت در تلاش است ساز و کاری معین کند که بیمه بازنشستگی این افراد در آینده برقرار شود.
کد خبر: ۷۴۸۶۸۰
طرح بیمه بازنشستگی کم درآمدها در کمیسیون اجتماعی دولت

احمد میدری در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: 22 میلیون شاغل در بازار کار ایران داریم که از این تعداد حدود 15 میلیون نفر دارای بیمه بازنشستگی هستند.

وی افزود: در واقع این آمار نشان‌دهنده محروم بودن هفت میلیون نفر از بیمه بازنشستگی است. از این هفت میلیون نفر، بخش عمده‌ای از آنها که شمارشان به پنج میلیون نفر می‌رسد کسانی هستند که دیگر در سنین بالا درآمدی ندارند و فقط دو میلیون نفر باقی می‌مانند که دارای استطاعت مالی هستند و می‌توانیم نگران سالمندی‌شان نباشیم. هرچند درخصوص این گروه ریسک‌هایی هم وجود دارد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر اینکه باید برای بازنشستگی بیمه این 5 میلیون نفر اقدامی اساسی صورت گیرد، گفت: اکنون طرحی تهیه شده و در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بحث است که در این طرح این افراد سهم کمتری پرداخت می‌کنند و دولت مشارکت می‌کند و منابع حاصله در یک صندوق خاص، شبیه به صندوق روستایی و عشایر قرار می‌گیرد.

میدری با بیان اینکه امیدواریم بررسی این طرح تا بهمن‌ماه به نتیجه برسد، گفت: این پنج میلیون نفر افرادی هستند که در کارگاه‌های غیررسمی کار می‌کنند یا دارای سایر مشاغل غیررسمی هستند. به عنوان مثال منشی پزشکان در مطب‌ها و یا کارمند مهدهای کودک هستند و از بیمه برخوردار نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها