معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی از مرز بیسوادی عبور کرده و بیش از ۹۸ درصد گروه سنی ۱ تا ۴۹ سال باسواد هستند.
کد خبر: ۷۴۸۴۶۸
خراسان رضوی بیسوادی را پشت سر گذاشت

علیرضا بهشتی سعادت ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت در توضیح عملکرد یکسال گذشته آموزش و پرورش خراسان رضوی به رتبه اول استان در جذب فعالیت های سواد آموزی در مدت مذکور اشاره کرد و اظهار داشت: خراسان رضوی از مرز بیسوادی عبور کرده و بیش از ۹۸ درصد گروه سنی ۱تا ۴۹ سال با سواد شده اند.

وی با بیان اینکه سامانه جامع بانک سوادآموزی در سال ۹۳ تکمیل شده است، گفت: اسامی همه بیسوادان و اطلاعات تحصیلی همه سوادآموزان در این سامانه ثبت شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هشت راهبرد انسداد مبادی بی سوادی در استان را برشمرد و افزود: پوشش تحصیلی کامل، تثبیت و تعمیق مواد آموزشی، ارتقاء سواد تا ششم ابتدایی برخی از راهبردهای ما در انسداد مبادی بی سوادی است.

وی به آموزش اتباع بیگانه اشاره کرد و گفت: آموزش اتباع بیگانه در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد و هم اکنون بیش از ۶۰ هزار نفر از اتباع خارجی در استان مشغول به تحصیل هستند.

بهشتی در خصوص پوشش تحصیلی اولیاء دانش آموزان در سطح استان اظهارداشت: بیش از ۹۹ درصد اولیاء باسواد هستند و خراسان رضوی رتبه برتر را در آموزش اولیاء دارد.

بیش از ۲۴۰۰ روحانی در مدارس حضور دارند

در ادامه این نشست معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دفتر کمیته همکاری ها مابین حوزه و آموزش و پرورش در سطح استان و شهرستانها تشکیل شده است.

براتعلی منصوریان با بیان این که حوزه های علمیه منبع غنی معارف اسلامی هستند، ‌افزود: ۲۴ مورد در جهت مشارکت حوزه و آموزش و پرورش برنامه ریزی شده که از آن ها می توان به اعزام مبلغ و پیش نماز به مدارس، همکاری و تدوین در تولید محتوای آموزشی، پاسخگویی به شبهات دینی اشاره کرد.

وی افزود: در کاروان های راهیان نور برای هر ۳۶۰ دانش آموز تعداد هشت روحانی دانش آموزان را در این سفر معنوی همراهی می کردند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان به حضور بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ روحانی در مدارس اشاره کرد و ابراز داشت: در ایام خاص مانند محرم و صفر و مناسبت های مذهبی ۴۰۰ روحانی اضافه بر این تعداد در مدارس حضور می یابند.

افزایش ۳۰ درصدی مدارس هوشمند استان

معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان در ادامه این جلسه با اشاره به شعار ملی هفته پژوهش در سال جاری گفت: در هفته آینده مراسم تجلیل از ۶۲نفر از معلمان پژوهشگر استان تجلیل خواهد شد.

ابوالفضل احمدی در خصوص هوشمند سازی مدارس اظهار داشت: تعداد مدارس هوشمند نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در طرح جامع فاوا، ‌سند راهبردی پنج ساله آی سی تی استان طراحی شده و در این سند مدارس در پنج سطح سنتی، نیمه الکترونیک، ‌الکترونیک، ‌نیمه هوشمند و هوشمند طبقه بندی شده اند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: تمام مدارس شناسایی شده اند و در حال ارتقاء پلکانی آنها به مدرسه هوشمند هستیم.

خراسان رضوی اولین استان در توزیع شیر در مدارس

همچنین معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان به پرداخت حقوق معلمین حق التدریس اشاره کرد و اظهار داشت: تتمه حقوق همکاران در سال گذشته پرداخت شده و سه ماهه اول امسال در حال پرداخت است.

علیرضا کاظمی با بیان این که اولین استانی بودیم که توزیع شیر را‌ آغاز کردیم، افزود:‌ پوشش شیر به صورت صد درصدی در مدارس استان در حال انجام است و در این زمینه و همچین در زمینه تأمین پوشاک و لوازم التحریر به مناطق محروم توجه ویژه ای داشته ایم.

وی در خصوص ارتقاء‌خدمات رفاهی به کارکنان آموزش و پرورش گفت: جهت آماده کردن کارتهای اعتباری و کارت خرید برای همکاران در حال رایزنی با دستگاه های مربوطه هستیم.

کاظمی به دیگر اقدامات این معاونت در سال گذشته اشاره کرد و افزود: افتتاح نمایندگی صندوق ظرفیت فرهنگیان، توسعه اسکان و ارتقاء اسکان وخدمات مراکز رفاهی استان، ‌تسهیل و توسعه خدمات بیمه تکمیلی، ارائه تسهیلات بلاعوض به بیماران صعب العلاج از اهم فعالیت های این معاونت بوده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: دو همایش ملی اقتصاد در آموزش و پرورش با رویکرد اقتصاد مقاومتی و همایش برنامه ریزی در مدیریت مصرف انرژی تا پایان سال تحصیلی برگزار خواهند شد.

وی به تلاش آموزش و پرورش در کاهش زمان و سرگردانی معلمان در نقل و انتقالات اشاره کرد و افزود: طرح جامع نقل و انتقالات در حال طراحی است.

کاظمی گفت: سامانه نظام پیشنهادات در دستورکار این معاونت قرار دارد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها