سه متهم سابقه‌دار که یک هفته پس از آزادی از زندان، سرقت‌های سریالی از مغازه‌ها را آغاز کرده بودند، پس از دستگیری به 36 فقره دزدی اعتراف کردند.
کد خبر: ۷۴۷۵۳۰
سرقت سریالی از مغازه‌ها در زندان کلید خورد

به گزارش جام‌جم ، چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی شهرستان فردیس اعلام کرد شیشه و قفل سوپرمارکتم تخریب شده و پول و نیمی از مواد غذایی که آنجا بوده به سرقت رفته است. ماموران برای بررسی موضوع راهی مغازه شاکی شده و مشاهده کردند آنجا به تجهیزات ایمنی مجهز نبوده و حادثه زمانی رخ داده که وی برای صرف ناهار به خانه رفته و پس از بازگشت متوجه ماجرا شده است.

با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان آغاز شد، این در حالی بود که هر روز شکایت جدیدی از سارقان مطرح می‌شد.

در این مرحله ماموران وضع مجرمان حرفه‌ای را بررسی کرده و مشخص شد سه مرد سابقه‌دار که به همین شیوه سرقت می‌کردند چندی قبل با پایان یافتن دوره محکومیتشان از زندان آزاد شده‌اند.

همین سرنخ کافی بود تا پلیس به آنها ظنین شود. بنابراین سه دزد حرفه‌ای تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا این که دو روز پیش ماموران به راکب یک دستگاه موتورسیکلت بدون پلاک مشکوک شده و در ادامه بررسی‌ها متوجه شدند او یکی از سارقان تحت تعقیب است، به همین دلیل او را دستگیر کردند.

متهم در بازجویی‌های پلیسی گفت: من و دو همدستم، در زندان نقشه دزدی از مغازه‌ها را طراحی و یک هفته پس از آزادی مان نقشه هایمان را عملی کردیم.

سه نفری با همین موتورسیکلت در سطح شهر تردد می‌کردیم و با شناسایی مغازه‌هایی که فاقد تجهیزات ایمنی از جمله قفل‌های ضدسرقت و دوربین مداربسته بودند، رفت و آمد صاحبان آنجا را زیر نظر می‌گرفتیم و زمانی که آنها برای ساعاتی مغازه را ترک می‌کردند از این فرصت استفاده کرده و با تخریب قفل ورودی مغازه‌ها پول، لوازم خانگی و موادغذایی موجود در آنجا را دزدیده و متواری می‌شدیم.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف متهم، دو همدست دیگر وی نیز تحت تعقیب قرار گرفته و با شناسایی مخفیگاه این دو نفر، ماموران آنها را دستگیر کردند. با انتقال متهمان به پلیس آگاهی آنها در مواجهه حضوری با دیگر متهم پرونده قرار گرفته و به همدستی در 36 فقره دزدی از مغازه‌ها اعتراف کردند.

سرهنگ ایوب احمدی افزود: متهمان در حالی بازداشت شده‌اند که تحقیقات پلیس برای دستگیری خریداران اموال مسروقه و کشف اموال سرقتی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها