گفت‌وگو با حاج یدالله بهتاش، مداح اهل‌بیت (ع)

عزاداری را شعور ارزشمند می‌کند، نه شور

در مراسم تجلیل از حاج مهدی آصفی مطرح شد

شعر در معارف عالی اسلامی نقش عمیقی دارد

از حاج مهدی آصفی، شاعر و مداح اهل بیت (ع) در ادامه سلسله نشست های پرده عشاق که از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود، در بنیاد فرهنگی رفاه و با حضور جمع کثیری از روحانیون، شاعران و مداحان اهل بیت (ع) تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
کد خبر: ۷۴۷۱۰۰
شعر در معارف عالی اسلامی نقش عمیقی دارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای امید، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید ابوالقاسم شجاعی با تاکید بر این که شعر در معارف عالی اسلامی نقش عمیقی دارد، گفت: در واقعه غدیر خم، پس از آن که پیغمبر امیرالمومنین را آن گونه به مردم معرفی کرد به حسان بن ثابت تا برای آن خطابه ها و مجلس، شعر بگوید و این روایات نشان از اهمیت شعر دارد.

حجت الاسلام شجاعی: شعر در منطق اسلام قابل قبول است

وی افزود: شعر امروز در منبر نقش اساسی دارد. شعر بیش از نثر در مخاطب اثرگذار است و بسیاری از آیات قرآن نیز به صورت موزون، نازل شده اند. شعر در منطق اسلام قابل قبول است چرا که خداوند شعر گفته است و ائمه نیز حتی برای بیان مباحث اخلاقی شعر گفته اند. به حاج مهدی آصفی تبریک می گویم که هم می تواند شعر بگوید و هم در منبر اباعبدالحسین (ع) سخن بگوید.

سازگار: با آصفی، جزء صحبت شعر حرف دیگری نداشتم

در ادامه مراسم حاج غلامرضا سازگار شاعر و مداح پیشکسوت اهل بیت (ع) در سخنانی با بیان این که رفاقت اش با آصفی به 40 سال قبل بر می گردد، گفت: هر وقت ایشان را می دیدم جزء صحبت شعر، صحبت دیگری نداشتیم وگاهی در خیابان ساعت ها می استادیم و از شعر و ادب می گفتیم.

وی در ادامه ابیاتی که بر کتاب «سفینه» مهدی آصفی سروده بود را قرائت کرد.

بهتاش: برخی مداحان ادب را نسبت به اهل بیت (ع) رعایت نمی کنند

حاج یدالله بهتاش از دیگر ذاکران و مداحان اهل بیت (ع) نیز در ادامه این مراسم با بیان این که خلوص نیت انسان را ماندنی می کند، گفت: خلوص نیت مهدی آصفی ایشان را ماندگار کرد. آصفی همچنین نسبت به اهل بیت (ع) ادب را رعایت می کرد. متاسفانه برخی روضه خوان و مداح هستند اما ادب را نسبت به اهل بیت (ع) در رفتار و اشعارشان رعایت نمی کنند.

وی همچنین با تاکید بر این که تجلیل ها مسوولیت آور است، افزود: تا اینجا خوب آمدیم، اما خدا کند تا آخر خوب بمانیم و راهمان عوض نشود.

حاج سید علی سادات رضوی نیز در این مراسم به مداحی و مرثیه خوانی امام حسین (ع) پرداخت و حال و هوای عاشورایی حضار را دو چندان کرد، به طوری که بسیاری از حاضران با چشمانی پر اشک، این ذاکر اهل بیت (ع) را در مرثیه سرایی همراهی می کردند.

جواد هاشمی از شاعران آیینی کشور نیز شعری که برای مهدی آصفی و شخصیت ادبی و معنوی او سروده بود را قرائت کرد.

در حاشیه این مراسم از کتاب غدیر در آئینه شعر فارسی که به کوشش حاج مهدی آصفی تهیه شده بود رونمایی شد.

در پایان این مراسم از شخصیت ادبی و عاشورایی و حسینی حاج مهدی آصفی ذاکر اهل بیت (ع) با هدایایی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم بزرگوارانی همچون: حاج مهدی سماواتی، حاج علی آهی، حجهالاسلام والمسلمین شجاعی، حجه الاسلام سید مهدی طباطبایی، حاج آقا ماشالله عابدی، حاج علی انسانی، حجه الاسلام شهاب، حاج آقا سازگار، شیخ مصطفی کرمی، آقای صالحی خوانساری، حاج آقا زائری، حاج احمد چینی، حاج حیدر توکل، حاج مصطفی خرسندی، آقای سید محمد سادات شیرازی، آیت ا... تهرانی، حاج مهدی غیاثی، حاج حسن بیادی، دکتر آصفی(سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه) و سرکار خانم دکتر لاله افتخاری حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها