سال‌ها بود نیکول کیدمن در هیچ مجموعه تلویزیونی ایفای نقش نکرده و به نوعی رابطه‌اش با دنیای تلویزیون قطع بود. این بازیگر استرالیایی‌تبار که در هالیوود به موفقیت بالایی دست پیدا کرد، در ابتدای کار هنری‌اش اصلا یک بازیگر تلویزیونی بود.
کد خبر: ۷۴۶۵۷۰
قهر و آشتی «نیکول کیدمن» با قاب کوچک

او در جوانی در حالی که بازیگر گمنامی بیش نبود، فعالیت هنری خود را با بازی در نقش‌های کوتاه تلویزیونی شروع کرد. اولین حضور او جلوی دوربین به سال 1988 برمی‌گردد. نیکول کیدمن در شبکه‌های تلویزیونی استرالیا به ایفای نقش در مجموعه‌های درام پرداخت و به‌تدریج نام خود را در این رسانه مطرح کرد. تا سال 1989 وی در بیش از 15 مجموعه تلویزیونی حضور پیدا کرد و یکی دو نقش سینمایی را هم به عهده گرفت. سال 1989 نقطه عطفی برای این بازیگر جوان بود. در این سال «مرگ آرام» او به کارگردانی فیلیپ نویس روی پرده سینماها رفت و با حال و هوای دلهره‌آور و پررمز و راز خود مورد توجه فراوان تماشاگران و منتقدان استرالیایی قرار گرفت. در آمریکا کسی اشاره‌ای به کارهای تلویزیونی استرالیایی این بازیگر نکرد و کارنامه هنری وی از فیلم‌های هالیوودی او مورد توجه قرار گرفت. منتقدان هنری ورود کیدمن به هالیوود را به عنوان نقطه پایانی بر همکاری‌اش با رسانه تلویزیون دانستند. کیدمن در فیلم‌های سینمایی موفق و پرفروشی بازی کرد و در کنار سینمای عامه‌پسند با چند پروژه روشنفکرانه هم همکاری کرد. در سال 2005 پس از بازی در «افسونگر» دوباره بحث احتمال همکاری‌اش با تلویزیون مطرح شد. این کمدی فانتزی و ماجراجویانه نسخه دوباره‌سازی‌شده سینمایی یک مجموعه پربیننده تلویزیونی به همین نام با بازی الیزابت مونتگمری بود. اما کیدمن در آن زمان در پاسخ به خبرنگاران گفت ترجیح می‌دهد در نسخه‌های دوباره‌سازی شده سینمایی مجموعه‌های موفق تلویزیونی بازی کند تا خود یک مجموعه تلویزیونی. این در حالی بود که نسخه سینمایی افسونگر برخلاف مجموعه تلویزیونی بسیار موفق آن در جدول گیشه نمایش سینماها موفقیت مالی خوبی کسب نکرد و بحث تولید قسمت‌های بعدی آن منتفی شد.

زمانی که نیکول کیدمن در سال 2012 در فیلم سینمایی تلویزیونی «همینگوی و گلهورن» به کارگردانی فیلیپ کافمن ظاهر شد، بیش از 20 سال از قطع همکاری‌اش با قاب کوچک می‌گذشت. منتقدان با اشاره به نبود موفقیت مالی و اقتصادی فیلم‌های سال‌های اخیر بازیگر، بازگشت او به تلویزیون را حضوری از سر اجبار ارزیابی کردند. اما کیدمن این ارزیابی را نادرست خواند و گفت تا این زمان با پیشنهاد خوب تلویزیونی روبه‌رو نشده بود و نقش خود در همینگوی و گلهورن را بسیار دوست دارد.

قاب کوچک (ضمیمه شنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها