رییس سازمان حج و زیارت:

مردم برای سفر به کربلا عجله نکنند

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اکنون روزانه حدود 60 هزار نفر از مرز مهران عبور می کنند، از مردم خواست برای سفر به کربلای معلی عجله نکنند.
کد خبر: ۷۴۶۰۸۷
مردم برای سفر به کربلا عجله نکنند

سعید اوحدی گفت: ظرفیت عادی مرز مهران، 10 هزار نفر در روز است که به مناسبت اربعین حسینی، روزانه حدود 60 هزار نفر از این مرز به سمت عراق عبور می کنند.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر وضعیت بهداشتی افرادی که داخل مرز منتظر عبور هستند، افزود: شهرداری منطقه 5 تهران مسوول نظافت آنجاست و در این زمینه تلاش بسیاری می کند.

اوحدی گفت: قبول دارم که در آنجا مشکلات بهداشتی وجود دارد اما با وجود تعداد فراوان زائر در مرز، این موضوع نیز طبیعی است حتی در رسانه ملی از مردم خواستیم تا به خانه های خود بازگردند اما آنها همچنان به سمت مرز در حرکت هستند.

وی در عین حال از هموطنانی که قصد دارند برای حضور در مراسم اربعین از مرز خارج شوند، توصیه کرد، لباس گرم، پتو، کیسه خواب و وسایل بهداشتی مورد نیاز را به همراه داشته باشند.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین در پاسخ به این سوال که آیا عراق ظرفیت این همه زائر و خدمات رسانی به آنان را دارد، گفت: معتقدم عراق امکانات لازم را برای ارائه خدمات به زائران ندارد و به همین علت از زائران می خواهیم تا لوازم مورد نیاز و ضروری را با خود همراه کنند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها