مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اعلام خبر راه اندازی موزه اسباب بازی در پایتخت درسال 94 در صورت تصویب شورای اسلامی شهر تهران، گفت: هدف ما این است که این موزه تنها محلی خاطره انگیز برای بزرگسالان نباشد و نقش کاربردی خود را حفظ کند. لذا آن را در سه بخش موزه‌ای، بازی برای کودکان و پژوهش راه اندازی می کنیم.
کد خبر: ۷۴۵۰۱۳
راه اندازی موزه اسباب بازی در تهران

ابوالفضل رفیع با اعلام خبر راه اندازی موزه اسباب بازی های قدیمی در پایتخت در سال آینده، اظهار کرد: برآورد ریالی راه اندازی این موزه هنوز مشخص نشده است. پس از تایید شورای کودک و نوجوان می توان برآورد ریالی این طرح را نیز انجام داد.

اما در هر صورت هزینه اجرای این موزه باید به تایید شورای اسلامی شهر تهران برسد زیرا تنها در صورت تصویب این شورا می توان این موزه را در سال 94 راه اندازی کرد.
وی با تاکید بر این که اسباب بازی یکی از ابزار های مهم در تربیت کودکان است، گفت: در این میان اسباب بازی های قدیمی به دلیل این که بیانگر فرهنگ بومی کشورمان است می تواند در روند شکل گیری هویت ملی در کودکان اثرگذار باشد.
وی افزود: توجه به این نکات و هجوم بازی های رایانه ای ما را بر آن داشت که با کمک کارشناسان زبده حوزه کودک موز اسباب بازی های قدیمی را ایجاد کنیم.
رفیع با بیان این که راه اندازی این موزه می تواند بخشی از مصوبه شورای اسلامی شهر تهران با عنوان « تهران؛ شهر دوستدار کودک» را پوشش دهد، خاطرنشان کرد: طرح نهایی این موزه در دست بررسی کارشناسان است تا پس از طی این مرحله، به تایید شورای کودک و نوجوان در اداره کل آموزش های شهروندی برسد.
مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با بیان این که طراحی این موزه در سه بخش صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: بخشی از این موزه که به نمایش اسباب بازی های قدیمی می پردازد به صورت موزه ای راه اندازی می شود، اما در بخش دیگر کودکان به صورت عملی با اسباب بازی ها کار می کنند تا این موزه تنها به محلی خاطره انگیز برای بزرگسالان تبدیل نشود.
وی با بیان این که بخش سوم این موزه به امور پژوهشی اختصاص دارد، تصریح کرد: در این بخش پژوهشگران و محققان حوزه کودک می توانند به انجام امور پژوهشی به منظور ترویج بازی های بومی بپردازند. ( میزان )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها