جام جم نوا: هنرمند اهل جمهوری ساحل عاج که در گروه ایرانی «ستاره قطبی» نیز عضویت دارد درباره حضور در ایران، موسیقی و تمدن ایرانی که به‌دلیل قدمت آن برای توریست‌ها جذابیت دارد، صحبت کرد.
کد خبر: ۷۴۴۵۵۴
پای حرف های خواننده زن خارجی گروه ایرانی/عکس

ماری روت بتوآ یکی از خوانندگان کنسرت گروه موسیقی «ستاره قطبی» که چندی پیش کنسرتی را ویژه بانوان در تهران برگزار کرد، درباره آشنایی خود با ایران و این گروه به خبرنگار مهر گفت: من سال 2010 به ایران آمدم و تا سال 2015 پنج سال می‌شود که در ایران زندگی می‌کنم.
وی درباره آشنایی اش با گروه ایرانی «ستاره قطبی» توضیح داد: از طریق بخش فرهنگی سفارت جمهوری ساحل عاج در ایران با این گروه آشنا شدم. اول به دلیل ندانستن زبان فارسی نگران بودم که نتوانم موفق شوم ولی به تدریج با اعضای گروه آشنا و توانستم با آنها همراه شوم و الان هم این گروه را بسیار دوست دارم.

هنر یک زبان بین المللی است
این خواننده اهل ساحل عاج با اشاره به ارتباط خود با اعضای این گروه موسیقی بیان کرد: همانطور که گفتم ابتدا می‌ترسیدم که نتوانم به دلیل نبود زبان مشترک با گروه ارتباط برقرار کنم اما در کار فهمیدم که هنر واقعا یک زبان بین المللی است و ارتباط برقرار کردن با هنرمندها با زبان هنر و دانستن کمی انگلیسی امکان پذیر است. فضای گروه بسیار صمیمی و دوست داشتنی است. البته من مثل ایرانی‌ها اهل تعارف نیستم و صادقانه می‌گویم که گروه بسیار حرفه ای هستند و پشتکار دارند.
روت بتوآ اضافه کرد: خانم بهار ایلچی سرپرست گروه مدیر بسیار لایقی است و در کارش جدیت دارد، حتی باید بگویم مادرم که اهل موسیقی است وقتی گروه را دید با تعجب گفت فکر نمی‌کردم زنان ایرانی تا این اندازه در کار موسیقی حرفه ای باشند. از طرف دیگر مزیت همکاری با این گروه باعث شد من فرهنگ ایرانی را هم بهتر بشناسم.
عضو گروه موسیقی «ستاره قطبی» درباره ایران و تمدن این کشور بیان کرد: من به ایران علاقه بسیاری دارم چون دوران نوجوانیم را در این کشور گذراندم. ایران وطن دوم من به حساب می‌آید. از آنجاییکه ایران تمدنی قدیمی دارد برای توریست‌های خارجی خیلی جذاب و دوست داشتنی است. ایرانی ها را هم دوست دارم اما گاهی هم بعضی وقت‌ها به خاطر رنگ پوستم دچار مشکل می‌شوم و امیدوارم به کمک بخش‌های فرهنگی بین المللی، مثلا بخش فرهنگی ساحل عاج این موضوع حل شود.

موسیقی ایرانی پیشرفتی رو به جلو دارد
این هنرمند جوان 17 ساله در پاسخ به پرسشی درباره تبلیغات منفی که علیه ایران وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به این تبلیغات اعتراف می‌کنم که انتظار نداشتم ببینم که زنان ایرانی اینقدر در موسیقی حرفه‌ای هستند. فکر می‌کنم زنان ایرانی پر از استعداد هستند و دوست دارند استعدادهای خود را نشان دهند.
وی درباره نظر خود درباره موسیقی ایرانی نیز بیان کرد: موسیقی ایرانی بسیار زیباست و گاهی که من به موسیقی ایرانی گوش می‌دهم متوجه می‌شوم از جهاتی به موسیقی آفریقایی شباهت دارد. موسیقی ایرانی چه سنتی و چه ژانرهای دیگر پیشرفتی رو به جلو دارد و من از شنیدنش لذت می‌برم و به ایرانی ها که تا این اندازه به موسیقی خود اهمیت می‌دهند و سعی دارند فرهنگشان را حفظ کنند تبریک می‌گویم.
این عضو جوان گروه موسیقی «ستاره قطبی» با اشاره به آنچه که در موسیقی یاد گرفته است درباره برنامه‌های آینده خود بیان کرد: من در نواختن سازهای کوبه ای، شیکر و کمی هم پیانو مهارت دارم و به دلیل تحصیلات نتوانستم سازی را به طور کامل یاد بگیرم. با این حال در آینده دوست دارم خواننده شوم و در کنار آن تحصیلاتم را هم ادامه دهم و به دانشگاه بروم اگر بتوانم شهرتی کسب کنم از ایران هم نام خواهم برد و اگر نتوانستم به این آرزوی خود برسم دوست دارم وکیل حقوق بشر شوم.
روت بتوآ در پایان با اشاره به بخش فرهنگی سفارت جمهوری ساحل عاج عنوان کرد: بخش فرهنگی سفارت جمهوری ساحل عاج در ایران در سال 2011 به منظور نزدیک کردن فرهنگ دو کشور ساحل عاج و ایران تاسیس شد و من خوشحالم که به کمک این بخش فرهنگی توانستم در نزدیک کردن دو فرهنگ نقشی داشته باشم همین جا از تمام کارکنان بخش فرهنگی که با تلاش خود در این زمینه فعالیت می‌کنند تشکر می‌کنم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها