حسین شیخ‌الاسلام:

راهبرد موشکی ایران ایجاد توازن وحشت است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: با توجه اینکه، این دشمن اصلی که در فاصله دورتری قرار دارد، مسلح به سلاح اتمی و موشک‌های دوربرد و بالستیک است، برای مقابله با آن و ایجاد توازن وحشت از فکر تجاوزی که ممکن است در سرخود نسبت به ایران داشته باشد، مهمترین راهبرد ما همین موشک‌ها هست.
کد خبر: ۷۴۴۱۶۶
راهبرد موشکی ایران ایجاد توازن وحشت است

حسین شیخ‌الاسلام مشاوررئیس‌مجلس شورای اسلامی و کارشناس برجسته مسائل بین‌الملل درباره جایگاه راهبردی توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت ایران گفت:توانمندی موشکی مهم‌ترین بعد راهبردی نظامی ایران است، چراکه فناوری موشکی یک فناوری دفاعی در تمامی ابعاد آن است که دشمن را مایوس می‌کند؛ علی‌الخصوص دشمنان اصلی ما که دشمنان دوردست هستند.

اگرچه ما با توسعه این فناوری و انتقال آن - هم از نظر دانش فنی و هم از نظر تجهیزات و هم از نظر موشک ساخته شده آماده - به دوستان و همراهان خود که در نزدیکی دشمنان راه دور قرار دارند، توانستیم یک دیوار دفاعی خوبی برای امنیت منطقه در برابر این تجاوزات احتمالی ایجاد کنیم.

شیخ‌الاسلام یاد آور شد: یکی از مهمترین راهبردهای غرب برای ایجاد آشوب در منطقه همان تشکیل و ایمنی‌بخشی به رژیم صهونیستی بود که توان موشکی عالی جمهوری اسلامی سد محکمی در مقابل این راهبرد غرب است.

وی افزود: کارایی سلاح متعارف اسرائیل تجاوزگر از بین رفته است. دیدیم سلاح این متجاوز حتی از پس منطقه‌ای که سال‌ها محاصره است، برنمی‌آید یا از پس سلاح‌های یک قسمتی از لبنان که حزب‌الله است، بر نمی‌آید بنابراین سلاح متعارف رژیم صهیونیستی کارایی خود را از دست داده است و نمی‌تواند تعیین‌کننده باشد و به همین اندازه که نمی‌تواند تعیین کننده باشد، استفاده رژیم صهیونیستی برای منافع و مصالح غرب پایین می‌آید.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در باره ویژگی های توان موشکی ایران اظهار کرد: توان موشکی یک تکنولوژی است که هم در تهاجم و هم در دفاع کارایی خود را ثابت کرده است چراکه می‌توان این فناوری را هم در ضدهوایی داشته باشیم و هم برای برقراری امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز و هم اگر تجاوزی انجام شد، می‌توان متقابلا با آن تجاوز مقابله کرد لذا این فناوری بسیار با ارزش است؛ مثل اینکه انسان یک گوهری داشته باشد و از آن استفاده‌های مختلف می‌برد.

این فناوری یک برگ برنده است که می‌توان همه‌جا از آن استفاده‌های مختلف کرد. هم می‌توان با آن ماهواره به فضا فرستاد و هم می‌توان در دفاع نظامی استفاده کرد.

وی افزود: توانمندی ما در منطقه از قدرت‌نمایی قدرت‌های بزرگ مثل آمریکا و ... جلوگیری کرده است. علی‌الخصوص که ما بر سرتاسر خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مسلط هستیم و بر خط انتقال انرژی و ناوها و پایگاه‌های استکباری و نوکران استکبار تسلط کامل داریم و خیلی در برابر این نوع تجاوز احتمالی ضربه‌ناپذیر هستیم.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها