همزمان با یک صد و دهمین سالگرد تولد پروفسور شمس

هشتادمین سالگرد پیوند قرنیه، در تهران برگزار می‌شود

یک فلوشیپ قرنیه با بیان این که نوزادان باید در بدو تولد تحت معاینات چشم پزشکی قرار گیرند، گفت: اگر نوزاد زودرس باشد و زودتر از موعد مقرر به دنیا بیاید، مشورت سریع با چشم پزشک متخصص شبکیه برای پیشگیری از بیماری رتینوپاتی (اختلالاتی که موجب آسیب به شبکیه چشم می‌شود) لازم است.
کد خبر: ۷۴۳۸۷۴

دکتر علیرضا برادران رفیعی افزود: معاینات چشمی نوزادان یکی از معاینات اولیه مورد نیاز است که باید انجام شود. البته این معاینات مختصر و در حد بررسی رفلکس چشم به نور، قرمزی و معاینات سطحی است، اما بسیار کمک‌کننده است و می‌توان بیماری‌های مهم را از همین طریق تشخیص داد.

وی تاکید کرد: همچنین نوزادان تا حدود چهار سالگی باید تحت معاینه چشم از نظر میزان بینایی قرار بگیرند. معاینه چشمی در این سن کمک می‌کند تا عیوب انکساری زودتر تشخیص داده شده و نسبت به درمان تنبلی چشم اقدام شود. همچنین کودکی که از عینک استفاده می‌کند لازم است بیشتر از دیگر کودکان تحت معاینات چشم پزشکی قرار گیرد. همچنین کودکانی که دچار انحراف چشم هستند باید تحت معاینات مکرر قرار بگیرند.

مبتلایان به آنفلوآنزا نباید آسپرین بخورند

یک متخصص بیماری‌های عفونی در مورد مصرف آسپرین در بیماران مبتلا به آنفلوآنزا هشدار داد و اظهار کرد: مصرف این دارو می‌تواند ابتلا به سندرم «ری» (این سندرم موجب ورم مغز و کبد می‌شود) را به دنبال داشته باشد.

دکتر علیرضا جانبخش در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با شروع آنفلوآنزا علائمی ازجمله افزایش تب تا دمای 39 تا 40 درجه سانتی‌گراد، سردرد، درد اطراف چشم، ترس از نور، گلودرد، سرفه خشک و سپس خلط‌دار، دردهای عضلانی شدید، بویژه در کمر و ساق پا، استفراغ، اسهال و قرمزی در چشم ظاهر می‌شود.

وی تزریق واکسن آنفلوآنزا را با پیشگیری بیش از 90درصد همراه دانست و تصریح کرد: این واکسن در افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند، دارای اثر پیشگیری ضعیف‌تری است. البته اثر واکسن آنفلوآنزا فقط برای یک سال است و برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا باید شهریور و مهر هر سال واکسن تزریق شود.

وی با بیان این ‌که آنتی‌بیوتیک نقش ضدمیکروبی دارد و در درمان بیماری‌های میکروبی موثر است، افزود: در درمان بیماری آنفلوآنزا که نوعی بیماری ویروسی است، مصرف آنتی‌بیوتیک توصیه نمی‌شود و فقط در درمان عوارض این بیماری می‌توان از آنتی‌بیوتیک استفاده کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها