مردم شهر فوق مدرن پریپیات نمی دانستند که باید ظرف چند دقیقه محل زندگیشان را ترک کرده و همه چیز را برجای بگذارند. آنها فرصت اندکی داشتند زیرا در غیر این صورت مرگی دردناک در انتظارشان بود.
کد خبر: ۷۴۳۴۱۳
سفر به شهر اشباح + فیلم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ویمو، دانی کوک فیلمبردار انگلیسی و گزارشگر شبکه CBS آمریکا مدت یک هفته را در شهر اشباح یا در واقع شهر متروکه پریپیات سپری کرد. شهر پرپیات به عنوان یک شهر پیشرفته و الگو با ساختمان هایی مدرن ، پارک های وسیع، تاسیسات ورزشی، یک شهر بازی بی نظیر و بسیاری وسایل رفاهی دیگر در دوره شوروی سابق در اوکراین و در کنار نیروگاه اتمی چرنوبیل ساخته شده بود.

مردم شهر زندگی راحت و آسوده ای داشتند اما در 26 آوریل سال 1986 میلادی همه چیز به پایان رسید. در پی فاجعه هسته ای در نیروگاه اتمی چرنوبیل مواد رادیواکتیو شهر را فرا گرفتند. مقامات ناگزیر شدند که شهر را از اهالی آن تخلیه کنند.

مردم فرصت اندکی داشتند، آنها همه چیز را به همان شکل بر جای گذشته و گریختند.

فیلمی که دانی کوک تهیه کرده است به ویژه تصاویر هوایی که به کمک یک هواپیمای بدون سرنشین گرفته است ، لرزه بر پشت بیننده می اندازد.

شهری را می توان دید که دقیقا شهر اشباح است و اندک اندک در زیر پوشش گیاهان ناپدید می شود. فقط ساختمان های مرتفع متروکه که در حال پوسیدن هستند هنوز دیده می شوند. فضایی هراس آور که مشاهده آن ناراحت کننده است.

فضایی که بیننده را به تفکر وا می دارد، تفکر در مورد این مساله که انسان چگونه می تواند به راحتی محیط زیست خودش را نابود کند.

این فیلم عبرت برانگیز را ببینیم و موزیک متن مناسب حال آن را بشنویم. بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها