در پی انفجار ساختمان مسکونی در شهرستان قدس در غرب استان تهران، دو نفر کشته و هفت نفر مصدوم شدند.
کد خبر: ۷۴۲۶۷۲

روز گذشته با وقوع این حادثه و گزارش آن به سامانه 125 آتش‌نشانی، آتش‌نشانان یکی از ایستگاه‌های شهرستان قدس به محل اعزام و متوجه شدند انفجار در طبقه سوم یک ساختمان مسکونی رخ داده و شدت آن به حدی بوده که علاوه بر تخریب کامل این ساختمان، به چند ساختمان کناری آن نیز خسارت‌هایی وارد شده است.

آتش‌نشانان به عملیات آواربرداری پرداختند و هفت نفر را در حالی که مصدوم شده بودند، از میان آوار خارج کردند. پنج نفر از این افراد سرپایی درمان شدند و دو نفر دیگر به دلیل شدت مصدومیت، به بیمارستان انتقال یافتند.

در ادامه عملیات آواربرداری، جسد دو نفر که مادر و کودک بودند، از محل حادثه خارج و به پزشکی قانونی منتقل شدند.بررسی‌های اولیه کارشناسان آتش‌نشانی نشان می‌داد، رعایت نشدن اصول ایمنی در استفاده از گاز شهری و تجمع آن در داخل ساختمان، علت اصلی وقوع این حادثه است.

آخرین گزارش‌ها حاکی است، وضع دو مصدوم بستری شده در بیمارستان وخیم گزارش شده است.‌/‌ ایرنا

دستگیری قاچاقچیان میراث فرهنگی

سه مرد که در زمینه قاچاق و خرید و فروش اشیای زیرخاکی و عتیقه فعالیت داشتند، در پی عملیات پلیس اداره اطلاعات و امنیت استان آذربایجان‌شرقی دستگیر شدند.چند روز پیش گزارش مردمی در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت این استان قرار گرفت مبنی بر این که فردی در زمینه خرید و فروش زیرخاکی فعالیت دارد. با تشکیل پرونده قضایی و آغاز تحقیقات، صحت این موضوع تائید شد و متهم تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. ماموران با هماهنگی قضایی وارد خانه وی در یکی از محله‌های شهر شدند و او را دستگیر کردند.در بازرسی از مخفیگاه متهم، تعدادی شیء عتیقه کشف شد.او با اعتراف به جرایمش، اعلام کرد درصدد بوده با همدستی دو نفر دیگر این اقلام را بفروشد که ناکام مانده است. در ادامه تحقیقات، دو همدست وی نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و دستگیر شدند.

متهمان با اعتراف به جرایمشان روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد. اموال مکشوفه هم برای مشخص شدن قدمت و اصالت آن، در اختیار کارشناسان اداره میراث فرهنگی قرار گرفت./ سایت پلیس

طلاق به خاطر زندگی در بالای شهر

زن جوان به دلیل این که شوهرش در بالای شهر برایش خانه نمی‌خرید، تصمیم گرفت از او جدا شود.

چندی پیش زوج جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده، درخواست طلاق توافقی دادند. زن جوان به قاضی پرونده گفت: شوهرم قول داده بود در بالای شهر برایمان خانه بخرد. او قول داده بود وقتی صاحب یک فرزند شدیم، در بالای شهر خانه می‌خرد تا فرزندمان در محیط خوب بزرگ شود.

وی افزود: حالا پسرمان دو ساله شده ولی او قصد ندارد خانه‌مان را عوض کند. من دوست ندارم پسرم در جنوب شهر بزرگ شود و می‌خواهم در یک محیط خوب به مدرسه برود. ولی شوهرم اصلا متوجه این موضوع نیست و زیر قولش زده است. دعوای ما سر این موضوع آنقدر زیاد شد که تصمیم گرفتیم از هم جدا شویم.مرد جوان نیز به قاضی گفت: درست است که من قول دادم در یک محله خوب خانه بخرم، اما پول آن را ندارم. همسرم زور می‌گوید و من تحمل زورگویی را ندارم. برای همین بهتر است از هم جدا شویم. من دیگر نمی‌خواهم با او زندگی کنم چون او اصلا مرا درک نمی‌کند.در پایان این جلسه، قاضی تصمیم‌گیری در خصوص این پرونده را به آینده موکول کرد./ باشگاه خبرنگاران

بلعیدن مواد، جان قاچاقچی را گرفت

مردی که با بلعیدن 153 بسته موادمخدر قصد انتقال آن به یکی از شهرستان‌‌های استان خراسان رضوی را داشت، ناکام ماند و فوت کرد.

در پی اعلام واژگونی یک دستگاه خودرو سواری پراید در کیلومتر 35 جاده بجستان به گناباد، ماموران انتظامی و نیروهای امدادی بلافاصله در محل حاضر شده و سرنشین خودرو را که جوان 20 ساله‌ای بود به بیمارستان گناباد منتقل کردند.این جوان که از قسمت سر دچار صدمات شدید شده بود، تحت درمان قرار گرفت و تیم متخصص درمانی با انجام معاینات و عکسبرداری از معده مصدوم، دریافتند که وی 153 بسته کوچک موادمخدر را بلعیده است.

در ادامه جوان مصدوم جراحی شد و بسته‌های مواد مخدر در مجموع به وزن یک کیلو و 700 گرم از معده وی خارج شد، اما او به دلیل شدت صدمات وارده به سر و قفسه سینه، جان خود را از دست داد. / ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها