یکی از کارشناسان سازمان ملل گفت گروه تروریستی داعش که بر بخش هایی از خاک عراق و سوریه تسلط دارد در سال میلادی گذشته حدود 35 تا 45 میلیون دلار درآممد ناشی از گروگان گیری داشته است.
کد خبر: ۷۴۲۵۲۴
درآمد 45 میلیون دلاری داعش از گروگان گیری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اسکای نیوز، یوتسنا لالی در کنفرانس کمیته مبارزه با تروریسم شورای امنیت سازمان ملل درباره عملیات آدم ربایی تروریست ها گفت: گروه های تروریستی در فاصله سال های 2004 تا 2012 حدود 120 میلیون دلار درآمد از گروگانگیری کسب کرده اند.

لالی افزود: در سال های اخیر سازمان تروریستی القاعده و گروه های وابسته به آن از عملیات آدم ربایی به عنوان روشی مناسب برای کسب درآمد استفاده می کنند.

وی همچنین به نوار ویدیویی ایمن الظواهری رهبر القاعده در اکتبر 2012 اشاره کرد که در آن از تندروهای سرتاسر جهان خواسته بود تا غربی ها را بربایند.

این کارشناس سازمان ملل توضیح داد: سازمان القاعده در شبه جزیره عربستان که یمن را مرکز فعالیت خود قرار داده بین سال های 2012 و 2013 حدود 20 میلیون دلار از باجگیری برای آزادی گروگان های خود درآمد داشت و القاعده در مغرب عربی که در شمال آفریقا فعال است 75 میلیون دلار درآمد در 4 سال گذشته داشته است.

گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه و الشباب سومالی نیز میلیون ها دلار عواید گروگانگیری داشته اند. گروه ابوسیاف در فیلیپین هم 1.5 میلیون دلار حاصل کرده است.

ترجمه: جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها