استریل تختخواب با جاروی بهداشتی

فناوری به کمک پاکیزگی می آید + عکس

فناوری جدید پوشیدنی ابداع شده است که به بسکتبالیست​ها در پرتاب​های موثرتر به سمت حلقه و انجام بازی های هماهنگتر کمک می‌کند.
کد خبر: ۷۴۱۵۸۴
ورود فناوری های جدید به دنیای بسکتبال

مربیان بسکتبال همواره بر اساس آمار و ارقام مربوط به عملکرد بازیکنان به قضاوت درباره نحوه تمرین و کیفیت بازی آنها می‌پردازند اما در اختیار داشتن اطلاعات دقیق نه تنها کار ساده‌ای نیست بلکه با صرف هزینه همراه است.

اکنون به نظر می‌رسد ابتکار عملی که به تازگی در دنیای فناوری های ورزشی ارایه شده است این امکان را فراهم می‌آورد که حتی مربیان تیم های نه چندان متمول هم نظارت علمی بر عملکرد بازیکنانشان داشته باشند.

این فناوری نوین «ShotTracker» نام دارد. این سیستم جدید درحقیقت نسل نوپایی از فناوری های پوشیدنی است که نحوه پرتاب شوت های دو و سه امتیازی و همچنین شانس موفقیت‌آمیز بودن آنها را زیر نظر قرار می‌دهد.

مربیان با استفاده از داده‌های به دست آمده از این فناوری نوین نکات لازم جهت بهبود عملکرد کل تیم را یادداشت و در مراحل بعد به بازیکنان منتقل می‌کنند.

این نوآوری تکنولوژیکی تازه‌ترین دستاورد در زمینه ابزارهای کمک آموزشی و تقویت کننده ورزشی ویژه بسکتبالیست ها به شمار می‌آید.

این فناوری نوین ترکیبی از حسگرها و سیستم ردیاب شوت است. دو حسگر این سیستم توسط شرکت های شناخته شده «94Fifty» و «Wilson» طراحی و ساخته شده‌اند که اطلاعات لحظه‌ای در اختیار بازیکن و مربی قرار می‌دهد.

همچنین سیستم ردیاب «Hoop Tracker» که بخشی از کل این فناوری را تشکیل می‌دهد با حسگر متصل به مچ دست بازیکن و ردیاب نصب شده در حلقه بسکتبال در ارتباط است. بدین ترتیب شانس موفقیت آمیز بودن پرتاب ها در همان لحظه سنجیده می شود.

ساختار ارتباطی اجزای تشکیل دهنده این فناوری نوین نشان از قابل اطمینان بودن آن دارد. بخش اول این ارتباط مربوط به حسگر نصب شده بر روی مچ ورزشکار و حسگر حلقه است.

حسگر بسته شده به مچ دست که با استفاده از باتری لیتیوم یونی قابل شارژ کار می‌کند ضدآب است و تعریق بدن ورزشکار خللی در عملکرد آن ایجاد نمی‌کند. نکته جالب اینجاست که تا اقدام ورزشکار برای شوت‌زنی، حسگر در وضعیت خواب قرار دارد.

به محض پرتاب توپ، سیگنالی از حسگر متصل به دست که تنها ۹.۹ گرم وزن دارد منتشر می‌شود. این عملکرد، حسگر حلقه را از نزدیک شدن توپ به آن آگاه می‌سازد و در ادامه توپهای گل شده یا به خطا رفته ثبت می‌شود.

این داده‌ها با استفاده از اپلیکیشن مخصوصی که در تلفن همراه هوشمند نصب شده، جمع آوری و مورد آنالیز قرار می‌گیرد.

درحالی که امکاناتی نظیر بایگانی اطلاعات تمامی پرتاب ها، شوت های موفق آمیز، درصد پرتاب​ها و حتی تهیه نقشه کلی پرتاب ها توسط این فناوری نوین وجود دارد، آموزش نکات لازم به بازیکنان برای بهبود عملکردشان در بازی قابلیت مهم دیگر این سیستم به شمار می‌آید.

این فناوری جدید با قیمت ۱۵۰ دلار به بازار فناوری ها و تجهیزات ورزشی ارایه شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها