وزیر خارجه روسیه روز شنبه غرب را به تلاش برای تغییر نظام در روسیه با استفاده از گزینه تحریم علیه مسکو متهم کرد.
کد خبر: ۷۴۱۳۵۵
لاوروف: غرب به دنبال تغییر نظام در روسیه است

به گزارش رویترز، این اظهارات سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به نظر می رسد که نشان دهنده تشدید تنش ها میان مسکو و غرب است.

لاوروف در نشستی در مسکو افزود: غرب آشکارا نشان داده که نمی خواهد روسیه را مجبور به تغییر سیاست هایش کند بلکه می خواهد تغییر نظام در روسیه تضمین شود.

وی یادآورشد: در کشورهای غربی در این مقطع زمانی افرادی هستند که می گویند لازم است تحریم هایی اعمال شود تا اقتصاد کشور تحریم شده فرو بپاشد و اعتراض های عمومی به راه بیفتد.

این اظهارات لاوروف پس از آن مطرح شد که 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه نیز روز پنج شنبه اعلام کرد که مسکو باید خود را در برابر ' انقلاب رنگین' در روسیه محافظت کند.

غرب، روسیه را به مداخله در امور اوکراین متهم کرده است؛ اتهامی که مسکو آن را بارها رد کرده است. به همین دلیلی غرب تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده و گفته است این تحریم ها تا زمانی که روسیه به مداخله اش در امور اوکراین پایان ندهد، ادامه خواهد داشت.

این تحریم ها تنش ها میان غرب با روسیه را تشدید کرده است.

جو بایدن معاون رییس جمهوری آمریکا نیز روز گذشته در کی یف رفتار روسیه در اوکراین را غیرقابل قبول خواند و از مسکو خواست سربازانش را از شرق اوکراین خارج کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها