گروههای تروریستی - تکفیری القاعده شاخه آفریقا دیشب و امروز ۱۰۸ غیر نظامی را در دو کشور کنیا در شرق و جمهوری دموکراتیک کنگو در غرب آفریقا به طرز وحشیانه ای کشتند .
کد خبر: ۷۴۱۲۳۶
القاعده 108 غیر نظامی را در کنیا و کنگو قتل عام کرد

کشته شدن دست‌کم 80 نفر بر اثر حمله افراد قمه به دست در جمهوری دمکراتیک کنگو خبری بود که به گفته مقامات دولتی و امنیتی این کشور به دست گروهک های تروریستی تکفیری منطقه روی داد.

این قتل عام وحشیانه در نزدیکی مرز کنگو با اوگاندا نزدیک به پایگاه سربازان کلاه آبی سازمان ملل متحد اتقاق افتاده است. شاهدان عینی می گویند مهاجمان یونیفورم نظامی به تن داشتند.

دولت جمهوری دمکراتیک کنگو میگوید: از دو ماه پیش تاکنون نیز بیش از 200 نفر در نزدیکی این شهر مرزی در غرب آفریقا کشته شده اند و مسئولیت این قتل عام های وحشیانه را متوجه اعضا گروه شورشی- تکفیری دمکراتیک متحد می دانیم.

مقامات سازمان ملل متحد، که برای مقابله نکردن واقعی با خشونت موجود در منطقه مورد انتقاد قرارگرفته اند،گفتند: این سازمان نمی تواند از همه غیرنظامیان در منطقه محافظت کند.

خبر دیگر اینکه پلیس کنیا در شرق آفریقا هم ازکشته شدن 28 مسافر یک اتوبوس در شمال شرقی این کشور خبر داد.

به گفته مقامات پلیس کنیا، این 28 مسافر در نزدیکی مرز سومالی به دست افراد مسلح شبه نظامیان تکفیری الشباب کشته شده‌اند.

جنایات و قتل عام غیرنظامیان به دست گروهک های تروریستی – تکفیری القاعده شاخه آفریقا در پنج ماه گذشته و پس از حمایت مالی برخی کشورهای عربی از داعش در سوریه و عراق و بوکوحرام در نیجریه شدت یافته است. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها