در پارک علم و فناوری سمنان محقق شد

خلاصی از مگس‌ها با پیوند خربزه و کدو!

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

راه‌اندازی پارک علم و فناوری دانش آموزی در ایران

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راه اندازی پارک علم و فناوری دانش آموزی در کشور از اختصاص 45 میلیارد ریال اعتبار برای احداث پژوهش‌سرا در استان های مختلف کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۴۱۰۹۵
راه‌اندازی پارک علم و فناوری دانش آموزی در ایران

علی زرافشان در خصوص پرداختن به مباحث پژوهشی در مدارس گفت: آموزش و پرورش سال ها است که در حوزه تحقیق دانش‌آموزی وارد شده و موفقیت‌های بزرگی را نیز در این زمینه کسب کرده است.

شرکت دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در جشنواره خوارزمی

وی با بیان این مطلب که امسال دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در جشنواره خوارزمی شرکت خواهند کرد، افزود: این جشنواره توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد و داوری آن نیز بر عهده اعضای هیات علمی دانشگاه ها صورت می گیرد.علاوه بر این از برگزیدگان در سطح ملی توسط مسئولان آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور تقدیر خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: دوستانی در آموزش عالی باور نداشتند که دانش‌آموزان هم بتوانند در عرصه پژوهش وارد شوند ولی ما امروز شاهد خلاقیت، نوآوری و دانش پژوهی توسط دانش‌آموزان هستیم.

آغاز به کار 101 پژوهش‌سرا در از ابتدای سال تاکنون

زرافشان با اشاره به اینکه در سال اول با 8 طرح پژوهشی کار را آغاز کرده ایم، افزود: طی سال های گذشته از زمان راه اندازی این جشنواره دانش‌آموزان استقبال چشمگیری از برپایی آن داشته اند و طرح های زیادی نیز ارسال کرده اند. جشنواره ای که در سال 1381 با ایده توسعه و استحکام و نهادینه کردن امر پژوهش در آموزش و پرورش پژوهش‌‍سراهای دانش‌آموزی را در کشور بنیان گذاری شد.

وی با اذعان به این مطلب که در طول این چند سال حدود 300 پژوهش‌سرا موفق در کشور تاسیس شده است، افزود: از سال 1381 تا آغاز سال 1393، 300 پژوهش‌سرا در کشور راه اندازی شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال 101 پژوهش‌سرای دانش آموزی جدید در کشور آغاز به کار کرد یعنی در طول 12 سال 300 پژوهش‌سرا راه اندازی شد که 101 مورد ان مربوط به سال جاری بوده است.

زرافشان از ایجاد پژوهش‌سرا در مناطق شهرستان‌ها خبر داد و افزود: در حال حاضر ایجاد پژوهش‌سرا از مهم‌ترین برنامه های وزیر آموزش و پرورش است تا بتوانیم به ازای هر منطقه و شهرستان حداقل یک پژوهش‌سرا تا پایان دولت یازدهم داشته باشیم.

اختصاص 45 میلیارد ریال اعتبار برای احداث پژوهش‌سراهای استانی

وی با اشاره به بودجه و مخارجی که تاکنون برای پژوهش‌سرا در نظر گرفته شده است، گفت: برای 300 پژوهش‌‌سرای قبلی در مجموع 30 میلیارد ریال اختصاص یافته است. به عبارتی برای هر پژوهش‌سرا 100 میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: امسال هم برای هر یک از 101 پژوهش‌سرایی که راه اندازی شده است 150 میلیون ریال بودجه اختصاص یافته که در مجموع 15 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده، همچنین 45 میلیارد ریال اعتبار به احداث پژوهش‌سراهای جدید استانی اختصاص یافته است.

زرافشان با اشاره به نهادینه کردن امر پژوهش در سراسر کشور گفت: سعی داریم اساس نامه پژوهش‌سرا به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد علمی و پژوهشی برسانیم تا بتوانیم به این مجموعه ها پارک علم و فناوری دانش‌آموزی را نیز اضافه و این مجموعه را به جامعه علمی کشور معرفی کنیم.(میزان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها