جریمه 40 هزار تومانی پلاک ناخوانای خودروها

فرمانده عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران با اشاره به تقویت یگان‌های گشت نامحسوس پلاک خودرو در پایتخت گفت: روزانه صد خودرو به دلیل تخلف پوشش پلاک 40 هزار تومان جریمه، توقیف و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۷۳۹۵۶۵

سرهنگ سعید سپهری در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که برابر ماده 2 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی وسیله نقلیه بدون پلاک یا دارای پلاک غیرمجاز تا زمان انجام شماره‌گذاری متوقف خواهد شد، افزود: خودروهایی که جهت ورود به طرح ترافیک، دوربین‌گریزی کرده یا پلاک خود را مخدوش کرده باشند از سوی گشت‌های نامحسوس یگان عملیات پلیس راهور متوقف شده و به دادسرای راهنمایی و رانندگی معرفی می‌شوند.

فرمانده عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با تاکید بر این‌که پلاک‌های غیرمجاز که از سوی یگان طرح نامحسوس شناسایی شود، اعمال قانون و به مراجع قضایی معرفی می‌شود، تصریح کرد: پلاکی که به موجب آگهی قبلی راهنمایی و رانندگی باید تجدید شود یا پلاکی که در کشور خارجی روی وسیله نقلیه نصب و با وجود ورود به ایران و مدت سپری شده، تعویض نشده باشد از جمله پلاک‌های غیرمجاز محسوب می‌شود.

سپهری در رابطه با اعمال قانون رانندگان دارای پلاک غیرمجاز خودرو گفت: نصب پلاک متفرقه یا تغییر استاندارد پلاک وسیله نقلیه و تعویض نکردن پلاک حین خرید و فروش وسایل نقلیه نیز 50 هزار تومان جریمه دارد.

وی اظهار کرد: رانندگی با وسیله‌ای با پلاک غیرمجاز یا پلاک دارای گذر موقت، ویژه، تعمیری یا تعویض نشده از مالک قبلی نیز جریمه 50 هزار تومانی دارد. به گفته وی، نداشتن پلاک جلو، عقب یا ناخوانا بودن پلاک، 40 هزار تومان و تغییر محل نصب پلاک وسیله نقلیه 30 هزار تومان جریمه دارد.

وی ادامه داد: عدم نصب پلاک با ابعاد بزرگ‌تر در قسمت عقب وسیله سنگین حمل بار و مسافر 30 هزار تومان جریمه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها