فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران از آغاز طرح گسترده برخورد با پلاک‌های غیرمجاز در سطح پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۷۴۲۷۳۱
طرح ویژه برای برخورد با پلاک غیرمجاز خودروها

سرهنگ سعید سپهری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این طرح افزود: از روز گذشته یگان عملیات پلیس راهور تهران با خودروهای بدون پلاک، پلاک‌های گذرموقت تاریخ گذشته، پلاک‌های ویژه حمل، پلاک‌های اعزام به تعمیرگاه تاریخ گذشته و پلاک‌هایی که مربوط به منطقه‌ای خاص هستند، برخورد می‌کند.

وی درباره این‌که چه مجازاتی برای این افراد در نظر گرفته شده، گفت: چنانچه چنین خودرویی رویت شود این خودرو به پارکینگ هدایت شده و راننده 50 هزارتومان جریمه می‌شود و پس از آوردن رسید پرداخت جریمه، خودرو برای انتقال به مراکز شماره‌گذاری در اختیار مالک قرار می‌گیرد.

سپهری درباره دیگر پلاک‌های غیرمجاز نیز توضیح داد: برخی از خودروها بدون پلاک هستند یا پلاک خود را تغییر می‌دهند، برخی دیگر از خودروها نیز دارای پلاک گذرموقت هستند در حالی که ممکن است اعتبار این پلاک‌ها به پایان رسیده یا این خودروها در خارج از محدوده تعیین شده رانندگی کنند که با مالک این دسته از خودروها نیز برخورد خواهد شد.

وی یکی دیگر از موارد برخورد پلیس با پلاک‌های غیرمجاز را پلاک متعلق به مالکان قبلی خودرو دانست و گفت: رانندگانی که با پلاک متعلق به مالکان قبلی خودروها در سطح شهر رانندگی می‌کنند نیز باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعویض پلاک خود اقدام کنند، زیرا این پلاک‌ها نیز به منزله پلاک غیرمجاز و متعلق به غیر محسوب می‌شود.

فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور پایتخت همچنین پلاک‌هایی مانند تهران الف، تهران 11 و دیگر پلاک‌های قدیمی را که تاکنون مالکان نسبت به تعویض آن اقدام نکرده‌اند، جزو پلاک‌های غیرمجاز برشمرد و تصریح کرد: تردد این خودروها نیز در سطح معابر ممنوع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها