آلودگی هوای کلان شهرها

شاید باران به داد مردم برسد

پیش از رسیدن پاییز وسرما بود که برخی مسئولان دفاعیاتی از واردات بنزین داشتند و آن را عامل مهمی در پاکی هوا اعلام کردند،اما گویا داستان تکراری آلودگی هوا درکلان شهرها پیش از رسیدن سرمای هوا، نفس‌ها را به شماره انداخته است.
کد خبر: ۷۳۹۲۹۳
شاید باران به داد مردم برسد

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ مردم از مشکلات تنگی نفس و احساس خفگی هنگام تردد در شهر گله مندند و می گویند بنزین وارداتی که بیاید مشکل حل می شود، اما حل نشد، بلکه قبل از آمدن وارونگی هوا ، آلودگی هم پیش دستی کرد.

مردم در شهرهای بزرگ مانند تهران ، کرج ، اصفهان ، اراک و خوزستان از تاثیر آلودگی هوا بر تنفس می گویند.

معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به برنامه ریزی دولت برای کنترل کیفیت هوا می‌گوید: برای ارتقاء وضع هوای تهران و سایر کلانشهرها 16 دستگاه باید هماهنگ عمل کنند و هر دستگاهی حرکتش کند شود، اهداف محقق نمی‌شود.

ابتکار اضافه کرد: دولت اقدام ضربتی خود را انجام داده و آن تدوین برنامه‌ها و تصویب لایحه ای بوده که هم اکنون در مجلس در حال بررسی است. مهمترین گام دولت حذف بنزین آلوده و ارتقاء کیفیت بنزین توزیعی است و به دنبال توزیع گسترده تر بنزین با کیفیت در همه نقاط کشور هستیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه خودروسازان هم با برقراری استاندارد یورو4 گام بزرگی برداشته‌اند ،افزود: هنوز در ابتدای راه هستیم و دولت، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، شهرداری‌ها، رسانه‌ها و بویژه رسانه ملی باید با برنامه‌ای مستمر و دائمی این موضوعات را هماهنگ دنبال کنند.

حشمت الله بسطامی سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوا هم اعتقاد دارد علت اصلی در آلودگی هوای تهران تردد بیش از حد خودرو دراین شهر است.

مسئولان سازمان حفاظت از محیط زیست می گویند: در هفت ماهه امسال فقط 12 روز پاک داشته‌ایم و گویا برای سالمتر شدن و نجات هوا باید بازهم منتظر نزول رحمت الهی باشیم تا مشکل آلودگی هوا حل شود.

خانم احمدی کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در روزهای آتی شاهد بارندگی در غرب کشور خواهیم بود، گفت: با ورود سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز به تدریج از غلظت آلاینده ها در تهران کاسته می شود.

وی افزود: سامانه بارشی از غرب وشمال غرب وارد کشور می شود و عصر فردا به تهران می‌رسد.

احمدی با بیان اینکه شدت بارندگی‌ها در غرب و شمالغرب کشور خواهد بود، گفت: در تهران برای امشب و روز سه شنبه انتظار بارندگی داریم هرچند که این بارش‌ها خیلی قابل توجه پیش بینی نشده است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود : در تهران در ارتفاعات شاهد بارش برف نیز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این سامانه از روز چهارشنبه به شرق کشور می‌رسد و به تدریج از کشور خارج می شود، گفت : با رسیدن این سامانه انتظارکاهش دو تا پنج درجه‌ای دما در تهران و کاهش نسبی دما درغرب و شمال کشور را داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها