وزیر نفت گفت: برای برخی کشورها که در پی خروج چند کشور از مدار تولید نفت، تولید خود را افزایش داده بودند، دشوار است که برای ثبات بازار، تولید خود را کاهش دهند و برای اقدام خود دلایل مختلفی می‌تراشند.
کد خبر: ۷۳۹۱۹۸
زنگنه: برخی کشورها برای کاهش ندادن تولید نفت دلیل می‌تراشند

بیژن زنگنه در گفت‌وگو با شانا درباره سفر هفته گذشته خود به کویت و قطر در آستانه اجلاس اوپک اظهار کرد: هدف از این سفرها مشورت‌های متعارفی است که معمولا هنگام خروج بازار از حالت عادی، اعضای اوپک (چه به‌صورت تلفنی و چه حضوری) بویژه در زمان نزدیک به برگزاری اجلاس انجام می‌دهند.

اجلاس اوپک 6 آذر در وین برگزار می‌شود

وی افزود: دیدار با امیر قطر و امیر کویت و مقام‌های نفتی این دو کشور نیز همسو با این هدف انجام شده است و در این دیدارها دلایل کاهش قیمت نفت و راهکارهای جلوگیری از آن بررسی شد.

به گفته زنگنه، وحدت و استحکام اعضای اوپک برای تامین منافع بلندمدت و کوتاه‌مدت از اهداف مهم این سازمان است.

وزیر نفت درباره این‌که نظر ایران به چه میزان در این مذاکرات به این دو کشور نزدیک بوده است، تصریح کرد: در این دیدارها دیدگاه‌های مختلفی بحث و بررسی شد؛ به صورت درصدی نمی‌توان تخمین زد که چند درصد دیدگاه‌های ایران به این دو کشور نزدیک بوده، زیرا اکنون زمان تبادل‌نظرهاست تا در اجلاس پیش‌رو درباره آن تصمیم‌گیری شود.

وی درباره اجلاس ١٦٦ اوپک و حساسیت ویژه آن از نظر سیاسی و اقتصادی گفت: در اوپک با کاهش قیمت نفت، حساسیت‌ها زیاد می‌شود.

وزیر نفت درباره افزایش تولید نفت از ذخایر غیرمتعارف و تاثیر آن بر تصمیم‌گیری اعضا در اجلاس جاری اوپک تصریح کرد: قیمت پایین نفت قاعدتا ثبات و رشد تولید نفت از ذخایر غیرمتعارف را دست‌کم در میان مدت به تاخیر می‌اندازد و این موضوعی است که همه به آن اذعان دارند، در نتیجه در اجلاس آینده اوپک باید در زمینه تاثیر تولید نفت از ذخایر غیرمتعارف بر بازار نفت بحث و گفت‌وگو شود.

وزیر نفت سه شنبه به امارات متحده عربی می‌رود

وزیر نفت در ادامه دیدارهای پیش از اجلاس 166 اوپک و برای رایزنی درباره بازار نفت سه‌شنبه به امارات متحده عربی سفر می‌کند.

وزیر نفت قرار است در این دیدار با مقام‌های عالی‌رتبه و همتای اماراتی خود دیدار کند.

وزیر نفت شنبه هفته جاری نیز پذیرای وزیر خارجه ونزوئلا بود و در آن دیدار بازگشت به قیمت‌های گذشته نفت را دشوار دانست و گفت: در آستانه اجلاس اوپک با بقیه اعضای اوپک تبادل نظر انجام می‌شود، اما این‌گونه نیست که پیش از اجلاس هر کشوری موضع خود را اعلام کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها