زنگ ورزش در مدارس لغو و فعالیت بدنی در مهدهای کودک ممنوع شد

آلودگی هوا در آستانه هشدار

چند روزی است که وضع آلودگی هوا برای گروه‌های حساس در پایتخت در شرایط ناسالم است و روز گذشته با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون روی عدد 142 در آستانه شرایط هشدار قرار گرفت. به همین دلیل زنگ ورزش در مدارس تا اطلاع ثانوی لغو و اورژانس‌های ثابت و سیار در میادین شهر تا عصر امروز در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.
کد خبر: ۷۳۹۱۴۷

براساس تصمیمات اتخاذ شده در آخرین کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا چنانچه وضع هوا صرفا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس باقی بماند، سیاست تعطیلی و محدودیت‌های ترافیکی جزو برنامه‌های این کمیته نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط‌زیست استان تهران محمدهادی حیدرزاده، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران و دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران با اشاره به این‌که کمیته مواقع اضطرار برنامه‌ها و دیگر اقدامات را در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس به دبیرخانه کمیته تفویض کرده، اظهار کرد: دبیرخانه کمیته مواقع اضطرار بر همین اساس با هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و سازمان ورزش شهرداری تهران، برگزاری زنگ ورزش در مدارس و ورزش صبحگاهی در شهر تهران را دیروز و امروز ممنوع اعلام کرده و همچنین اورژانس‌های ثابت و سیار در میادین شهر نیز تا عصر امروز به حالت آماده‌باش هستند.

وحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز در این‌باره به مهر گفت: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت تمام آلاینده‌ها غیر از آلاینده ازن نسبت به چند روز گذشته افزوده شده است.

به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گفته وی، دیروز ایستگاه‌های ستاد بحران، شهرری، پارک رازی، پارک سلامت، پارک شکوفه، پارک قائم، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، سوهانک، شهرک چشمه و فرمانداری شهرری به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون در شرایط ناسالم و آستانه شرایط هشدار قرار گرفتند.

درخواست از ابتکار برای حضور در مجلس

سخنگوی فراکسیون محیط‌زیست مجلس با بیان این‌که موضوع آلودگی هوا و تکرار پی ‌در پی روزهای آلوده تهران نگران‌کننده است،‌ گفت: در این هفته برای بررسی آلودگی هوای پایتخت جلسه‌‌ای با حضور «ابتکار» در خانه ملت تشکیل می‌شود.

غلامحسین مؤید حسینی‌صدر در گفت‌وگو با فارس در واکنش به تکرار روزهای آلوده هوای تهران، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها برای کنترل آلودگی هوا باید همکاری موثر داشته باشند، زیرا منشأ آلودگی هوا متنوع است، به‌طوری‌که 75 درصد آلودگی هوا مربوط به منابع متحرک از جمله اتوبوس، موتورسیکلت، خودروها و فرودگاه می‌شود و 25 درصد آن مربوط به مصارف خانگی و صنعت است.

وی یادآور شد: در این میان از سازمان حفاظت محیط‌زیست انتظار می‌رود برخورد انفعالی نداشته باشد و دستور‌العمل‌های کاهش آلودگی هوا را هر چه سریع‌تر تدوین و اجرا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها