مشاور رییس جمهور در امور اقتصادی خبر داد:

احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در روزهای آینده

معاون برنامه ریزی رئیس جمهور از ابلاغ شیوه احیای سازمان مدیریت تا ۲ هفته دیگر خبر داد و با اشاره به اینکه درآمد سالانه دولت از ۱۱۰ میلیارد دلار به ۲۶ میلیارد دلار کاهش یافته، گفت: بودجه ۹۴ با قیمت نفت ۷۰ تا ۸۰ دلار تدوین خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۸۴۰۹
شیوه احیای سازمان مدیریت تا ۲ هفته دیگر ابلاغ می شود

محمدباقر نوبخت، شامگاه‌ جمعه در نشست خبری پایان سفر سه روزه خود به استان فارس، با بیان اینکه همان‌طور که در ابتدای سفر به استان فارس اعلام کردم هدف اصلی من از این سفر اعلام سلام گرم رئیس جمهور و هیئت وزیران به مردم متدین، با فرهنگ و بزرگوار استان فارس بوده، اظهار کرد: توسعه کشور مهم‌ترین هدف دولت است و در سند چشم‌انداز بیست ساله توسعه‌یافتگی و استقرار جمهوری اسلامی در جایگاه نخست اقتصادی، علم و فناوری از اهداف راهبردی و مورد تأکید است.

وی با بیان اینکه دولت با تمام همت خود برای رشد و پیشرفت ایران اسلامی اقدام می‌کند، افزود: این پیشرفت جز با استفاده شایسته از تمام ظرفیت‌های استان‌های کشور حاصل نمی‌شود و استان فارس در جمع استان‌های کشور از جایگاه ممتازی برخوردار است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به کاهش قیمت نفت و محدودیت اعتبارات کشور، اظهار کرد: دولت موظف است اعتبارات کشور را به نحو هوشمند به طرح‌هایی اختصاص دهد که بیشترین بهره‌وری را دارند.

نوبخت با بیان اینکه در این جلسات تلاش می‌شود طرح‌هایی که تا پایان سال قابلیت بهره‌برداری داشته و در پیشرفت و توسعه استان و رفع موانع و مشکلات مردم تأثیر دارند در اولویت قرار گیرند، گفت: روز گذشته از دریاچه بختگان بازدید کرده و از نزدیک با بحران و خشکی این دریاچه آشنا شدم.

وی با یادآوری سیاست دولت و تأکید رئیس جمهوری مبنی بر احیای دریاچه‌های کشور، افزود: در بودجه 94 برای دریاچه‌های استان فارس ردیف مستقل در نظر گرفته می‌شود و باید نسبت به احیای این دریاچه‌ها اقدام کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به رشد 4.6 درصدی تولید ناخالص ملی کشور، بیان کرد: رشد تولیدات استان‌ها منجر به این رشد ملی شده و در شش ماه نخست امسال تمام استان‌های کشور نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته و هرچند نسبت به گذشته این موضوع رضایت‌بخش است اما باید برای رساندن استان فارس به جایگاه واقعی آن کارهای زیادی انجام شود.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها