کاخ سفید اعلام کرد: باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در نامه‌ای خطاب به کنگره، حالت اضطراری ملی در این کشور را در ارتباط با ایران به مدت یک سال دیگر تمدید کرده است.
کد خبر: ۷۳۸۳۹۳
تمدید قانون حالت اضطراری آمریکا درباره ایران

به گزارش ایرنا، در نامه اوباما به کنگره آمده است: از آنجا که روابط ما با ایران هنوز به حالت عادی بازنگشته و فرآیند اجرای توافق‌های مورخ نوزدهم ژانویه 1981 با ایران هنوز در جریان است، لازم می‌دانم که حالت اضطراری ملی در ارتباط با ایران مطابق دستور اجرایی 12170 ادامه یابد.

اعلام حالت ملی اضطراری آمریکا در قبال ایران به سال 1979 و ریاست جمهوری جیمی کارتر بازمی‌گردد و از آن زمان این قانون هر سال توسط روسای جمهوری آمریکا تمدید شده است.

فارن پالسی: ائتلاف ضدداعش بدون ایران قطعا شکست می‌خورد

نشریه آمریکایی فارن پالسی در گزارشی نوشت که حملات ائتلاف آمریکایی به‌تنهایی برای شکست دادن داعش کافی نیست و قطعا ائتلاف ضد داعش بدون ایران شکست خواهد خورد.

به گزارش ایرنا، این نشریه با اشاره به نقش موثر ایران در حل و فصل معضل تروریسم داعشی در منطقه افزود: تهران از همه زودتر به کمک عراق شتافت و اوباما نیز اعتراف کرد که تهران پایه امنیت منطقه است.

فارن پالسی ادامه داد: واشنگتن، عربستان سعودی، اردن و دولت‌های منطقه‌ای را به فهرست ائتلاف ضدداعش افزود، زیرا می‌دانست که همین کشورها حامی داعش هستند و اعضای آن را آموزش دادند و تجهیز کردند.

این تحلیل افزود: با وجود این، ائتلاف آمریکا یک قدرت منطقه‌ای اصلی را کم دارد و آن ایران است. نامه باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا به رهبر عالی ایران آیت‌الله خامنه‌ای تلاشی برای پرکردن این خلأ بود و اطمینان‌دهنده در این باره که ائتلاف ضدداعش بدون حضور ایران حتما شکست خواهد خورد.

کیسینجر: اصرار بر برکناری اسد از اول اشتباه بود

هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا اذعان کرد: اصرار بر این که «اسد باید برود» از ابتدا اشتباه بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کیسینجر در گفت‌وگو با هفته‌نامه آلمانی اشپیگل افزود: اختلافات ما با روسیه بر سر مناقشه سوریه، حل و فصل برنامه اتمی ایران را سخت‌تر کرد.

روزنامه جروزالم پست هم نوشت: وزیر خارجه اسبق آمریکا می‌گوید آمریکا باید تصمیم بگیرد که چه نقشی را در خاورمیانه بازی کند. وی گفت: آمریکا باید تصمیم بگیرد در جهانی که انقلاب‌ها بسرعت در حال ترسیم مجدد نقشه جهان است؛ کجا قرار دارد؟

خطای استراتژیک احمدی نژاد به روایت نادران

الیاس نادران، نماینده تهران در مجلس، دیروز در برنامه تلویزیونی شناسنامه درباره جریان انتقال ریاست مجلس از غلامعلی حدادعادل به علی لاریجانی در ابتدای مجلس هشتم، گفت: آقای احمدی‌نژاد همت خودش را به خرج داد همه طیف‌های نزدیک به خودش را وارد مجلس کند. بعد هم به آنها توصیه کرد که به آقای لاریجانی رای بدهند. به طور طبیعی هم وقتی افراد از حوزه‌های انتخابیه تک نماینده‌ای، وارد مجلس می‌شوند حرف‌شنوی بیشتری نسبت به دوستان باسابقه دارند و جریان آقای ناطق و دوستان دیگر آقای باهنر و جریان آقای احمدی‌نژاد فعال شدند و کار را از دست آقای حداد گرفتند. منتهی در همان ماه‌های اول آقای احمدی‌نژاد فهمید که خطای استراتژیک بزرگی کرده است.

به گزارش فارس، نادران با بیان این‌که اولین برخورد ما با احمدی‌نژاد در تدوین بودجه 85 شکل گرفت، اظهار کرد: جلسات طولانی داشتیم و با وزیران دولت بحث می‌کردیم این شیوه بودجه‌نویسی و استفاده از منابع برای طرح‌های عمرانی آثار تورمی دارد که قابل مدیریت و مهار کردن نیست و کشور تحمل تورم‌های بالای دو رقمی سنگین را ندارد و از همان جا زاویه بین ما و ایشان بر سر مدیریت منابع مالی شکل گرفت که بعد‌ها هم ادامه پیدا کرد.

حداد عادل: بعید است وزیر پیشنهادی علوم رای بیاورد

غلامعلی حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به پرسشی درباره گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم گفت: بعید می‌دانم مجلس به آقای دانش‌آشتیانی رای اعتماد بدهد.

خبرگزاری تسنیم به نقل از حداد عادل نوشت: خواهش ما از آقای روحانی این است در معرفی افراد پیشنهادی برای وزارت علوم کاری کند که فرضیه سهمیه‌ای بودن وزارت علوم باطل شود.

اعتراف پنتاگون به توانایی مهندسی معکوس نظامی ایران

وزارت دفاع آمریکا با اعتراف ضمنی به ساخت پهپاد مشابه نمونه آمریکایی در ایران، درصدد کم‌اهمیت جلوه دادن توانایی مهندسی معکوس در جمهوری اسلامی ایران برآمد و ادعا کرد که نسخه پهپاد تولید شده در ایران در سطح پایین‌تری از نمونه اصلی آن قرار دارد.

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، سرهنگ استیو وارن، سخنگوی پنتاگون در واکنش به گزارش‌های مربوط به تولید نسخه همانند پهپاد آمریکایی که در سال 2011 در دام ایران گرفتار شد، گفت: این پهپاد نمونه‌برداری شده به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند با فناوری آمریکا برابری کند. وی در عین حال هیچ دلیلی برای اثبات ادعای خود ذکر نکرد.

آمریکا در همان زمانی هم که پهپاد آر.کیو170 از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به زمین نشانده شد سعی کرد در این موضوع ابهام ایجاد کند، اما پس از انتشار فیلم پهپاد آمریکایی، مقامات آمریکایی به توانایی نیروهای مسلح کشورمان اذعان کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها