قصدی برای متوقف کردن جنایت‌هایش نداشت و اگر دستگیر نمی‌شد، رکورددار بیشترین قتل‌های سریالی می‌شد.
کد خبر: ۷۳۸۱۷۸
قاتل خونسرد زنان کرج

امید برک طی یک سال ده زن را قربانی عقده‌گشایی خود کرد و نامش در لیست قاتلان سریالی ایران ثبت شد. همه چیز از بهمن ۸۶ در کمالشهر کرج آغاز شد. در خیابانی در منطقه کمالشهر جسد زنی سی و پنج ساله کشف شد که براساس شواهد در محل دیگری با روسری خفه شده و بعد به محل کشف جسد آورده شده بود. تحقیقات در مورد این قتل به نتیجه‌ای نرسیده بود تا این‌که یک ماه پس از کشف اولین جسد، پیکر دومین قربانی مطابق با همان رد جنایت اول کشف شد. آخرین روز فروردین ۸۷ فرضیه زنجیره‌ای بودن قتل‌ها قوت گرفت.

در این روز سومین جسد در جاده قزلحصار کشف شد. براساس فرضیه کارآگاهان قاتل با شکار زنان و دختران و رها کردن آنها در مسیر‌های پررفت و آمد هدف خاصی را دنبال می‌کرد. او جسد قربانیان خود را در میان پتو می‌گذاشت و سعی می‌کرد جسد آنها زود کشف شود. اردیبهشت ۸۷ روزی بود که جسد چهارمین قربانی به همراه یک روسری گره خورده به دور گردن کشف شد. جسد پنجمین قربانی خرداد همان سال حوالی فرودگاه پیام کرج کشف شد. ششمین قربانی دختر بیست و چهار ساله‌ای بود که به خاطر خرید از خانه خارج شده بود، اما بعد از دو روز جنازه‌اش در جاده کمالشهر کشف شد. باوجود به دست آمدن سرنخ‌هایی از قاتل، او همچنان زنان را می‌کشت و هفتمین قربانی را نیز در جاده قزلحصار رها کرد.

کشف هشتمین جسد ایستگاه پایانی قتل‌های قاتل بود. با ردگیری تماس‌های تلفنی مقتول ردی از مرد جوانی به نام امید به دست آمد. امید به طور نامحسوس زیر نظر قرار گرفت، اما او که متوجه شده بود ردی از خود باقی گذاشته به یکی از شهرهای شمالی کشور فرار کرد. فرار او ظن کارآگاهان را به یقین تبدیل کرد و باعث شد اقدامات برای دستگیری او آغاز شود تا این‌که عاقبت قاتل جوان نوزدهم تیر 87 دستگیر و به کرج منتقل شد.

قاتل خونسرد پس از دستگیری تمام قتل‌ها را بازسازی و به انجام آنها اعتراف کرد. اعترافات امید نشان می‌داد او فقط در کرج زنان را نمی‌کشت و دو زن را در شمال کشور به قتل رسانده بود. امید پس از محاکمه در دادگاه کیفری به ده بار قصاص به خاطر ده فقره قتل و یک‌بار اعدام در ملاءعام به اتهام هشت فقره زنای محصنه و دو فقره تجاوز به عنف و سه سال حبس به خاطر سرقت اموال مقتولان و ۷۴ ضربه شلاق و رد مال محکوم شد و قضات همسر او را به جرم دست داشتن و معاونت در شش قتل به هشت سال حبس محکوم کردند.

البته امید وقتی خود را در یک قدمی چوبه دار دید در نامه‌ای به رئیس دادگاه مدعی شد که قتل‌ها از سوی همسرش انجام شده بود؛ ادعایی که هیچ‌گاه تائید نشد. پس از تائید حکم صادر‌شده برای امید از سوی دیوان عالی کشور صبح روز دوشنبه نهم بهمن ۸۹ حکم اعدام امید برک اجرا شد. (ضمیمه تپش)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۳
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
۰
۰
سلام
من نمیدونم چرا عكس این شیطان صفت رو پوشوندید ؟
كامل
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
۰
۰
جام جم آنلاین من انتقادی داشتم. قبلا صفحات شما راحت باز می شد ولی حالا سخت باز می شود و برای خواندن آن نیز فونتها را مرتب باید كوچك و بزرگ كرد و كلا مطالعه سایت شما خیلی سخت شده، قبلا خیلی عالی بود. مرسی از زحماتتان.
امیر علی
Canada
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
۰
۰
كامل خان. مقصر روزنامه جام جم نیست بعد از جریان اسید پاشی اصفهان از بالا به روز نامه ها دستور دادند كه از درج درد دل مردم جدا خودداری كنند لذا دیگر مثل سابق شما نظرات خوانندگان را نمی بینید حتی شما نمی توانید به تاریخ های گذشته روزنامه رجوع كنید اگر غیر از این هست خواهشمندم روزنامه جام جم انلاین اینجانب را راهنمایی فرمایید.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها