«رادنی آلکالا» کابوس قتل‌های سریالی دهه ۱۹۷۰ بود

قاتلی برای دوست‌یابی

«رادنی آلکالا» قاتل سریالی کالیفرنیایی در دهه ۱۹۷۰ ترس و وحشت را بر دل‌های آمریکایی‌ها حاکم کرده بود. آلکالا که به اتهام قتل چهار زن و یک دختر در انتظار حکم اعدام به سر می‌برد، بار دیگر به خاطر قتل «کورنلیا کرایلی» در سال ۱۹۷۱ و «الن هوور» در سال ۱۹۷۷ در نیویورک متهم شناخته شد و قاضی دادگاه او را به ۲۵ بار حبس ابد محکوم کرد.
کد خبر: ۷۳۸۱۵۵
قاتلی برای دوست‌یابی
این قاتل سریالی به نام «بازی دوست‌یابی» ‌شناخته می‌شود، زیرا او تقریبا 30 سال پیش در یک مسابقه تلویزیونی به همین نام شرکت کرده بود. این‌که آلکالا دقیقا چند نفر را به قتل رسانده هنوز مشخص نیست.

قربانیان قاتل بازی دوست‌یابی

اولین قربانی آلکالا دختر بیست و سه ساله‌ای به نام کرایلی بود. وی جزو خدمه پرواز «تی دبلیو‌ای» بود که آلکالا سال ۱۹۷۱ او را در آپارتمانش مورد آزار و اذیت جنسی قرار داد و سپس خفه کرد. شش سال بعد از قتل کرایلی این قاتل خشن دختر بیست و سه ساله دیگری به نام هوور را در منهتن به قتل رساند.

جسد هوور یک سال بعد در وست چستر کانتی جایی نه‌چندان دور از خانه‌اش پیدا شد. در دفترچه هوور نام مردی به نام جان برگر به چشم می‌خورد که به نظر می‌رسید قاتل بازی دوست‌یابی خود را با این نام به طعمه‌اش معرفی کرده باشد. پس از وقوع این قتل‌ها آلکالا به جنوب کالیفرنیا رفت و چند ماه بعد قتل‌های سریالی در کالیفرنیای جنوبی آغاز شد.

قاتل خشن سال‌های دهه 1970 را با نام مستعار زندگی کرد تا با پنهان کردن هویت خود از چنگ پلیس در امان بماند. او در این سال‌ها با اسامی مختلف زندگی کرد و محل زندگی خود را مدام تغییر می‌داد تا این‌که سال ۱۹۷۹ سرانجام به جرم قتل رابین سامسو دوازده ساله دستگیر شد. این در حالی بود که وی پیش از دستگیری قتل‌های سریالی زیادی را مرتکب شده بود.

سریال جنایت‌های قاتل خشن در کالیفرنیا

سال ۱۹۷۲ آلکالا به جرم اذیت و آزار جنسی دختری در سال ۱۹۶۸ و همچنین کتک زدن دختربچه هشت ساله مجرم شناخته شد، اما مدارک و شواهد کافی برای دستگیری او نبود و به همین دلیل آزاد شد. دهم نوامبر ۱۹۷۷ بود که جسد دختر هجده ساله‌ای به نام جیل بارکومب در تپه‌های هالیوود کشف شد. مقتول پیش از قتل مورد آزار و اذیت قرار گرفته و قاتل او را خفه کرده بود. شانزدهم دسامبر نیز جسد جورجیا ویکستد بیست و هفت ساله در حالی پیدا شد که به طرز هولناکی در خانه‌اش در مالیبو شکنجه شده و او نیز به دلیل خفگی جان باخته بود. یک سال بعد آلکالا در یک برنامه تلویزیونی به نام مسابقه دوست‌یابی شرکت کرد و همه کم و بیش با چهره‌اش آشنا شدند. بیست‌وچهارم ژوئن ۱۹۷۸ شارلوت لامب سی و دو ساله اهل سانتا مونیکا در یکی از اتاق‌های رختشویخانه‌ای در «ال سیگوندا» کالیفرنیا با بند کفش خفه شد. قتل‌های زنجیره‌ای ادامه داشت تا این‌که باز هم در چهاردهم ژوئن ۱۹۷۹ جسد جیل پارنتو بیست و یک ساله در حالی در آپارتمانش پیدا شد که خفه شده بود. شش روز بعد رابی سامسو دوازده ساله نزدیک هانینگتون بیچ ناپدید و جسد او 12 روز بعد در تپه‌های سیئرا پیدا شد. تحقیقات برای یافتن قاتل ادامه داشت تا این‌که بیست‌وچهارم جولای‌‌ همان سال رادنی آلکالا که در آن زمان بیکار بود در خانه پدری‌اش دستگیر شد.

سپتامبر 1980 جلسه محاکمه برای رسیدگی به یکی از پرونده‌های قتل او تشکیل شد. آلکالا به جرم اذیت و آزار جنسی دختر پانزده ساله‌ای در سال ۱۹۷۸ مجرم شناخته و به ۹ سال زندان محکوم شد. همچنین «فیلیپ شاوب»، قاضی دیوان عالی اورنج کانتی آلکالا را به جرم قتل سامسو دوازده ساله مجرم شناخت و به مرگ محکوم کرد. از طرفی دفتر دادستانی منطقه لس‌آنجلس قتل، سرقت و آزار و اذیت جنسی در مرگ پارنتو را به آلکالا نسبت داد و او را در این قتل مجرم شناخت.

همه مطمئن بودند آلکالا به خاطر ارتکاب همه قتل‌ها محاکمه خواهد شد، اما در پانزدهم آوریل ۱۹۸۱ دفتر دادستانی لس آنجلس به قاضی دادگاه، رسیدگی به پرونده آلکالا را اطلاع داد که پیگرد قانونی این پرونده قتل امکانپذیر نیست، زیرا شاهد کلیدی ماجرا سوگند‌شکنی کرده است. سه سال بعد دیوان عالی کشور محکومیت آلکالا را در ارتباط با قتل سامسو تغییر داد و اعلام کرد در دادگاه قبلی رسیدگی به این پرونده اطلاعات غلط درباره جنایات جنسی آلکالا در اختیار هیات منصفه قرار داده شده است. آلکالا برای دومین بار به اتهام قتل سامسو محاکمه شد و در دادگاه عالی اورنج کانتی به مرگ محکوم شد. سال‌ها گذشت تا این‌که در سی‌ویکم دسامبر ۱۹۹۲ دیوان عالی کالیفرنیا حکم مرگ آلکالا را تائید کرد. باوجود دستگیری و محاکمه آلکالا هنوز چند پرونده قتل دیگر وجود داشت که به قاتل دوست‌یابی مربوط می‌شد. وقتی تحقیقات به نتیجه رسید و اسناد و مدارک کافی علیه این قاتل سریالی پیدا شد نوزدهم سپتامبر ۲۰۰۵ چند فقره قتل ازجمله مرگ بارکومب، ویکستد و لامب به آلکالا نسبت داده و در تحقیقات پلیس وی متهم شناخته شد، اما هنوز به اتهام او در رابطه با این قتل‌ها رسیدگی نشده است. سال 2012 آلکالا دوباره محاکمه و به جرم قتل هوور و کرایلی مجرم شناخته و به ۲۵ بار حبس ابد محکوم شد. (ضمیمه تپش)

سامرا قلی‌زاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها