یادداشتی از مهندس ضرغامی

یک قدردانی کارشناسانه

رییس جمهوری با بیان اینکه ماموریت های محوله به شورای عالی انقلاب فرهنگی فقط با تصویب سند یا ایجاد نهادهای جدید محقق نمی شود،گفت: در صورت موافقت اعضا، بر چگونگی اجرای مصوبه های شورا، نظارت دقیق تر و جدی تری خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۷۴۷۳
قدردانی شورای عالی انقلاب فرهنگی از زحمات ضرغامی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی سه شنبه شب در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که با حضور سران قوای مقننه و قضائیه و سایر اعضا برگزار شد، با یادآوری مباحث دو جلسه اخیر این شورا، گفت: تقریباً بیشتر اعضاء، نظر خود درباره حکم مقام معظم رهبری برای دوره جدید فعالیت شورا و راهکارهای محقق ساختن مطالبات ایشان را بیان کردند.

وی افزود: مناسب است پس از این مباحث، دبیرخانه شورا با جمع بندی پیشنهادهای اعضا، راهکارهای ارایه شده را در جلسه بعدی ارایه دهد تا به بهترین راه حل برای پیگیری تحقق مأموریت های دوره جدید فعالیت شورای عالی انقلاب فرهنگی دست یابیم.

روحانی با بیان اینکه ماموریت های محوله به شورای عالی انقلاب فرهنگی صرفا با تصویب سند یا ایجاد نهادهای جدید محقق نمی شود، خاطرنشان کرد: اگر نظر اعضا بر این قرار گرفت که باید بر نحوه اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نظارت دقیق تر و جدی تری صورت گیرد، چنین خواهیم کرد.

رییس جمهوری پیشنهاد داد: براساس نظرات اعضا، در هر جلسه گزارشی از نحوه و میزان اجرایی شدن مصوبه های شورا ارایه شده تا براساس آن، برنامه عمل شورای عالی انقلاب فرهنگی در آینده معین شود.

بر این اساس مقرر شد، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهادهای مشترک ارایه شده از سوی اعضا در دو جلسه اخیر را جمع بندی و برای تأیید نهایی در جلسه آینده ارایه دهد؛ همچنین ساز و کاری برای نظارت و پیگیری جدی تر و منسجم بر اجرای مصوبه های شورا طراحی شود.

در این جلسه اعضا از زحمات عزت الله ضرغامی به عنوان رییس سازمان صدا و سیما در 10 سال گذشته قدردانی کردند.

دکتر منوچهر مهرام نیز به پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با تأیید اعضا به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین منصوب شد.

در پایان جلسه نیز حجت الاسلام قمی و حجت الاسلام محمدی عراقی و آقایان دکتر کچوئیان و ضرغامی به عنوان اعضای حقیقی ستاد راهبری مهندسی فرهنگی از سوی اعضا انتخاب شدند تا در جلسه های این ستاد حضور یابند.

ستاد یاد شده به ریاست رییس جمهوری یا معاون اول، به بررسی و تهیه سیاست های کلی عرصه های مختلف فرهنگی می پردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها