انتفاضه فلسطینی‌ها با سلاح سرد موجب شد

وحشت و هراس در بین صهیونیست‌ها

به دنبال انجام دو عملیات علیه شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی وحشت و هراس، صهیونیست‌ها را فرا گرفت و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل دستور داد با ویران کردن هرچه سریع‌تر منازل فلسطینی‌ها از خانواده‌های عاملان این حملات انتقام گرفته شود.
کد خبر: ۷۳۷۳۵۶

به گزارش ایسنا و به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت، اعتراضات فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی روز به روز در حال گسترش است. طی روزهای گذشته حملات تازه‌ای با سلاح سرد در اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو علیه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست صورت گرفته که موجب وحشت و نگرانی بیشتر صهیونیست‌ها شده است.

در نخستین عملیات دوشنبه، یک جوان فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغالی 1948 به یک نظامی اسرائیلی در ایستگاه متروی تل‌آویو حمله و او را بشدت زخمی کرد. در این عملیات چند صهیونیست دیگر نیز مجروح شده‌اند.

در یک حمله دیگر، یک جوان فلسطینی شامگاه دوشنبه در عملیاتی در نزدیکی شهرک گوش عتصیون نزدیک الخلیل یک نظامی زن صهیونیستی را به هلاکت رساند و دو نفر دیگر را بشدت مجروح کرد.

شبکه دوی تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر گفت: مجری این عملیات از خودروی شخصی خود پیاده شده و به سه صهیونیست در آن منطقه نزدیک و با چاقو به آنها حمله کرده است. او سپس قصد فرار از آنجا را داشته است، اما نظامیان صهیونیست به سمت وی تیراندازی می‌کنند. مجری عملیات که ماهر هشلمون نام داشته اکنون در بیمارستان به‌سر می‌برد. دوهفته پیش نیز یک فلسطینی با خودروی خود به صهیونیست‌ها حمله کرده و یک اسرائیلی را کشته و تعدادی را زخمی کرد. مجموع این حملات که به صورت عملیات انفرادی و داوطلبانه و گاه با سلاح‌های سرد اجرا شده است از یک سو فلسطینی‌ها را به ادامه مقاومت امیدوار و از سوی دیگر یهودیان افراطی را دچار وحشت و سرخوردگی کرده است.

برخی از ناظران مجموع این حملات را در راستای یک انتفاضه جدید ارزیابی کرده و معتقدند این انتفاضه روزهای آینده بیشتر شعله ور خواهد شد. در این میان گروه‌های مقاومت با ستایش اقدام این جوانان فلسطینی دیگران را نیز به تشدید حملات علیه صهیونیست‌ها تشویق می‌کنند.

از زمانی که اسرائیل به یهودیان افراطی اجازه داد حریم مسجد‌الاقصی را نقض کرده و برای ساعت‌هایی آن را به تصرف خود در آورند این اقدام، خشم و خروش مسلمانان را در اقصی نقاط و اعتراض گسترده فلسطینی‌ها را در داخل سرزمین‌های اشغالی برانگیخته است.

تشدید تدابیر امنیتی

به دنبال این حملات، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار تشکیل نشستی فوری با مسئولان سازمان‌های امنیتی به منظور مشورت در این باره شد. وی دراین نشست دستور ویران کردن منازل فلسطینی‌هایی را که دست به عملیات علیه شهرک‌نشینان صهیونیست در تل‌آویو و کرانه باختری زدند، صادر کرد. همچنین وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دستور افزایش عملیات بازداشت فلسطینی‌ها و از جمله اعضای جنبش حماس و جهاد اسلامی را داد. نیروهای رژیم صهیونیستی منطقه‌ای در شهرک «الون شفوت» را بستند و با به صدا درآوردن آژیر خطر از ساکنان این شهرک و شهرک «کوخاف یعقوب» در مرکز کرانه باختری خواستند تا در منازل خود بمانند. در همین حال موجی از ترس و وحشت بر شهرک‌نشینان صهیونیست در این اردوگاه حاکم شده و نیروهای پلیس صهیونیستی در این منطقه به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. شبکه المیادین در خبری اعلام کرد ارتش اسرائیل آموزش نیروهای گردان 51 از تیپ گولانی را در جولان متوقف کرده و به دنبال وخامت اوضاع در کرانه باختری، 500 نفر از نیروهای این گردان را به کرانه باختری اعزام کرده است. در واکنش به این حملات، سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس انجام عملیات فلسطینی‌ها در تل‌آویو و بیت لحم را تبریک گفت و اعلام کرد: این عملیات پیامی هشداردهنده به رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت‌های این رژیم است. جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد عملیات مقاومت در کرانه باختری و قدس پاسخی طبیعی به ادامه جنایت‌های رژیم صهیونستی علیه ملت و مقدسات فلسطین است.جنبش جهاد اسلامی نیز از عملیات حمله به صهیونیست‌ها استقبال و تهدید کرد دست به عملیات بیشتری علیه شهرک‌نشینان خواهد زد.

مقامات رژیم صهیونیستی بشدت نگران گسترش دامنه انتفاضه فلسطینیان بخصوص به کرانه باختری هستند و به هر شیوه‌ای تلاش می‌کنند تظاهرات و درگیری‌ها در اراضی اشغالی را کنترل کنند. در همین زمینه رئیس اپوزیسیون «اسرائیل» خواستار همکاری این رژیم با تشکیلات خودگردان برای کنترل اوضاع در اراضی اشغالی بویژه قدس و کرانه باختری و آرام سازی اوضاع شد.

شهادت یک فلسطینی دیگر

روز گذشته درگیری‌هایی میان نیروهای رژیم‌صهیونیستی و دانش‌آموزان مدارسی در منطقه بیت لحم صورت گرفت. بیت لحم دیروز شاهد برپایی یک راهپیمایی به مناسبت بزرگداشت سالروز مرگ یاسر عرفات بود. همچنین در درگیری میان نیروهای امنیتی اسرائیل با جوانان فلسطینی در منطقه الخلیل واقع در کرانه باختری یک جوان فلسطینی شهید شد. خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد یک فلسطینی دیگر بر اثر انفجاری در نزدیکی گذرگاه کرم ابوسالم بین سرزمین‌های اشغالی و غزه به شهادت رسید.

در مراسم سالگرد مرگ عرفات رهبران فلسطینی وعده دادند که مقاومت را تا رسیدن به پیروزی نهایی ادامه خواهند داد. دراین مراسم محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی اسرائیل را متهم به راه انداختن جنگ مذهبی کرد و گفت: اسرائیل با اقدامات خود در قدس، جهان را به سمت جنگ دینی می‌کشاند.

عباس تاکید کرد: قدس پایتخت ماست و از آن کناره‌گیری نمی‌کنیم. ما قدس و مقدسات آن را حفظ می‌کنیم. ما از تمامی حامیان و قهرمانان فلسطینی که با تجاوزات اسرائیل به مسجدالاقصی و شهر قدس مقابله می‌کنند می‌گوییم تا از مسجد‌الاقصی حمایت کنند و حق دارند تا از خود و مقدساتشان نیز حمایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها