طرح تحول نظام سلامت، خوب، بد، زشت

پزشکان عمومی، مسافرکش می‌شوند؟

« حتی بهتر از پیش بینی ما» این ، توصیف وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است از طرح تحول نظام سلامت که از شش ماه پیش با هدف برقراری عدالت درمانی در کشور و حمایت از اقشار متوسط و ضعیف اجرایی و از آبان امسال وارد فاز سوم شده است.
کد خبر: ۷۳۷۲۳۲
وزیر بهداشت: نتیجه طرح تحول نظام سلامت، از پیش بینی ما هم بهتر شد

سید حسن قاضی زاده هاشمی ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز سه شنبه در بازدید از غرفه جام جم در بیستمین نمایشگاه مطبوعات درباره میزان رضایتش از طرح تحول نظام سلامت به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: وزارت بهداشت در طول اجرای این دو مرحله توانسته است هزینه های پرداختی مردم در بیمارستان ها را کاهش دهد، توزیع پزشکان متخصص را در مناطق مختلف کشور منطقی و عادلانه کند، در شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز خدمات یکپارچه پیشگیری را اجرایی کند و موانع اجرای طرح پزشک خانواده در استان های فارس و مازندران را بر طرف سازد.

وزیر بهداشت ، اگرچه از اجرای دو مرحله اول طرح تحول نظام سلامت ابراز رضایت کرد اما گفت: « بخش عمده تحول نظام سلامت هنوز باقی مانده است . کار ما در فاز سوم این طرح ، با دوستان قدیمی است. ما در حال اصلاح تعرفه ها هستیم و در این حوزه همکاران باید همراهمان شوند. »

او توصیه هایی نیز برای مدیر جدید سازمان صدا و سیما داشت و گفت: « رسانه ملی دانشگاهی عمومی است و در ارتقای سطح دانش مردم درباره سلامت شان، نقش دارد و می تواند سبک زندگی و تغذیه جامعه را اصلاح کند، بویژه تبلیغاتش بر مردم تاثیر قوی دارد و به همین، علت باید بر آنها نظارتی ویژه داشت. »

مثل همیشه حتی در طول بازدید وزیر بهداشت از غرفه های مطبوعاتی شمار زیادی از مردم اطرافش جمع شده بودند و برخی حتی مشکلات شان را در حوزه درمان با او مطرح می کردند و جالب اینجاست که قاضی زاده هاشمی ، به کار تک تک آنها رسیدگی می کرد و به همین خاطر بازدیدش از غرفه ها کندتر از دیگر مسئولان بود.

مریم یوشی زاده - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها