یک شرکت دانش بنیان توانست هواپیمای فوق سبک یا اسپرتی بسازد که دارای کارکرد بسیار بالایی است.
کد خبر: ۷۳۶۷۸۱
هواپیمای آموزشی در ایران ساخته شد

یعقوب انتصاری - فوق لیسانس مهندسی هوا و فضا - مدیرعامل شرکت دانش بنیان «هوا، فضایی درنا» گفت: ما در این شرکت دانش بنیان توانستیم، هواپیمای فوق سبک یا اسپرت با وزن 600 کیلوگرم را طراحی کرده و در نهایت بسازیم.

وی با بیان اینکه شرکت دانش بنیان ما اولین شرکتی است که در زمینه طراحی، تولید و ساخت هواپیما فعالیت می کند، افزود: این شرکت توانایی ساخت انواع هواپیمای سبک، خیلی سبک و فوق سبک را دارد.

انتصاری با اشاره به اینکه هواپیمای فوق سبک یا «pica2» سرعت 200 تا 230 کیلومتری دارد، افزود: سقف پرواز این هواپیما حداکثر 10 هزار پا با برد 1200 کیلومتر است.

وی با توضیح اینکه این هواپیما با حمایت معاونت علمی و فناوری ساخته شده است، گفت: هواپیمای سبک برای مصارف آموزش خلبانی، اسپرت و همچنین در تحقیقات جهت کنترل مرز، کنترل ترافیک با نصب تجهیزات قابل کاربرد است.

انتصاری افزود: این سازه از جنس مرکب یا مواد پیشرفته «کامپوزیت متریال» است و از لحاظ شکل ظاهری و تزئینات داخل و نوع صادراتی، قابل رقابت با دیگر کشور هاست.

وی گفت: این هواپیمای سبک، گواهینامه خود را از سازمان هواپیمایی کشوری از معاونت استاندارد پرواز دریافت کرده و از طریق معاونت علمی هم به عنوان یک شرکت دانش بنیان به طراحی و ساخت این سازه پرداختیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم تسهیلاتی با کارمزد4 درصد، برای خریداران این هواپیما قرار داده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها