ساخت حساب کاربری اپل در کمتر از 5 دقیقه

جیلبریک را فراموش کن

اگر شما هم تجربه خرید یک آی‌دیوایس مثل آیفون، آیپد یا آیپاد را داشته باشید، احتمالا با درخواست فروشندگان برای ریختن اپلیکیشن (برنامک) روی دستگاهتان در ازای پرداخت هزینه روبه‌رو شده‌اید. معمولا افرادی که برای اولین بار آی‌دیوایس می‌خرند، با این درخواست موافقت کرده و با پرداخت مبلغی حدود صد تا ۲۰۰ هزار تومان از فروشنده می‌خواهند اپلیکیشن‌هایی را که از نظر آنها لازم است روی دستگاه نصب کنند.
کد خبر: ۷۳۶۶۴۵
جیلبریک را فراموش کن
اگر شما هم تجربه خرید یک آی‌دیوایس مثل آیفون، آیپد یا آیپاد را داشته باشید، احتمالا با درخواست فروشندگان برای ریختن اپلیکیشن (برنامک) روی دستگاهتان در ازای پرداخت هزینه روبه‌رو شده‌اید. معمولا افرادی که برای اولین بار آی‌دیوایس می‌خرند، با این درخواست موافقت کرده و با پرداخت مبلغی حدود صد تا ۲۰۰ هزار تومان از فروشنده می‌خواهند اپلیکیشن‌هایی را که از نظر آنها لازم است روی دستگاه نصب کنند.
اما آیا ریختن برنامک روی گوشی هزینه‌بر است؟ آیا بعد از خرید یک آی‌دیوایس مثل آیفون و آیپد لازم است مبلغ بیشتری بپردازید؟ بهتر است بدانید برای نصب برنامک و ساخت اپل آی‌دی به پرداخت هیچ مبلغی نیاز ندارید و می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید و مطمئن باشید با یک آموزش ساده براحتی از عهده این کار برمی‌آیید.

ساخت اپل آی‌دی

برای ریختن برنامک‌‌های لازم روی آیفون و آیپد به یک اپل آی‌دی نیاز دارید که در واقع شناسه کاربری شما در اپل است و هر اپلیکیشنی که بخرید یا دانلود کنید، در آن ثبت می‌شود. ساخت اپل آی‌دی رایگان است و خود شما نیز می‌توانید آن را انجام دهید. آموزش‌های زیادی برای ساخت اپل آی‌دی در اینترنت وجود دارد، اما به‌طور خلاصه برای ساخت آن کافی است آیتونز را باز کرده و در بخش اپ‌استور روی یک اپلیکیشن رایگان کلیک کنید. بعد از کلیک روی گزینه دانلود، آیتونز از شما نام کاربری و رمز عبور اپل آی‌دی‌تان را می‌خواهد که باید روی گزینه ساخت اکانت جدید کلیک کرده و مانند ساخت ایمیل تا انتها پیش بروید و مشخصات خود نظیر نام، نام‌خانوادگی و آدرس پست‌الکترونیکی را وارد کنید. در ساخت اپل آی‌دی دو نکته مهم است؛ نکته اول این‌که پسورد انتخابی شما باید حداقل هشت کاراکتر و تشکیل شده از حروف بزرگ، کوچک و اعداد باشد. نکته دوم این‌که آدرس محل‌سکونت در فرآیند ساخت اپل آی‌دی باید آدرسی در کشور آمریکا باشد که می‌توانید این آدرس را از سایت‌های Yellow Page مانند www.yellowbook.com پیدا کنید. فرآیند ساخت اپل آی‌دی کمتر از پنج دقیقه طول می‌کشد و مطمئن باشید شما نیز می‌توانید آن را انجام دهید.

بدون نیاز به فروشنده

هنگامی که نصب برنامک‌ها را به فروشنده واگذار می‌کنید، ‌غیر از پرداخت مبلغ اضافی، اپلیکیشن‌ها با اپل آی‌دی فروشنده روی دستگاه شما نصب می‌شوند. این مساله باعث می‌شود شما به دلیل نداشتن اپل آی‌دی شخصی از امکاناتی مانند استفاده از آی‌مسیج (سیستم ارتباطی پیامکی بین دستگاه‌های اپل)، فیس‌تایم (سیستم ارتباط تصویری بین دستگاه‌های اپل) و آی‌کلاد و Find My iPhone بی‌بهره شوید. مهم‌تر از آن دیگر نمی‌توانید برنامک‌های ریخته شده روی دستگاه خود را به‌روزرسانی کنید، زیرا درصورت درخواست به‌روزرسانی، از شما نام کاربری و رمزعبور اپل آی‌دی فرد فروشنده خواسته می‌شود. از آنجا که شما به اطلاعات اپل‌آی‌دی فروشنده دسترسی ندارید، برای به‌روزرسانی یا نصب برنامک‌‌های جدید مجبورید دوباره به همان فروشنده مراجعه کنید.

مزایای اپل آی‌دی شخصی

با داشتن اپل آی‌دی با هیچ‌‌یک از مشکلات اشاره شده روبه‌رو نخواهید شد و در واقع با استفاده از اپل آی‌دی شخصی، علاوه بر بالابردن امنیت دستگاه و حریم‌خصوصی، می‌توانید از اپ‌استور (فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل) برنامک‌های دلخواه خود را نصب کرده و از امکاناتی که اپل براساس اپل آی‌دی شما در اختیارتان قرار می‌دهد، استفاده کنید. برای مثال قابلیتی مانند Find My iPhone از جمله ویژگی‌های مهمی محسوب می‌شود که فقط روی اپل‌آی‌دی شما فعال می‌شود و با کمک آن می‌توانید از موقعیت مکانی دقیق آیفون خود مطلع شوید و نگرانی کمتری از گم‌شدن یا به سرقت رفتن آیفون خود داشته باشید. حالا این پرسش پیش می‌آید که آیا نصب اپلیکیشن روی یک آی‌دیوایس مثل آیفون و آیپد کار سختی است؟ باید بدانید براحتی و با کمک اپل آی‌دی که از قبل ساخته‌اید، می‌توانید برنامک‌‌های دلخواه را دانلود و آنها را روی دستگاه خود نصب کنید.

نصب برنامک‌های دلخواه

برای نصب برنامه‌های کاربردی دو راه دارید؛ راه اول نصب از طریق رایانه شخصی و برنامه آیتونز است؛ آیتونز رابط شما و آی‌دیوایس است و برای ریختن هر اطلاعاتی روی آیفون و آیپد به آن نیاز خواهید داشت. راه دوم ریختن برنامک‌ها به‌صورت مستقیم از داخل دستگاه و از بخش اپ‌استور است. اگر راه اول را انتخاب می‌کنید کافی است آی‌دیوایس خود را به رایانه شخصی‌تان متصل و آیتونز را اجرا کنید. سپس از طریق آیتونز وارد منوی iTunes Store سپس بخش App Store شده و اپلیکیشن‌های دلخواه خود را دانلود کنید. درضمن شما می‌توانید با گوگل یا آیتونز نام اپلیکیشن دلخواه خود را جستجو کرده سپس از طریق آیتونز آن را دانلود کنید. بعد از دانلود برنامک‌های دلخواه، شما باید آیتونز و آی‌دیوایس خود را همگام‌سازی یا سینک کنید تا اطلاعاتی که روی آیتونز قرار گرفته به دستگاه شما منتقل شود. بنابراین روی دکمه Sync کلیک کنید تا عملیات همگام‌سازی آغاز شود. بعد از پایان عملیات، اپلیکیشن‌های دانلود شده با آیتونز روی آیفون یا آیپد شما نیز قرار می‌گیرد، اما اگر راه دوم یعنی دانلود برنامک از طریق آی‌دیوایس را انتخاب می‌کنید، کافی است اپ‌استور را از داخل آیفون یا آیپد خود باز کرده و در فروشگاه اپل، اپلیکیشن دلخواه خود را جستجو کنید. بعد از پیداکردن برنامک دلخواه و لمس کردن گزینه دانلود، باید اپل‌آی‌دی و پسورد خود را وارد کنید تا دانلود برنامه کاربردی موردنظر شروع شود. همان طور که می‌بینید مراحل کار بسیار ساده است و به صرف هزینه برای انجام این مراحل نیازی نیست. مزیت ریختن اپلیکیشن توسط شما این است که هرگاه لازم باشد می‌توانید از طریق اپل آی‌دی خود آنها را به‌روز کرده و دستگاه بروزتری داشته باشید. در ضمن برای دانلود برنامک‌های پولی می‌توانید از گیفت‌کارت‌های اپل استفاده کنید. برای مثال شما با خرید یک گیفت‌کارت ده دلاری می‌توانید معادل آن برنامک‌های دلخواه خود را از اپ‌استور اپل دانلود کنید. البته بسیاری از اپلیکیشن‌های کارآمد سیستم‌عامل آی.او.اس رایگان است و برای دانلود آن به پرداخت پول نیاز ندارید.

جیلبریک کردن رایگان

یکی دیگر از کارهایی که دارندگان آی‌دیوایس‌ها به فروشندگان محول می‌کنند، جیلبریک کردن دستگاهشان است. جیلبریک کردن، یک عمل نرم‌افزاری است که هکر‌ها از طریق حفره‌هایی که در سیستم‌عامل آی.او.اس وجود دارد، محدودیت‌های این سیستم‌عامل را دور زده و آن را به اصطلاح جیلبریک می‌کنند. می‌توانید خودتان جیلبریک کردن را انجام دهید، کافی است دستگاه خود را به رایانه متصل کرده و نرم‌افزار جیلبریک مرتبط با نسخه آی.او.اس خود را دانلود و با یک کلیک دستگاه خود را جیلبریک کنید. البته توصیه می‌شود برای امنیت بالا‌تر از جیلبریک کردن آیفون و آیپد پرهیز کنید، اما اگر محدودیت‌های سیستم‌عامل آی.او.اس شما را آزار می‌دهد، جیلبریک یکی از راه‌های دور زدن آن است. در دستگاه جیلبریک شده می‌توانید فایل‌های خود را با بلوتوث به دیگر گوشی‌ها منتقل کرده، تم دستگاه خود را تغییر داده و بخش‌هایی از گوشی و تبلت را که قبلا به آنها دسترسی نداشتید، مدیریت کنید. فعلا جیلبریک iOS8.1 که آخرین نسخه آی.او.اس است، برای استفاده عموم منتشر نشده، اما با توجه به این‌که این نسخه در روزهای پیش با موفقیت جیلبریک شده است، احتمالا روزهای آینده نرم‌افزار ویژه آی‌دیوایس‌های اپل معرفی خواهد شد.

راه‌اندازی یک آیفون یا آیپد کار ساده‌ای است که همه می‌توانند آن را انجام دهند، بنابراین برای راه‌اندازی آی‌دیوایس‌ها به خدمات فروشندگان نیازی ندارید. با کمک آموزش چندمرحله‌ای که گفته شد می‌توانید بسادگی از تمام امکانات دستگاه خود استفاده کنید.

میلاد احرامپوش
ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها