با طرحی که انتظامی فاش کرد

آیا مطبوعات در هم ادغام می شود؟!

گرچه معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید کمک به تشکیل بنگاه های مطبوعاتی، از جمله سیاست های دولت یازدهم در این زمینه است ، برخی نگرانند که شاید اجرایی کردن طرح بنگاه های مطبوعاتی به معنای ادغام کامل انواع مطبوعات در هم باشد.
کد خبر: ۷۳۶۴۷۷
آیا مطبوعات در هم ادغام می شود؟!

به گزارش جام جم آنلاین، حسین انتظامی، روز یکشنبه درنخستین همایش بین المللی مدیریت رسانه که در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، گفت: تشکیل بنگاه ها سبب اداره علمی تر آنها می شود و دولت تدبیر و امید در جهت تحقق این سیاست، مشوق هایی را هم در نظر گرفته است.

وی افزود: گرچه شاید برخی فکر کنند این بنگاه ها دولتی است اما این موضوع واقعیت ندارد و نمونه بارز آن در نمایشگاه مطبوعات امسال قابل مشاهده است.

انتظامی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای بنگاهی شدن مطبوعات گام های بلندی برداشته است تا به طور مثال دو روزنامه، یک سایت خبری و یک هفته نامه در زیر یک چتر به کار خود ادامه دهند.

نماینده مدیران مسوول مطبوعات اظهار داشت: اگر رسانه ها را تشویق به ادغام کنیم، به طور حتم خوبی های هر بخشی در آن بنگاه ها جمع می شود.

به گفته معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، میدان دادن به بخش خصوصی، فراتر از حرف و در عمل از جمله سیاست های دولت تدبیر و امید بوده است و براین اساس نیز در سال گذشته یارانه رسانه های بخش دولتی و عمومی به نصف کاهش پیدا کرد.

انتظامی که به بازنگری در نظام یارانه دهی به رسانه های کشور باور دارد، گفت: هر چند این مساله لزوما به معنای حذف یارانه نیست چون در همه دنیا این یک امر مرسومی است اما مثل روال کشور ما این یارانه ها به شیوه مستقیم اعطا نمی شود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که باید یارانه بیشتر به افرادی اعطا شود که کارآفرین بوده و در توسعه منابع انسانی و ساختاری بهتر عمل کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها