وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات :

تعرفه اینترنت تلفن همراه اصلاح می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تعرفه‌های اعلام شده هفته ‌های گذشته برای اینترنت تلفن همراه، بررسی و اصلاح می شود.
کد خبر: ۷۳۶۴۲۳
تعرفه اینترنت تلفن همراه اصلاح می شود

محمود واعظی در حاشیه سمینار گذر از IPV4 به IPV6 درباره انتقادها از بالا بودن تعرفه های اینترنت تلفن همراه افزود: تعرفه ای که در حال حاضر اعلام شده به نوعی پیشنهاد سه اپراتور در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بود اما تصمیم گیری نهایی در این حوزه هنوز انجام نشده ، تا دو هفته دیگر در این زمینه تصمیم گیری نهایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نظرسنجی ‌های صورت گرفته از مردم و همچنین دریافت نظرات از طریق روابط عمومی، شبکه های اجتماعی و یا سامانه 195 ، درباره هزینه بالای استفاده از اینترنت موبایل بدون فعال سازی بسته های تشویقی انتقادهایی بیان شده است.

واعظی تصریح کرد: معتقدم اکنون این رقم ، بالاست و با این تعرفه ها کاربرانی که بدون فعال سازی بسته‌های اینترنتی از اینترنت تلفن همراه استفاده می کنند متضرر می شوند به همین دلیل دو هفته آینده در این باره تصمیم گیری و ملاحظات را در نظر خواهیم گرفت.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اختلالات اپراتورها از زمان ارائه خدمات نسل‌های سه گفت: این اختلالات مربوط به هر سه اپراتور نیست و تنها همراه اول است که چنین مشکلی دارد که آن هم به دلیل گستردگی شبکه و تجهیزات زیادی است که به این اپراتور تعلق دارد.

واعظی افزود: با توجه به این که شبکه این اپراتور به نسبت گسترده تر است و تجهیزات بیشتری دارد برای ارتقای آن طبیعتا زمان بیشتری نیاز است.

وی گفت: اگر برای ورود به نسل سه این امکان فراهم بود که اپراتورها یک ماه سرویس های خود را تعطیل کنند تا بتوانند تجهیزات مورد نظر خود را نصب کنند فعالیت ارتقای آن ها به سرعت انجام می‌شد اما عملا چنین کاری میسر نیست و اپراتورها به ناچار باید عملیات ارتقای شبکه خود را به طور شبانه انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: در این زمینه حق با مردم است و قبول دارم که آن ها با مشکلاتی مواجه شده‌اند که با هماهنگی‌های صورت گرفته تا یک ماه آینده این مشکل برطرف می شود.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در پاسخ به پرسشی در باره نرم افزارهای فیلترینگ هوشمند گفت:‌ از آنجا که فناوری در دنیا به طور دائم و مرتب در حال تغییر و تکمیل است ما نیز باید خود را آماده کنیم و بر همین اساس در سه مرحله فیلترینگ هوشمند پیگیری می شود.

وی ادامه داد: در مرحله اول، تا ماه آینده بخشی از کار انجام می‌شود، مرحله دوم ظرف مدت سه ماه آینده صورت می گیرد و در نهایت مرحله سوم ظرف مدت شش ماه آینده این روند تکمیل می شود.

واعظی خاطرنشان کرد: فیلترینگ هوشمند یکی از موضوعات بسیار مهمی است که مورد توجه و درخواست مردم و خانواده‌هاست و لازم است سایت های مستهجن و ضد اخلاقی حتما فیلتر شوند اما در دنیا شرکت های مختلفی که تولیدکننده این نوع محتوا هستند نیز به طور دائم خود را از نظر فنی ارتقا می دهند و به همین دلیل لازم است ما به طور مداوم روی این موضوع کار کنیم.

وی گفت: بحث سایت های مستهجن و فیلترشکن ها قطعا یک کار مقطعی نخواهد بود و لازم است در این زمینه به صورت مداوم تلاش هایی صورت گیرد.

راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، اولویت دولت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در سمینار مهاجرت به IPV6 در ایران گفت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات از مهمترین اولویت های دولت یازدهم است.

آقای واعظی افزود: مدت ده سالی است که مردم مفاهیم و واژه های مختلفی را درباره شبکه ملی اطلاعات شنیده اند و این مهم هم تکلیف قانون برنامه پنجم است و هم مورد انتظار مردم.

وی افزود: دولت راه اندازی شبکه را در اولویت قرار داده و مدل موفق این کار نیز انجام شده و تقسیم کار صورت گرفته است.

واعظی خاطر نشان کرد: بخشی از این شبکه به عهده وزارت ارتباطات است اما بخش عمده آن در اختیار بخش خصوصی از جمله شرکت مخابرات ایران و سه اپراتور خواهد بود چرا که با مردم سر و کار دارند؛ بنابر این برای اجرای آن ناگزیر نیازمند تفاهم همه دستگاه های مرتبط و هماهنگی آنان به منظور تسری این شبکه در همه نقاط کشور هستیم.

وی تاکید کرد: شبکه ملی اطلاعات یکی از حقوق شهروندی به حساب می آید که مردم حق دارند از آن استفاده کنند.

واعظی در ادامه بر ضرورت همکاری دستگاه های مرتبط برای استفاده از آدرس اینترنتی IPV6 و گسترش آن تاکید کرد و گفت: عبور از IPV4 و مهاجرت به IPV6 یک الزام است نه یک انتخاب چرا که نمی خواهیم در استفاده از فناوری های نو در دنیا بین ایران و سایر کشورها شکاف ایجاد شود.

وی افزود: در این زمینه نیازمند کار جمعی ، هماهنگ و اجرای گام به گام در عین سرعت عمل هستیم تا خللی در کارهای روزمره مردم در استفاده از IPV4 به وجود نیاید.

واعظی گفت: مدتی در استفاده از IPV6 عقب هستیم، بنابر این باید سرعتمان را بیشتر کنیم.

وی تاکید کرد: دنیا به سمت استفاده از IPV6 رفته است و برای تعامل با دنیا نیز ناچار به استفاده از این مسیریم و هر اندازه زودتر به این مرحله برسیم، سود کردیم.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها