یادداشتهایی دربدرقه ضرغامی -26

جهش چشمگیر تولید برنامه‌های مذهبی

من باید ضمن تشکر از فعالیت‌های جناب آقای ضرغامی به خاطر تلاش‌هایی که در این سال‌ها داشته‌اند، به سهم خودم و آنچه مسولیتش بر گردنم بوده، از ایشان تشکر کنم.
کد خبر: ۷۳۶۰۵۶
جهش چشمگیر تولید برنامه‌های مذهبی

در دوره ریاست ایشان، ما شاهد جهش بسیار خوبی در ارتقای سطح کمی و کیفی برنامه‌های معارفی در صدا و سیما بودیم. علاوه بر آن، برنامه‌های خوبی در مناسبت‌های مذهبی و دیگر مراسم‌ و زمان‌ها تولید می‌شد که همگی رشد قابل توجهی نسبت به قبل را نشان می‌داد.

البته با وجود تمام این جنبه‌های مثبت و رشدهای چشمگیر، باید به نکاتی نیز اشاره کنم تا در دوره‌های بعد شاهد آن باشم. من معتقدم از شبکه‌های خاصی که تولیدگر اصلی برنامه‌های مذهبی هستند، باید حمایت‌های ویژه صورت بگیرد. رادیو قرآن و معارف از جمله شبکه‌های خاص هستند، که امکان پخش آگهی در آنها وجود ندارد، بنابراین عملا جذب سرمایه برایشان ممکن نیست.

امیدوارم دیگر روسای صدا و سیما نیز، به شکل خاص از این شبکه‌ها حمایت کنند. زیرا با وجود تمام تلاش‌ها، برنامه‌های نمایشی این شبکه‌ها به لحاظ کیفیت نوعا هم‌سطح دیگر شبکه‌ها نیست. و حتی برخی از برنامه‌های جنگ‌مانند (گرچه اخیرا بسیار پیشرفت کرده و به سطح خوبی رسیده بودند) هنوز به لحاظ قدرت و تاثیرگذاری به پای جنگ‌های دیگر شبکه‌ها نرسیده‌اند. این موارد همه به خاطر عدم حمایت مالی کافی و نبود پیام‌های بازرگانی است.

این نکته‌ای است که دیگر دوستان نیز به آن اشاره دارند و از این ضعف گله‌مند هستند. گرچه ما به محدودیت‌های مالی صدا و سیما آگاهیم ولی این را نیز می‌دانیم که برای توسعه فرهنگ دینی نیازمند تلاش‌های بیشتری هستیم.

دکتر محمد حاج ابوالقاسم

استاد دانشگاه و مدرس حوزه و حافظ بین المللی قرآن کریم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها