گزارش اختصاصی جام جم آنلاین

«شیطان آشوب» در تونس چه می کرد؟

این مرد به هر جا که قدم می گذارد با خودش آشوب و ناامنی را به سوغات می برد و نمونه های زنده آشوب سازی او را در سوریه و لیبی به وضوح می توان دید؛ هفته گذشته هم سفری جنجالی به تونس داشت .
کد خبر: ۷۳۵۱۲۲
«شیطان آشوب» در تونس چه می کرد؟

«برنار هنری لوی»، فرانسوی یهودی تباری که به عنوان یک تئوریسین تمام عیار برای صهیونیست ها شناخته می شود.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از «وتو گیت» آثار انگشتان برنار لوی که با لقب «شیطان آشوب» شناخته می شود، در بسیاری از بحران های جاری منطقه دیده می شود؛ کسی که در برنامه ریزی انحراف انقلاب های عربی از مسیر خود مشارکت فعالی دارد و ناامنی های سوریه و لیبی محصول نظریه و دستورکارهای او برای تندروها و گروه هایی است که خواسته یا ناخواسته آب آشوب و کشتار را به آسیاب اسرائیل می ریزند.

لوی جمعه گذشته وارد تونس شد و البته در همان فرودگاه با تظاهرات اعتراض آمیز مردمی روبرو شد که می دانستند آمدن این مرید بی قید و شرط صهیونیسم بی دلیل نیست؛ کسی که تصاویر او در کنار فرماندهان گروه های مسلح افراطی در منطقه مثل یک سیگنال آشکار از دخالت اسرائیل در تحولات امنیتی منطقه خودنمایی می کند.

در فرودگاه قرطاج (کارتاژ) تونس استقبال خوبی از دوره گرد آتش افروز نشد، اما رسانه های تونسی مانند روزنامه الشروق نوشتند که او با راشد الغنوشی رهبر اخوان المسلمین و حزب النهضه دیداری محرمانه داشت و علاوه بر این با برخی سران گروه های تندرو تکفیری لیبی که عملیات نظامی موسوم به «فجر لیبی» را بر عهده دارند دیدارهایی داشته است.

گفته می شود برنار هنری لوی پاسبان منافع صهیونیست ها نه تنها در منطقه بلکه در تمامی تحولات امنیتی بین المللی است و سفرهای او با هدف تبیین دستورکارهای جدید برای گروه هایی است که مجری طرح تجزیه کشورهای خاورمیانه با هدف خدمت به پرو‍ژه خاورمیانه جدید در راستای منافع رژیم صهیونیستی است.

او یک بار به خبرنگار یورو نیوز درباره اعتراضات اوکراین گفته بود: «در اوکراین نئو نازی ندیدم و در میان مخالفان میدان در کیف «شعارهای یهود ستیزانه» نشنیدم. بر عکس جنبشی دیدم که به طور شگفت آمیزی سنجیده و مصمم بود و به طور بسیار ژرف، لیبرال».

این موضع خود نشان دهنده آن است که لوی، اولا به نقاط بحران خیز جهان سر می زند و در ثانی یک معیار اصلی برای تایید اعتراضات و ناآرامی ها در کشورها دارد و آن این است که تحولات امنیتی به ضرر اسرائیل نباشد؛ در غیر این صورت باید از مسیر خود منحرف شود حتی اگر به قیمت جان ده ها و صدها هزار سوری و لیبیایی تمام شود.

سفر اخیر لوی به تونس بلافاصله پس از شکست اخوانی ها در انتخابات پارلمانی و در صدر قرار گرفتن حزب رقیب اخوان المسلمین صورت می گیرد.

تقریبا در هر جای منطقه پیش از بروز بحران های امنیتی شدید، برنار لوی حضوری پررنگ دارد، از سودان گرفته تا قلب قاهره (میدان التحریر) و جمع معارضان بشار اسد و تندروهای لیبی و حتی شرق اروپا و افغانستان.

روزنامه فرانسوی فیگارو درباره او می نویسد: برنار هنری لوی به صراحت در کنفرانس سالانه شورای نمایندگی موسسات یهودی در فرانسه گفت: در انقلاب لیبی مشارکت کردم و انگیزه یهودی من باعث این اقدام شد زیرا باید پرچم وفاداری خود به صهیونیسم و اسرائیل را در این کشور بر می افراشتم.

با وجود طرح سوالات متعدد در رسانه های تونسی مقام های آن کشور هنوز هیچ جواب قانع کننده ای به معترضان سفر هنری لوی به کشورشان داده اند، با این حال احتمالا باید منتظر ناآرامی های جدید و تهدیدهای گروه های افراطی این بار از شمال آفریقا بود.

جام جم آنلاین- جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
صمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
۰
۰
لعنت برا اسرائیل و شیاطین غربی كه جهان سوم را به خون كشیده اند

نیازمندی ها