تیراندازی های مرگبار در مدارس آمریکا همچنان قربانی می گیرد

وحشت مرگ در مدرسه

بچه‌ها از ترس می‌لرزیدند. هیچ یک از آنها جرات حرف زدن نداشت، زیرا یک قاتل مسلح در کلاس درس همه را گروگان گرفته بود. خانم معلم آغوشش را برای دانش‌آموزان باز کرده بود تا آنها کمتر احساس ترس کنند. پلیس مدرسه را محاصره کرده بود. والدین دانش‌آموزان دعا می‌کردند که فرزندانشان را خطری تهدید نکند. همه چیز باید حساب شده انجام می‌شد تا هرچه زودتر قاتل مسلح را دستگیر کنند... .
کد خبر: ۷۳۵۰۷۷

این صحنه هر ساله در مدارس آمریکا تکرار می‌شود. از این رو اعتراضات گسترده‌ای در این باره صورت گرفته است. آخرین بار سال 2013 بود که صدها نفر در آمریکا به خیابان‌ها ریختند و با سر دادن شعارهای مختلف و حمل پلاکاردهایی که روی آن نوشته بود «قربانی دیگر نمی‌خواهیم» از دولتمردان این کشور خواستند درباره قانون حمل سلاح تجدیدنظر کنند. بسیاری از مردم این کشور معتقدند کوتاهی مسئولان کشورشان درباره حل مشکلات حمل سلاح و اصلاح قوانین آن اصلی‌ترین علت تکرار چنین حوادث دلخراش و وحشتناک است.

شلیک در مدرسه ابتدایی

هفدهم ژانویه 1989 بود که در مدرسه ابتدایی کلیولند کالیفرنیا حادثه مرگباری رخ داد. پاتریک پرودی سابقه‌دار وارد مدرسه مهاجران آسیایی شد و شروع به تیراندازی کرد. هدف پرودی کودکان بی‌گناه بود. او پنج کودک را به کام مرگ فرستاد و 29 نفر دیگر از جمله یک معلم را زخمی کرد. او وقتی در محاصره پلیس قرار گرفت خودکشی کرد.

تیراندازی در کافه تریا

بیست و یکم مارس 1998 کیپ کینل پانزده ساله در حالی‌که سلاح حمل می‌کرد وارد دبیرستان تراستون در اوریگان شد. او با شلیک گلوله به هم کلاسی‌هایش دو نفر را به کام مرگ کشاند و 22 دانش‌آموز را زخمی کرد. کینل یک روز پیش از ارتکاب جرم، اسلحه را به مدرسه برده بود. وقتی پرسنل مدرسه از این موضوع با خبر ‌شدند پلیس را باخبر کردند. با دخالت پلیس کینل دستگیر شد، اما چند ساعت بعد او را آزاد کردند. روز بعد او دوباره اسلحه را به مدرسه برد و پس از تیراندازی در مدرسه و قتل دو همکلاسی خود گریخت.

قتل عام مدرسه وست ساید

بیست و چهارم مارس 1998 میشل اسکات جانسون و اندرو دوگلاس گلدن در مدرسه وست ساید آرکانزاس قتل عام وحشتناکی را رقم زدند. آنها با شلیک گلوله چهار دانش‌آموز و یک معلم را به قتل رساندند و با ادامه شلیک 9 دانش‌آموز و یک معلم را زخمی کردند.

تیراندازی در دبیرستان کلومبین

بیست آوریل 1999 اریکس هریس و دیلان کلبولد دو دانش‌آموز دبیرستان کلومبین در کلرادو همکلاسی‌های خود را به قتل رساندند. دو پسر نوجوان اسلحه به دست وارد مدرسه شدند و به روی همکلاسی‌های خود آتش گشودند. در این قتل عام 12 دانش‌آموز و یک معلم به همراه نوجوان‌های مسلح جان باختند. ضمن این‌که 21 دانش‌آموز و سه عابر زخمی شدند.

افسردگی قاتل

توماس سالامون دانش‌آموز دبیرستان هریتج در جورجیا که از شرایط زندگی‌اش بسیار ناراضی به نظر می‌رسید تصمیم وحشتناکی گرفت. او بیستم می ‌1999 اسلحه‌ای به دست گرفت و وارد دبیرستانی شد که در آن درس می‌خواند. دانش‌آموز پانزده ساله که دچار بیماری افسردگی بود به طرف دانش‌آموزان شلیک کرد، خوشبختانه هیچ‌کس کشته نشد، اما شش نفر از دانش‌آموزان بشدت مجروح شدند.

تیراندازی رد لیک

بیست و یکم مارس 2005 جفری ویس پس از کشتن پدربزرگ و دوست خود با شلیک گلوله به طرف مدرسه رد لیک در مینه سوتای آمریکا حرکت کرد.

او در مدرسه به هفت دانش‌آموز تیراندازی کرد و آنها را کشت. سپس یک معلم و یک نگهبان را به کام مرگ کشاند و پنج نفر را زخمی کرد و در آخر دست به خودکشی زد.

قتل عام آمیش

دوم اکتبر 2006 چارلز کار رابرت راننده کامیون حمل شیر وارد مدرسه ابتدایی آمیش در پنسیلوانیا شد. او ده نفر از دانش آموزان را گروگان گرفت و به پنج نفرشان که هفت تا سیزده ساله بودند شلیک کرد و سپس دست به خودکشی زد.

مرگ در ویرجینیا تک

شانزدهم آوریل 2007 سیئونگ هویی چو یکی از دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک ویرجینیا در دو حمله مسلحانه و جداگانه 32 نفر را کشت و هفده نفر را زخمی کرد.

حمله به دانشگاه

دوم آوریل 2012 یکی از دانشجویان سابق دانشگاه اویک کالیفرنیا به نام اون گو وقتی فهمید بورسیه تحصیلی به او تعلق نمی‌گیرد و همه شهریه دانشگاه را خودش باید پرداخت کند با تیراندازی به دانشجویان هفت نفر را کشت و سه نفر را زخمی کرد.

قاتلی در مدرسه

چهاردهم دسامبر 2012 مرد مسلحی به نام آدام لانزا به مدرسه ابتدایی سندی هوک در روستای سندی هوک نیوتاون در ایالت کانکتیکت آمریکا حمله کرد و جان 26 نفر را گرفت. در این حادثه تلخ 20 کودک و 6 نفر از کارکنان مدرسه از سوی مرد مسلح به کام مرگ کشیده شدند ضمن این‌که قاتل پیش از رفتن به مدرسه مادرش را نیز به قتل رسانده بود.

مرد مسلح

پانزدهم ژانویه 2014 مرد مسلحی به نام آرون یبارا وارد دانشگاه پاسیفیک سیاتل شد. او در تیراندازی یک نفر را کشت و دو نفر دیگر را زخمی کرد. پس از حادثه یبارا توسط نگهبان‌های مدرسه دستگیر و به پلیس تحویل داده شد.

تیراندازی پسر سرخ‌پوست

بیست و چهارم اکتبر 2014 جیلین فریبرگ از دانش‌آموزان مدرسه مریزویل با شلیک گلوله حادثه مرگباری را رقم زد. او در رستوران مدرسه تیراندازی کرد. یکی از دانش‌آموزان در دم جان سپرد و چهار نفر دیگر بشدت زخمی شدند. با مداخله یکی از معلم‌های مدرسه فریبرگ اسلحه را به سمت خود نشانه رفت و دست به خودکشی زد.

سامرا قلی‌زاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها