جام جم ورزشی: هفته چهاردهم رقابت های لیگ برتر فوتبال پنج شنبه و جمعه برگزار می شود.
کد خبر: ۷۳۴۸۹۱
دوئل استقلال و تراکتور سازی و خیز پرسپولیس برای برد ششم/ فوتبال به تلویزیون سلام کرد

به گزارش جام جم ورزشی ، در این هفته از رقابت های لیگ برتر فوتبال شاهد بازگشت رقابت ها به تلویزیون خواهیم بود تا فوتبال سلامی دوباره به تلویزیون و بینندگانش کرده باشد. در این دو هفته اخیر بنا به دلایلی فوتبال از مردم دریغ شد اما در حالی دوباره به خانه های مردم برمی گردد که دیدارهای بسیار حساسی برگزار خواهد شد.

سپاهان - نفت مسجد سلیمان

سپاهان آماده و پر امکانات قرار است میزبان نفت مسجد سلیمان قرار بگیرد، تیمی که روزهای بدی را پشت سر می گذارد. سپاهان به دنبال باقی ماندن در کورس قهرمانی است اما نفت مسجد سلیمان به دنبال راهی برای فرار از قعر. فرکی سرمربی سپاهان و شاگردانش یک پیروزی ساده خانگی می خواهند اما نفتی ها یک امتیاز هم برایشان رویاست.

راه آهن - پیکان

راه آهنی ها رو دور برد هستند این در حالی است که پیکان هفته گذشته شکست تلخی را مقابل پرسپولیس تجربه کرد. مدیرعامل پیکانی ها استعفا کرده تا این تیم در شرایط متفاوتی به مصاف راه آهن برود. نیمکت سرمربی پیکان یعنی منصور ابراهیم زاده به شدت تهدید می شود و شکست مقابل راه آهن شاید آخرین فرصت باشد.

پیکان به لطف تفاضل گل بهتر یک پله بالاتر از راه آهن 15 امتیازی است و در رده دهم قرار گرفته، نکته جالب دیگر این مسابقه تقابل بدترین خط حمله با بدترین خط دفاع لیگ است. پیکان تنها 6 گل زده و راه آهن 21 گل خورده دارد.

پرسپولیس- گسترش فولاد تبریز

سرخپوشان هفته گذشته سه امتیاز از پیکان گرفتند تا وضعیت خود را در جدول سامان بدهند و به رده هشتم صعود کنند و اختلاف امتیازی شان با استقلال، رقیب سنتی شان به 5 امتیاز برسد. البته سرخپوشان 5 پله هم پایین تر از آبی پوشان قرار دارند با این حال اگر پرسپولیس از گسترش سه امتیاز بگیرد و استقلال در تبریز سه امتیاز به تراکتورسازی بدهد در آنصورت ممکن است پیش از دربی اختلاف قرمز و آبی لیگ به 2 امتیاز برسد که در آنصورت حساسیت دربی دوچندان خواهد شد.

گسترش فولاد بعد از آمدن فراز کمالوند هنوز رنگ برد را به خود ندیده و کمالوند در رویای اولین برد خود در لیگ برتر با تیمش راهی تهران شده اما کار بسیار دشواری دارد.آبی پوشان تبریزی می دانند که شکست دادن قرمزپوشان تهرانی در ورزشگاه آزادی کار آسانی نیست. حتی اگر پرسپولیس با بازیکن حاشیه سازش پیام صادقیان مشکل داشته باشد. البته دو اخطاره بودن 5 بازیکن پرسپولیس شاید امتیازی برای گسترش محسوب شود. محمد نوری، محمد خانزاده، حمید علی عسگر، علیرضا نورمحمدی و محسن بنگر در آستانه محرومیت از دربی هستند و اگر از داور کارت زرد بگیرند دربی را از دست خواهند داد. بنابراین احتمال دارد آنها محتاط بازی کنند. به هر حال اگر حمید درخشان سه امتیاز از گسترش بگیرد مدیران گسترش بیش از گذشته از تغییر کادر فنی خود پشیمان خواهند شد اما اگر فراز کمالوند بتواند پرسپولیس را متوقف کند هم به تیم خودش کمک کرده و هم به آبی پوشان تهرانی در آستانه دربی روحیه بهتری داده است. با این حال سرخپوشان تهرانی به دنبال ششمین برد خود در آستانه دربی هستند و ایستادگی مقابل ارتش سرخ کار دشواری است.

پدیده - فولاد

پدیده برای جبران شکست هفته گذشته مقابل نفت تلاش می کند و فولاد برای هم امتیاز شدن با تراکتورسازی صدرنشین، بنابراین هر دو تیم برد می خواهند و مساوی به مذاق سرمربیان دو تیم خوش نمی آید. اسکوچیچ توانست در فولادی که چند مهره تاثیرگذارش را به خاطرمشکلات سربازی از دست داده یک مدعی تمام عیار بسازد و مرزبان و هسلر آلمانی هم در پدیده بد نتیجه نگرفته اند. جدال مربیانی از آلمان با اسکوچیچ کروات هم دیدنی خواهد بود.

استقلال خوزستان- سایپا

آبی های خوزستان اگر می خواهند از رده دوازدهم پایین تر نروند باید در این دیدار خانگی پیروز شوند و نارنجی پوشان کرجی هم که بعد از شکست خانگی مقابل راه آهن تا رده هفتم سقوط کرده اند و می خواهند دوباره سیرصعودی خود را در جدول ادامه بدهند. سایپا در هفته ای که گذشت با مسئولان ورزش استان البرز دچار چالش شد و حتی مدیران این استان از وضعیت حضور سایپا در ورزش کرج انتقاد کردند مساله ای که با سکوت مدیران باشگاه همراه شد با این حال این تیم تهرانی - کرجی برای گرفتن امتیاز راهی اهواز می شود و عبدالله ویسی هم نمی خواهد دومین باخت متوالی تیمش را شاهد باشد.

صبای قم - نفت تهران

جدال تیم های پنجم و ششم جدول لیگ می تواند از نظر تاکتیکی دیدنی باشد. نفت شانس صعود تا رده سوم جدول را هم در این هفته دارد به شرطی که استقلال در تبریز بازنده شود بنابراین علیرضا منصوریان شاگردانش را با انگیزه ای مضاعف به میدان می فرستد تا شاید بتواند جانشین امیر قلعه نویی در جدول لیگ شود. صمد مرفاوی هم نمی خواهد در این دیدار خانگی بازنده شود. او هم یک استقلالی قدیمی است و نبرد مربیان استقلالی هم در نوع خود جالب است.

ملوان - ذوب آهن

مویسیلوویچ هم از زمانی که جانشین نصرت ایراندوست در ملوان شده هنوز پیروزی برای تیمش به دست نیاورده است و او و مجید صالح اگر می خواهند در بندرانزلی محبوب شوند باید تیم ملوان را در لیگ برتر حفظ کنند و اولین گام هم برای جدایی از انتهای جدول می تواند پیروزی مقابل ذوب آهن باشد. ذوب آهنی که با یحیی گل محمدی نتایج مورد انتظار را نگرفته است. ملوان به فکر فرار از قعر نشینی است و گل محمدی همچنان مشتاق کار با ذوب آهن و جبران ناکامی بنابراین باید در این مسابقه پیروز شود وگرنه در آستانه نیم فصل احتمال تغییر و تحول در کادرفنی این تیم کم نخواهد بود.

تراکتورسازی- استقلال

یک فینال تمام عیار قبل از دربی پایتخت را می توانید در تبریز شاهد باشید. جایی که قرمزپوشان تبریزی و صدرنشین میهمان آبی پوشان تهران هستند. تراکتورسازی اگر در این بازی خانگی سه امتیاز را بگیرد در آنصورت یک قدم تا قهرمانی نیم فصل فاصله خواهد داشت اما استقلال هم در آستانه دربی نمی خواهد بازنده این فینال تماشایی باشد. قلعه نویی می داند در صورت پیروزی در تبریز با یک تیر دونشان زده هم فاصله اش را با تراکتورسازی صدرنشین به یک امتیاز کاهش می دهد و 26 امتیازی می شود و هم تیمش با روحیه برای دربی پایتخت آماده خواهد شد. هرچند قبل از دربی تیم ملی یک بازی دوستانه با کره جنوبی خواهد داشت و حضور ملی پوشان استقلال در آن دیدار، بزرگترین دغدغه قلعه نویی قبل از دربی خواهد بود.

از سویی دیگر 6 بازیکن استقلال دو اخطاره و در آستانه محرومیت از دربی هستند. امید ابراهیمی، امیرحسین صادقی، آندرانیک تیموریان، جاسم کرار، هاشم بیک زاده و محمدرضا خرسندنیا بازیکنان دو اخطاره استقلال هستند و ممکن است بخواهند محتاط بازی کنند تا دربی را از دست ندهند. از سویی دیگر آندرانیک تیموریان هافبک ملی پوش هم ساز جدایی کوک کرده و هفته قبل هم در ترکیب اصلی تیمش مقابل صبا قرار نداشت.

نقطه قوت تراکتورسازی در این مسابقه به جز خط حمله قدرتمند و زهردار، هواداران پرشور و پرشمارش روی سکوها هستند.

تماشاگرانی که یکدل و یکصدا قرمزپوشان تبریزی را تشویق می کنند تا تیم شان برای شکست استقلال بیشتر تلاش کند.

ادینهو 9 گله برترین گلزن لیگ تا اینجای کار است اما در استقلال هم سجاد شهباززاده با 7 گل یک مهاجم خطرناک است هرچند محسن دلیر تراکتورسازی هم همین قدر گل زده است. حساس ترین بازی هفته بدون اغراق در تبریز برگزار می شود مسابقه ای که شاید تکلیف قهرمان نیم فصل را هم روشن کند.

برنامه هفته چهاردهم لیگ برتر:

پنجشنبه 15/8/93

راه آهن ـ پیکان تهران-ساعت 15:15-تختی

پرسپولیس - گسترش فولاد تبریز ـ ساعت 16:30-آزادی

سپاهان - نفت مسجد سلیمان ـ ساعت 15:15-فولاد شهر

جمعه 16/8/93

ملوان بندرانزلی ـ ذوب آهن-ساعت 15:15-تختی انزلی

تراکتورسازی تبریز ـ استقلال-ساعت 16:30-یادگار امام تبریز

استقلال خوزستان ـ سایپای البرز-ساعت 15:15-غدیر اهواز

پدیده خراسان - فولاد خوزستان -ساعت 14:30-ثامن مشهد

صبای قم ـ نفت تهران-ساعت 15:30-یادگار امام قم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها